recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple CarPlay - IPhone7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple CarPlay - IPhone7

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Så fik jeg testet alle rådene - desværre uden succes.

1. Jeg satte telefonen til som jeg plejer med Apple Map. Der gik ihvertfald 3-4 minutter før radioen forsvandt og jeg var sikker på, at rådet om forced restart havde hjulpet. Men desværre.

2. Jeg startede forfra og brugte Google Map. Radioen forsvandt efter 5 sek. som sædvanlig.

3. Jeg satte telefonen i stikket og startede ikke nogen apps. Lyden fra radioen forsvandt idet Apple CarPlay blev registreret.

Nogle andre gode råd jeg kan forsøge? Anyone?

Ps. Har lavet et opslag på FB og det viser sig, at 2 af mine venner har nøjagtig samme problem. En har opgivet at få det løst, end anden har bilforhandleren til at arbejde på problemet lige nu.

Har du prøvet at slå "forstyr ikke" til - som er måneikonet på kontrolskærmen? Nogle lydkilder på en iPhone kan ikke altid lide at blive forstyrret, når der kommer en anden lydindover som fx notifikationer. Det er et vildskud, men det lader til, du har prøvet alt...
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:17
Hej dreamz

Nej, det har jeg ikke prøvet, men tænker ikke at det er relevant, da lyden fra radioen forsvinder straks ved tilslutning (max. 30 sekunder efter) og ikke i forbindelse med en notifikation eller lign. Men jeg vil prøve det af og se om det kan hjælpe.

Vil dog være ked af at have 'forstyr ikke' slået til, da jeg har behov for at kunne modtage opkald mens jeg kører bil.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Hej dreamz

Nej, det har jeg ikke prøvet, men tænker ikke at det er relevant, da lyden fra radioen forsvinder straks ved tilslutning (max. 30 sekunder efter) og ikke i forbindelse med en notifikation eller lign. Men jeg vil prøve det af og se om det kan hjælpe.

Vil dog være ked af at have 'forstyr ikke' slået til, da jeg har behov for at kunne modtage opkald mens jeg kører bil.

OK; er Bluetooth slået til?
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:29
Ikke lige nu. Jeg kan af en eller anden grund, ikke finde min mobil, når jeg søger efter tilslutning af Bluetooth.

Men da jeg har brugt kabel, har jeg droppet at fejlfinde på denne del.

Kan det have betydning?
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:32
Muligvis; hvis telefonen altså tidligere har været forbundet til bilen via bluetooth; eller på anden måde får forbindelse til en lydkilde (højttaler, hovedtelefoner eller lignende).

Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:40
Ok, det må jeg så lige arbejde lidt på. Jeg forsøgte en halv times tid i går - uden held. Men mon ikke den yngre generation i hjemmet, kan løse den slags for mig :-)

Tak for hjælpen!
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:44
Det er nu bare at slå Bluetooth fra (det kan man også gøre fra kontrolpanelet) - eller i Indstillinger. Og hvis du i øvrigt slet ikke bruger Bluetooth, er der ingen grund til at have det slået til; det dræner batteriet og kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Held og lykke ;-) 
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:58
Ok jeg misforstod det du skrev. Jeg troede at du ønskede at jeg tilsluttede min mobil via Bluetooth til Apple CarPlay. Den tilslutning forsvandt i forbindelse med en opdatering på værkstedet i maj 2019 og det har ikke lykkedes mig, at finde min mobil igen via Apple CarPlay.

Jeg kører pt. uden bluetooth på min mobil, både i bilen og i hverdagen. Med tanke på strømforbrug.

Så fejlen kan altså ikke ligge i min anvendelse af bluetooth kan jeg forstå.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 20:54
Hej Lotte.  Er problemet der også når du bruger Apple Maps?  
.
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 22:47
Ja, både ved Apple Maps (som er den jeg bruger som standard) og hvis jeg bruger Google Maps. Og faktisk også før jeg overhovedet når at gå ind i GPS. Bare jeg tilkobler mobilen, slukker radioen efter 5-30 sekunder.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Det er nu bare at slå Bluetooth fra (det kan man også gøre fra kontrolpanelet) - eller i Indstillinger. Og hvis du i øvrigt slet ikke bruger Bluetooth, er der ingen grund til at have det slået til; det dræner batteriet og kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Held og lykke ;-) 


Den nuværende Bluetooth generation dræner ikke batteriet, når det ikke er aktivt i brug.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 23:21
Når man kigger rundt på nettet, så er der gennem alle versioner af iOS siden CarPlay kom, folk som er ramt af lignende problemer. Og det synes altid at følge telefonen, ikke bilen.

Af alle de forum tråde jeg har kigget igennem, er der kun 1 som skrivet at vedkommende har fået løst det. Det er godt nok i iOS 10: Link

Løsningen var at factory resette telefonen, dvs slette alt og nulstille den.
Ulempen var tilsyneladende, at hvis telefonen blev gendannet fra backup igen, så kom fejlen tilbage.

Så det er da et forsøg værd. Tag en backup af telefonen, så du kan komme tilbage til dit udgangspunkt.
Nulstil derefter telefonen og test.
Hvis fejlen er væk, så kan du prøve at læse backup ind på telefonen igen. Hvis fejlen fortsat er væk fint, hvis den er tilbage, så er der nok ingen vej uden om at starte helt forfra med at sætte telefonen op fra ny.

Hvis det er som beskrevet i den linkede forum tråd, så er der nok også en risiko for, at hvis du får en ny telefon og gendanner den fra en backup af den gamle, så kan problemet følge med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu