recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftet fra iPhone til Android?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skiftet fra iPhone til Android?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skiftet fra iPhone til Android?
    Sendt: 11-Juli-2019 kl. 22:55
Hej

Lidt lang post, men jeg håber du sidder derude, og vil dele lidt af din erfaring med mig Smile

Efter jeg så denne video med Dave Lee, så kom jeg til at tænke på, om jeg snart skulle prøve, at gøre noget ved skiftet fra iPhone til Android. Det er jo mega fristende at kaste sig over den nye OnePlus 7 Pro, og man får jo meget telefon for pengene, når det kommer til Android-devices. Men som iPhone-bruger i 10 år, så er det svært at tænke sig til at bruge andet. Så derfor vil jeg gerne høre fra andre her, som måske har taget springet fra iOS til Android, og hvad I gjorde ved de ting, som man med sikkerhed kommer til at savne.

Mine bekymringer er flg.:

  • Hele familien, min egen og svigerfamilien + langt de fleste af mine venner bruger iPhone. Dvs. der er mange ting, som jeg vil blive udelukket fra.
  • Fx udelukkelse af gruppebeskeder med familien samt FaceTime. Jeg er ikke så bekymret for mine venner, for vi laver alligevel gruppebeskeder via Messenger, men jeg skal ikke til at lære mine it-"dumme" søskende og forældre/svigerforældre hvordan man bruger Messenger osv.
  • Slut med at dele kalender med min kæreste via iPhones kalender app. Det er mega nemt, og det fungerer bare. Jeg ved, at der måske er en "workaround" med kalenderdeling mellem iOS og Android, men så er man ude i et alternativ.
  • Jeg har en iPad Pro og MacBook Pro. Dvs. nem foto/videodeling med AirDrop er slut. Og med venner og familie.
  • Jeg har et Apple Watch Series 4, som jeg er mega glad for. Det er klart det bedste smartwatch på markedet, hvilket jo også er slut at bruge med en Android telefon.
  • Apple Carplay er slut.
  • Snapchat billedekvalitet er snot på Android vs. iOS.
  • Face ID er jo bare for nice, og jeg er mega glad for det.
Med denne bullet-list, så lyder det jo ikke ligefrem til, at jeg er klar til at skifte væk fra iPhone og iOS endnu, men hold nu op hvor iPhone er begyndt at kede mig. Jeg har p.t. en iPhone Xs Max, men den er så vildt kedelig. Kan være jeg skal give iOS 13 en chance, men den OnePlus 7 Pro ser bare for nice ud også.

Nå, men sidder du derude, og har haft et succesfuldt skifte fra iPhone til Android, så hører jeg gerne hvad du gjorde for at vinde over fx de bekymringer, som jeg har listen foroven, og om du savner noget stadig?

Tak! Embarrassed
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:07
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:44
Jeg er lige gået fra Android til iPhone, og Android er sgu ikke så meget mere spændende. De to styresystemer er omtrent lige gode, og nogle af de ting du nævner er ting som jeg sætter stor pris på ved min iPhone (XS med 256 GB).
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Du kan starte med denne tråd (+ den der refereres til): https://forum.recordere.dk/tilbage-til-apple-efter-8-mdr-med-android_topic157393_page1.html?KW=IOS+Android

Enig ! En helt igennem seriøs, nøgtern og veldokumenteret tråd ClapClapClap
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 17:16
nu vil jeg gerne have lov at være en smule "kritisk" - kedelig - i hvilken forbindelse? det er en telefon!! "aktivitet" sker kun i forhold til de services/funktioner/apps du installerer/bruger.  

problemet er måske at du "forventer" at noget skal underholde dig - eller rettere at du måske tilbringer for meget tid i enhederne fremfor at bruge noget tid på "andre ting"?

en telefons "primære" funktion er jo nok i virkeligheden som værktøj til kommunikation. Så måske du i virkeligheden keder dig over kommunikation - eller måske bare træt af at folk hælder deres liv ud i billeder og lyd i stride strømme uden nogen hæmninger. Noget der jo i den grad er virkelig. Det er jo derfor realityshows skal være mere og mere ekstreme, fordi vi ikke længere er i stand til at "føle" noget ved almindelige ting mere.

en kold tyrker er måske snarere tilrådelig? - brug sommeren uden ur, uden facebook/snap/whatsapp/tinder og hvad du nu ellers bruger. Og efter sommeren kan du så ringe til vennerne og spørge om hvordan ferien var.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 17:26
@ claus_jac +1 Modigt indlæg! 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu vil jeg gerne have lov at være en smule "kritisk" - kedelig - i hvilken forbindelse? det er en telefon!! "aktivitet" sker kun i forhold til de services/funktioner/apps du installerer/bruger.  

problemet er måske at du "forventer" at noget skal underholde dig - eller rettere at du måske tilbringer for meget tid i enhederne fremfor at bruge noget tid på "andre ting"?

en telefons "primære" funktion er jo nok i virkeligheden som værktøj til kommunikation. Så måske du i virkeligheden keder dig over kommunikation - eller måske bare træt af at folk hælder deres liv ud i billeder og lyd i stride strømme uden nogen hæmninger. Noget der jo i den grad er virkelig. Det er jo derfor realityshows skal være mere og mere ekstreme, fordi vi ikke længere er i stand til at "føle" noget ved almindelige ting mere.

en kold tyrker er måske snarere tilrådelig? - brug sommeren uden ur, uden facebook/snap/whatsapp/tinder og hvad du nu ellers bruger. Og efter sommeren kan du så ringe til vennerne og spørge om hvordan ferien var.
Interessante synspunkter, Claus WinkThumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 17:50
har selv været i begge lejre og med udstyr fra begge lejre samtidigt.

Med hensyn til kalender, kan det løses ved at bruge samme mail i Google kalender som på ios, så er de synkroniseret uden problemer. Der er ingen forskel fra da jeg havde android og iPhone, med synkrosering af min og min kærestes kalender.

Apple carplay, har din radio  ikke også android auto eller hvad det nu er det hedder pt?

snap, har aldrig tænkt over kvaliteten er dårlige på android?


Redigeret af aerik - 12-Juli-2019 kl. 17:50
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 19:53
Pas på du ikke er igang med en "græsset er grønnere på den anden side".

En Android er jo ikke mere spændende end de apps du smider på den - det samme med iPhone.

Nogle af de ting du lister er der en nemmere løsning på, andre lidt mere bøvlede og enkelte kan du ikke gøre noget ved (Carplay, watch).

Jeg kan ikke rigtig se hvad du får ud af skiftet - altså udover muligheden for at købe billigere telefoner i fremtiden... men at beholde din nuværende er jo billigere end at købe en Android nu.

Der er nogle små ting hvor det kan friste at skifte hardware, men er forskellen virkelig så stor.
På papiret er der sikkert telefoner med fx bedre kamera end iPhone... men er det nok? Jeg synes fx kameraet på de nyere iPhones er rigeligt godt til hverdags-snaps.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 11:14
Tak for alle jeres indlæg. Jeg blev desværre indlagt med en maveinfektion, og er først online igen nu.

Efter denne oplevelse, og at læse alle jeres kommentar, specielt Claus' indlæg, så er jeg kommet i tanke om, at der sgu andre ting i livet lige nu, så jeg venter Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu