recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos på Netflix via Chromecast 3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos på Netflix via Chromecast 3?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Atmos på Netflix via Chromecast 3?
    Sendt: 22-Juli-2019 kl. 14:00
Hejsa folkens

Fungerer Dolby Atmos på Netflix kun hvis man har en Chromecast Ultra, eller vil man kunne få lydoplevelsen med, hvis man kun har en Chromecast (3rd generation)?

Jeg er godt med på at jeg ikke vil få 4k mv, når jeg ikke har en Chromecast Ultra. Men jeg har pt. et fjernsyn af ældre dato, som ikke understøtter 4k, HDR osv. Så i første omgang kunne jeg godt finde på at opgradere mit abonnement hos Netflix, hvis jeg altså vil kunne få en bedre lydopvelse (Dolby Atmos), ved at gå fra mit nuværende Standard HD til Premium Ultra HD. 

Jeg faldt over ovenstående artikel hos Netflix, som jeg ikke synes gjorde mig specielt meget klogere.

Mvh


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Hejsa folkens

Fungerer Dolby Atmos på Netflix kun hvis man har en Chromecast Ultra, eller vil man kunne få lydoplevelsen med, hvis man kun har en Chromecast (3rd generation)?

Jeg er godt med på at jeg ikke vil få 4k mv, når jeg ikke har en Chromecast Ultra. Men jeg har pt. et fjernsyn af ældre dato, som ikke understøtter 4k, HDR osv. Så i første omgang kunne jeg godt finde på at opgradere mit abonnement hos Netflix, hvis jeg altså vil kunne få en bedre lydopvelse (Dolby Atmos), ved at gå fra mit nuværende Standard HD til Premium Ultra HD. 

Jeg faldt over ovenstående artikel hos Netflix, som jeg ikke synes gjorde mig specielt meget klogere.

Mvh


ingen Chromecast understøtter atmos på netflix
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 14:20
Support-artiklen hos Netflix er opdateret. Det er de enheder på listen, som kan trække Atmos ned fra Netflix. Vandet åbnes først til enheder, når Netflix vil det.
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 15:02
Ok. Mange tak for de hurtige svar.
Jeg var overbevist om jeg havde læst et sted at det skulle virke med Chromecast Ultra. Men jo mere jeg læser op på det igen nu, kan jeg se at det ikke er tilfældet. 
Jeg beklager det lidt dumme spørgsmål så :)

Mvh 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 06:46
Der er også flere enheder, som teknisk kan håndtere Atmos, så det er kun naturligt, at man bliver forvirret. Smile Det vigtige i denne sammenhæng er dog om Netflix har certificeret dem. Jeg har over de seneste år lagt mærke til, at Netflix er ret god til at få sine support-artikler opdateret.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 11:08
Køb et ATV 4K, så kan du få Atmos fra Netflix og Lejefilm via Itunes. 

Det gjorde jeg og det virkede også selvom jeg ikke havde 4K TV på det tidspunkt.
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 09:23
Tak for svar igen.
Jeg går lidt og lurer på enten ATV 4, som det bliver forslået, eller en Xbox One S. Jeg hælder nok til sidstnævnte, da man også ville kunne bruge den til at afspille fysiske skiver, plus film fra USB. 
Jeg så at Elgiganten for en måneds tid siden solgte dem for 999,-. Men der nåede jeg ikke at slå til. Jeg håber på et lignende tilbud igen. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Tak for svar igen.
Jeg går lidt og lurer på enten ATV 4, som det bliver forslået, eller en Xbox One S. Jeg hælder nok til sidstnævnte, da man også ville kunne bruge den til at afspille fysiske skiver, plus film fra USB. 
Jeg så at Elgiganten for en måneds tid siden solgte dem for 999,-. Men der nåede jeg ikke at slå til. Jeg håber på et lignende tilbud igen. 

Ærgerligt at Xbox one S bruger op til 5-10 gange så meget strøm i forhold til ATV4K
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 14:03
Xbox One S har vist stadig streaming apps låst til 60Hz, så du vil opleve hakkende europæisk og dansk indhold. Jeg synes ikke, at spilkonsollerne er gode løsninger til streaming i hverdagen. Lad dem være spilkonsoller og køb en ordentlig streamingløsning såsom Apple TV ved siden af. Det ville være mit råd.
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 16:56
 Nå for Søren. Det lyder ikke helt optimalt med en Xbox så.
Har i nogle erfaringer, eller viden omkring Nvidia Shield?
Sagen er nemlig den at jeg har min Blu Ray samling til at lægge på et USB drev, og jeg vil gerne kunne afspille disse på en ny streamer. Den har jo fordelen af en indbygget Plex Media Server, som også gør at jeg vil kunne streame til alle fjernsyn i huset med Chromecast tilknyttet. 
Men jeg ved ikke om den har nogle minuser jeg ikke er klar over?

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Xbox One S har vist stadig streaming apps låst til 60Hz, så du vil opleve hakkende europæisk og dansk indhold.


Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

 Nå for Søren. Det lyder ikke helt optimalt med en Xbox så.


Jeg synes altså ikke problemet er så stort, som Rasmus antyder. Vi har streamet Netflix i 60 hz på en PS3 i årevis og er ikke generet. Dermed ikke sagt, at der ikke findes bedre løsninger til at streame film end spillekonsoller.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 13:57
Netflix består jo også primært af 24fps indhold. Det er nemt at konvertere til 60Hz og en del TV kan faktisk identificere kadencen i indholdet og konvertere det tilbage til perfekt 24hz.

Problemet opstår for alvor, når man forsøger at afspille europæisk tv-indhold i 25/50Hz, som er konverteret til 60Hz.

NesraL: Nvidia Shield er ikke låst, men kører ligeledes 60Hz på Chromecast og apps generelt. Nogle få apps såsom Kodi kan skifte billedfrekens. Ift. din USB-harddisk så vil jeg anbefale, at du få den på routeren, så det bliver en netværksharddisk. Så kan alt indholdet ses f.eks. med Infuse app'en til Apple TV, som er super brugervenlig, så hele familien kan være med. Foruden Infuse kan man andre apps, såsom VLC, også læse direkte fra en netværksharddisk. Plex kræver rigtig nok, at man har server-software kørende på indholdsserveren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu