recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opbevaring af original emballage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af original emballage

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opbevaring af original emballage
    Sendt: 23-Juli-2019 kl. 12:41
Det er vidst agurketid..... :-)

Hvor opbevarer i original emballage? Nu tænker jeg primært til TV og store højtalere. Er der nogen som har oplevet at det ikke kan tåle at stå på loft pga. svingende temperaturer og luftfugtighed? Gør i noget specielt for opbevaringen?

MVH
Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 12:45
genbrug pladsen, de har massere af plads til den slags.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 12:54
Hvis loftet er rigtigt konstrueret, er der ingen fugt. Så du kan sagtens opbevare papkasser selvom temperaturen er svingende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 14:09
I sådanne tilfælde, er det ganske rart at have et loftsrum over sin garage. Specielt når begge er isolerede :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 19:57
Min emballage er placeret i uisoleret skur, hvor der er ventilation, da væg og dør mod carport ikke slutter tæt. Da mine B&W 802 s3 blev solgt, havde emballagen stået i mere end 20 år, og var næsten som nye. Al emballage til mit udstyr opbevares på denne måde, og tager tilsyneladende ikke skade.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 20:38

 Den opbevares ingen steder, forhandleren tog den med så jeg ikke behøvede at smide den ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 21:46
I kælderen, som er i den boligblok, hvor jeg bor - og der er ingen fugt. Der står nogle kæmpestore kasser til nogle lamper, jeg har. Så er glasskærmene godt beskyttede i flamingoindlæggene, når jeg flytter. Dette gør jeg så ikke tit, men alligevel...

Og mit Beovision 8 kom bare iført en "regnfrakke", som forhandleren tog med sig igen.
Musikanlægget kom ikke i nogen kasser. Man havde bare sat det hele ind i bilen.

Al anden emballage gemmes ligeledes i kælderen.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 22:59
Det kan afhjælpe problemet en del, hvis papkasser puttes i affaldssæk og forsegles, inden det sættes på loft.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Det kan afhjælpe problemet en del, hvis papkasser puttes i affaldssæk og forsegles, inden det sættes på loft.

Er dog ikke nemt, når der som i mit tilfælde er flamingoindlæg i dem. Så har man jo nogle "ordentlige kasser"!!Big smile


Redigeret af mnielsen - 24-Juli-2019 kl. 08:18
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Det kan afhjælpe problemet en del, hvis papkasser puttes i affaldssæk og forsegles, inden det sættes på loft.
Det er faktisk ikke en særlig god ide ved opbevaring på loft, da de skiftende temperaturer uvægerligt vil danne kondens på indersiden af affaldssækken.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Det kan afhjælpe problemet en del, hvis papkasser puttes i affaldssæk og forsegles, inden det sættes på loft.
Det er faktisk ikke en særlig god ide ved opbevaring på loft, da de skiftende temperaturer uvægerligt vil danne kondens på indersiden af affaldssækken.

Det gør det ikke hos mig. Har du prøvet?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Det kan afhjælpe problemet en del, hvis papkasser puttes i affaldssæk og forsegles, inden det sættes på loft.
Det er faktisk ikke en særlig god ide ved opbevaring på loft, da de skiftende temperaturer uvægerligt vil danne kondens på indersiden af affaldssækken.

Det gør det ikke hos mig. Har du prøvet?
Så har du ikke skiftende temperatur. Nej jeg har ikke haft behov for at bruge plastik. Og der findes iøvrigt ikke affaldssække der er store nok til TV kassen og højttaler kasserne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu