recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android auto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android auto

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 21:06
Jeg har fået det til at virke på en Huawei Y6 2019 med armeabi-v7a og Konens Kona.

Er det som ved Car play at det kun er App's der er lavet til Andriod auto der virker - altså at man f.eks ikke kan få fartkontrol.nu/Saphe app'en ?


Redigeret af kim.t - 05-August-2019 kl. 21:49
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har fået det til at virke på en Huawei Y6 2019 med armeabi-v7a og Konens Kona.

Er det som ved Car play at det kun er App's der er lavet til Andriod auto der virker - altså at man f.eks ikke kan få fartkontrol.nu/Saphe app'en ?

Ja, apps skal være kompatible med Android Auto.


Det er stort set kun musik/audio apps, besked apps og navigation apps, som findes til Android Auto.


Redigeret af Deschain - 06-August-2019 kl. 09:20
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har fået det til at virke på en Huawei Y6 2019 med armeabi-v7a og Konens Kona.

Er det som ved Car play at det kun er App's der er lavet til Andriod auto der virker - altså at man f.eks ikke kan få fartkontrol.nu/Saphe app'en ?
Hvis du benytter Waze så har den også gratis fartkontrol. Det er en google app, lidt som google maps men med flere funktioner.

Du kan også få et "Bip" hvis du kører for hurtigt.




Redigeret af lahan - 06-August-2019 kl. 12:05
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:03
I dag kom muligheden for at prøve den nye Android Auto på Min S7.. 
Det skal bemærkes.. Jeg har INTET gjort for dette. Jeg gen-installerede AA i forgårs, uden at det gav resultat.. Og i dag er muligheden der så, uden at jeg har fortaget mig yderligere. 

 
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I dag kom muligheden for at prøve den nye Android Auto på Min S7.. 
Det skal bemærkes.. Jeg har INTET gjort for dette. Jeg gen-installerede AA i forgårs, uden at det gav resultat.. Og i dag er muligheden der så, uden at jeg har fortaget mig yderligere. 

 

Pudsigt.... :-) 
Jeg har også en S7. Og jeg opdaterede også fra APK forleden dag, uden at have muligheden for at vælge nyt interface. Med dit indlæg prøvede jeg så lige at åbne Android Auto uden at have nulstillet data, og jeps, jeg fik også muligheden for at vælge den nye Android Auto.

Det er ikke prøvet af endnu i bilen, det bliver det på vej hjem fra arbejde :-) 
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ja, apps skal være kompatible med Android Auto.


Det er stort set kun musik/audio apps, besked apps og navigation apps, som findes til Android Auto.

Jeg savner en god vejrudsigt på skærmen for et sted man vælger eller stedet man er. Ala billedet her. 

- Kan man få det på nogen måde?  Stemmekommando?


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg savner en god vejrudsigt på skærmen for et sted man vælger eller stedet man er. Ala billedet her. 

- Kan man få det på nogen måde?  Stemmekommando?

Så skal du se om der er en AA app til det. Default kan den ikke. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:


Det er ikke prøvet af endnu i bilen, det bliver det på vej hjem fra arbejde :-) 

Samme her.. Wink
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I dag kom muligheden for at prøve den nye Android Auto på Min S7.. 
Det skal bemærkes.. Jeg har INTET gjort for dette. Jeg gen-installerede AA i forgårs, uden at det gav resultat.. Og i dag er muligheden der så, uden at jeg har fortaget mig yderligere. 

 

Den er også dukket op helt af sig selv i min i dag Smile
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ja, apps skal være kompatible med Android Auto.


Det er stort set kun musik/audio apps, besked apps og navigation apps, som findes til Android Auto.

Jeg savner en god vejrudsigt på skærmen for et sted man vælger eller stedet man er. Ala billedet her. 

- Kan man få det på nogen måde?  Stemmekommando?


Inde fra indstillinger i AA kan man gå direkte til listen med AA apps i Google Play. Så kan du kigge igenem om der er nogle (jeg tror det ikke).
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I dag kom muligheden for at prøve den nye Android Auto på Min S7.. 
Det skal bemærkes.. Jeg har INTET gjort for dette. Jeg gen-installerede AA i forgårs, uden at det gav resultat.. Og i dag er muligheden der så, uden at jeg har fortaget mig yderligere. 

 

Den er også dukket op helt af sig selv i min i dag Smile
 
Det virkede i bilen.

Men var en skuffelse.... jeg havde håbet der kom et ikon for Messenger og jeg nemt kunne finde mine Messenger beskeder. Det samme for sms’er (også selv om jeg bruger Samsungs indbyggede sms app).

Og kan jeg ikke nemt få beskeder frem, skal jeg jo stadig til at fiske telefonen frem under kørsel.... 😕

Nem adgang til vejrudsigt, breaking news, sport resultat feed, facebook check-in, og andre oplagte ting. I øjeblikket synes jeg kun den giver navigation og musik.

- kender nogen en talekommando der kan liste ens Messenger beskeder?

- og kan man sige noget for “vis forrige besked” eller 5te besked osv.

- og ditto for sms’er?



Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 19:04
Tror du har misforstået ideen med Android Auto - alle de features du "savner" er ikke tilstede af sikkerhedsårsager. Det er ikke tanken at du skal læse beskeder, sport resultater, facebook eller lignende medens du kører bil -- derfor er det naturligvis ikke tilstede i Android Auto.  

Nej, du skal ikke fiske telefonen frem under kørsel - du skal som ansvarlig bilist vente med at læse dine beskeder til du holder stille. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu