recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android auto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android auto

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Men var en skuffelse.... jeg havde håbet der kom et ikon for Messenger og jeg nemt kunne finde mine Messenger beskeder. Det samme for sms’er (også selv om jeg bruger Samsungs indbyggede sms app).


Jeg er af samme opfattelse. Synes det er en noget flad fornemmelse. 
Jeg bruger dog ikke beskeder eller andet af den slags. Kun sms, som jeg lytter/taler til. Jeg fik desværre ikke testet den del på vej hjem. Men sådan som det startede op, der er jeg spændt på at se hvad der sker, når der tikker en sms besked ind næste gang. 

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Nem adgang til vejrudsigt, breaking news, sport resultat feed, facebook check-in, og andre oplagte ting. I øjeblikket synes jeg kun den giver navigation og musik.


Nu er det jo i en bil, så meningen er ikke at man skal sidde og glo på alt muligt andet. Det giver ingen mening, og er i øvrig ikke forsvarligt. 
Virker det ikke med stemme kontrol, så bør det reelt set ikke være der. 

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- kender nogen en talekommando der kan liste ens Messenger beskeder?


Jeg bruger "svar" med sms beskeder. Har ikke prøvet andet former for beskeder.

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- og kan man sige noget for “vis forrige besked” eller 5te besked osv.

- og ditto for sms’er?

Ikke mig bekendt med sms.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nej, du skal ikke fiske telefonen frem under kørsel - du skal som ansvarlig bilist vente med at læse dine beskeder til du holder stille. 

Eller bruge stemmekontrollen Wink
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 21:08
Ja selvfølgelig, i det omfang der kan styres med stemmekontrol eller info kan maskin oplæses er det naturligvis ok :)  
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I dag kom muligheden for at prøve den nye Android Auto på Min S7.. 
Det skal bemærkes.. Jeg har INTET gjort for dette. Jeg gen-installerede AA i forgårs, uden at det gav resultat.. Og i dag er muligheden der så, uden at jeg har fortaget mig yderligere. 

 

Den er også dukket op helt af sig selv i min i dag Smile
 
Det virkede i bilen.

Men var en skuffelse.... jeg havde håbet der kom et ikon for Messenger og jeg nemt kunne finde mine Messenger beskeder. Det samme for sms’er (også selv om jeg bruger Samsungs indbyggede sms app).

Og kan jeg ikke nemt få beskeder frem, skal jeg jo stadig til at fiske telefonen frem under kørsel.... 😕

Nem adgang til vejrudsigt, breaking news, sport resultat feed, facebook check-in, og andre oplagte ting. I øjeblikket synes jeg kun den giver navigation og musik.

- kender nogen en talekommando der kan liste ens Messenger beskeder?

- og kan man sige noget for “vis forrige besked” eller 5te besked osv.

- og ditto for sms’er?




Hvordan har du det så med manglen på Netflix? Det er jo trods alt ikke meningen det skal være en tablet.

Jeg fik i øvrigt tilbudt det nye Android Auto i går, og jeg synes fint om det i forhold til det gamle.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 16:23
Jeg er ved at kigge på ny bil hvor der er plads til Android Auto, men jeg har nogle begynderspørgsmål.

1. Der er noget med kun biler med indbygget Android Auto får det nye design. Men hvis bilen har en skærm med Android Auto mulighed, hvor man skal sætte tlf. til via. USB er den så ikke indbygget i bilen?

2. Jeg fik af vide, knappen med voice kun virker, hvis bilens system er sat til Engelsk. Kan man ikke via. Google Assistent tale Dansk til det?

3. Skal man hente Android Auto fra APK mirror eller skal man installere Googles nye Assistance app, hvis den er tilgængelig?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg er ved at kigge på ny bil hvor der er plads til Android Auto, men jeg har nogle begynderspørgsmål.

1. Der er noget med kun biler med indbygget Android Auto får det nye design. Men hvis bilen har en skærm med Android Auto mulighed, hvor man skal sætte tlf. til via. USB er den så ikke indbygget i bilen?

2. Jeg fik af vide, knappen med voice kun virker, hvis bilens system er sat til Engelsk. Kan man ikke via. Google Assistent tale Dansk til det?

3. Skal man hente Android Auto fra APK mirror eller skal man installere Googles nye Assistance app, hvis den er tilgængelig?

1: Jo.

2: Virker fint med dansk.

3: Ja, indtil det bliver officielt i Danmark, skal du hente via APK.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 13:20
Okay tak.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

...
2: Virker fint med dansk.
....


Jeg synes min Android Auto er en skovl til at forstå dansk. (Galaxy S7, Ford S-Max - Ford Sync v3)

I forhold til hvad min Google Home i huset og på mobilen forstår og kan agere på, er Android Auto komplet noob. 

Navigeringskommandoer virker fint (og pt. kan Android Auto jo ikke meget andet end navigering), men spørgsmål som jeg ellers kan få svar på med Google Assistant (Google Home) giver den meget ofte op på.
Jeg håber snart Google Assistant bliver den reelle "motor" i talehåndteringen i Android Auto.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

...
2: Virker fint med dansk.
....


Jeg synes min Android Auto er en skovl til at forstå dansk. (Galaxy S7, Ford S-Max - Ford Sync v3)

I forhold til hvad min Google Home i huset og på mobilen forstår og kan agere på, er Android Auto komplet noob. 

Navigeringskommandoer virker fint (og pt. kan Android Auto jo ikke meget andet end navigering), men spørgsmål som jeg ellers kan få svar på med Google Assistant (Google Home) giver den meget ofte op på.
Jeg håber snart Google Assistant bliver den reelle "motor" i talehåndteringen i Android Auto.

De problemer har jeg ikke oplevet (OnePlus 6T, Toyota X-Touch).

Bruger det mest til navigering, musik (spotify), Radio, telefonopkald og sende/modtage beskeder.


Redigeret af Deschain - 27-August-2019 kl. 15:09
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 15:42
Har lige købt ny bil og har hentet Android Auto fra apkmirror. Har installeret og konfigureret app. Når jeg sætter den til i bilen med USB og trykker app på displayet i bilen siger den.
Kontroller indstilling i mobilt app eller forbindelse.

Hvad mangler jeg for at få det til at virke?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 15:43
Har du forbundet med BT?

Hvilken telefon har du? På Huawei skal man hver gang vælge USB mode.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 15:45
Det tror jeg. Galaxy S10+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu