recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony forstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cykel Ole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykel Ole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony forstærker
    Sendt: 06-August-2019 kl. 15:07
Hej alle 😀
Jeg har en gammel Sony forstærker med udgang A til et sæt højtaler, som ikke virker ? Det vil sige at de virker en gang imellem
Udgang a er altid tændt, men den spiller som den selv gider, nogle dage virker den når jeg tænder for anlægget, og går pludselig ud, og er væk i flere dage, og kommer så 1-3 timer og går ud igen
Udgang B virker altid 
Bruger udgang B på terrassen, og kan ikke høre musik inde Cry
Håber der er hjælp at hente 😀😀
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 15:50
Lyder som beskrivelsen  af en kat jeg engang  havde 😉

Men hvis jeg skal komme med et bud, så tror jeg at det er omskifteren/kontakten som laver numre. Har du prøvet at give den noget "motion" måske det kan hjælpe?

Frank 
Til top
Cykel Ole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykel Ole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 19:42
Tak for svar Frank, men det har jeg prøvet igen og igen Confused
Bare mærkeligt at den vil nogle gange, men som du siger er det nok kontakten Clap
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Cykel Ole Cykel Ole skrev:

Tak for svar Frank, men det har jeg prøvet igen og igen Confused
Bare mærkeligt at den vil nogle gange, men som du siger er det nok kontakten Clap

Når du trykker på knapperne, er der så et relæ, som klikker? Hvis ja, så skal du nok "motionere" mens der er strøm på, så de evt. relæer også får sig noget motion. Skru HELT ned for lydstyrken, mens det gøres.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:26
evt en gang kontaktspray

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 13:15
Det er muligvis udgangsrelæ der er slidt.

Jeg har selv haft problemet. Efter at en kyndig herinde lokaliserede relæet fik jeg fat i et nyt og skiftede det selv.
Til top
Cykel Ole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykel Ole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 13:16
Ja relæer klikker, og har prøvet at motioneret med lydstyrken skruet ned, men har ikke prøvet med kontaktspray, så det er det næste jeg vil prøve
Tusind tak for hjælpen 😀
Til top
Cykel Ole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykel Ole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 13:18
Oki, udgangsrelæ, hvor skaffer jeg lige sådan et fra ? 
Til top
Cykel Ole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykel Ole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 13:22
Hej Mufti. 
Har du nogen ide hvor jeg kan få fat i så et, eller skal jeg bare prøve at søge på nettet ?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Cykel Ole Cykel Ole skrev:

Ja relæer klikker, og har prøvet at motioneret med lydstyrken skruet ned, men har ikke prøvet med kontaktspray, så det er det næste jeg vil prøve
Tusind tak for hjælpen 😀

Du kan desværre være uheldig, at det er et lukket potentiometer, så du ikke kan komme til at sprøjte Kontakt 60 ind i det. Er det et skydepotentiometer, går det selvfølgelig nemmere!
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 16:38
Hvilken forstærker er det?

Er næsten sikker på jeg kan finde en service manual hvis det er nødvendigt


Redigeret af gasolin - 08-August-2019 kl. 16:51
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Cykel Ole Cykel Ole skrev:

Hej Mufti. 
Har du nogen ide hvor jeg kan få fat i så et, eller skal jeg bare prøve at søge på nettet ?
Det var et Denon jeg købte gennem Hi-fi klubben. Men der findes utallige elektronik forhandlere. Så når du har fundet relæ burde du kunne finde det på nettet

Jeg kunne slå på relæ med en pind og så var der pludselig lyd. På den måde var jeg helt sikker på hvilket relæ det var. Men pas på. Der er livsfarligt under låget med strøm på.
SmileSmileSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu