recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage via antennekabel på EWII/YouSee fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage via antennekabel på EWII/YouSee fiber

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

 Jeg har prøvet at smide en 500 Gb harddisk på fladskærmen. Den kan ikke bruges. Der sker intet. Hvorfor ved jeg ikke..
Hvad siger den berømte manual for TV? Smile
Hvilket fabrikat og model/typenummer har TV?

Mvh. JørgenT
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der er noget galt, selv når man er i forening og bestiller You See TV, så følger der som udgangspunkt en boks med i abonementet. 
Den HDD du har tilsluttet TVet er den blevet formatteret af det.? Det skal den før den kan bruges, den skal også tilsluttes i den USB der er beregnt til HDD.

Har forsøgt at formatere den på min pc og via tv'et. I begge tilfælde kunne det ikke lade sig gøre
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 19:38
 Det vil så være en god ide, som også skrevet, at oplyse om fabrikat og model på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

 Jeg har prøvet at smide en 500 Gb harddisk på fladskærmen. Den kan ikke bruges. Der sker intet. Hvorfor ved jeg ikke..
Hvad siger den berømte manual for TV? Smile
Hvilket fabrikat og model/typenummer har TV?



Har fulgt brugsanvisningen slavisk, uden held. Det er en Philips fladskærm. Husker ikke modelnummeret
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 19:43
 Der skulle gerne være en type mærkat på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
langkawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langkawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 02:28
Jeg er ikke interesseret i at tilslutte en harddisk direkte til tv'et. Det er muligheden for at optage et andet program end det jeg ser, som interesserer mig :-)
Synes jeg har fået noget at arbejde videre med, så tak for hjælpen alle sammen :-)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af langkawi langkawi skrev:

Jeg er ikke interesseret i at tilslutte en harddisk direkte til tv'et. Det er muligheden for at optage et andet program end det jeg ser, som interesserer mig :-)
Synes jeg har fået noget at arbejde videre med, så tak for hjælpen alle sammen :-)
Kræver bare et TV med to ens tunere, hvilket er blevet mere almindeligt på TV i den øvre ende af modellerne. En harddisk koster typisk en 10’endedel af en harddiskoptager, og giver stort set samme funktion, men fylder nærmest intet ift en harddiskoptager. Whats not to like?

Vi optager selv mange udsendelser her i huset, og med to tunere fungerer det fint. Harddisken er en 1 tb wd til ca 450kr. Og især udsendelser med reklamer er en fordel at optage og så springe reklamerne over ved afspilning. Fungerer selvfølgelig også med timeshift/pause og genoptag sening. Og det hele styres på TV’ets remote. Whats not to like?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 10:25
Hvorfor ikke en streaming boks? For hvad sendes der på Yousee, man ikke kan streame?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor ikke en streaming boks? For hvad sendes der på Yousee, man ikke kan streame?


Der er flere ting, som ikke bliver lagt i deres arkiv (i få dage). F.eks. film.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 11:51
 Man skal da også være vild med Rekamer hvis man vil nøjes med at Streame, de kan jo ikke springes over.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Man skal da også være vild med Rekamer hvis man vil nøjes med at Streame, de kan jo ikke springes over.
sidste gang jeg tjekket havde de ikke reklamer, og TV2 Play er ikke så dyr. Og alt hvad discovery sender af film er stort set på netflix og Viaplay
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 13:03
Der er da Reklamer på alle kanaler, undtaget er DR, SVT, NRK, ARD, og et par andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu