recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket netværk vil jeg have?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket netværk vil jeg have?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket netværk vil jeg have?
    Sendt: 09-August-2019 kl. 08:14
Jeg vil søge lidt hjælp til et wifi netværk, da jeg ikke er tilfreds med mit google wifi, som jeg har haft et lille år.
Tildels falder mange apple Devices af (hvilket nok ikke er google wifis skyld i virkeligheden dog) og tildels er der bare ikke ret meget hastighed på de enheder.
Min gamle apple extreme kunne fint klare 4k streaming imens der eks blev streamet film fra Plex på børneværelserne, det klarer mit google ikke.

Jeg har fibernet 300/300 og bor nu i et et plans parcelhus på 120m2. I bagklogskabens klare lys, så havde jeg nok bare købt mig en enkelt router der kunne dække hele huset fornuftigt. (min ekstreme var tæt på at kunne klare det alene, men manglede lige soveværelset i enden af huset).

Nu skal jeg have en løsning som jeg fint kan bruge i nuværende hus, men jeg står over for en flytning, hvor jeg skal dække 400m2 i et vinkel hus med første sal, så jeg kommer nok ikke uden om at skulle forlænge signalet
 - her havde jeg nok bare regnet med google wifi, men som sagt syntes jeg ikke hastigheden imponerer.

Jeg forventer at opgradere til 1000/1000 linje.

Jeg kigger på ubiquiti, men som jeg forstår det skal de accesspoints have et kabel og det blir dæmme ikke nemt at få klaret, - jo i nuværende bolig er det ikke et problem, men fremover så godt som umuligt.

Nogle gode indspark?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 08:29
Om du vælger Ubiquity eller anden leverandør, så er fravalget af en kabletløsning en andenrangs løsning
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 08:44
Netgear Orbi Pro er et bud.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Om du vælger Ubiquity eller anden leverandør, så er fravalget af en kabletløsning en andenrangs løsning

Ja det tror jeg nu heller ikke på jeg kommer uden om, men der må være nogle løsninger der er bedre end andre her:)..

Alternativt, kan jeg nok trække kabler til nogle accesspoints.
Hvordan virker det i praksis? Trækker man det i en kæde?
Fra fiberboks til første enhed og så til nr 2 og herfra til nr3, eller skal alle løbe fra hoved enheden?
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 10:02
jeg har haft Google Wifi i lidt over et år, og har ikke de problemer du har, ingen af mine Apple devices falder af

Jeg har
2 Apple TV (1 kablet)
2 iPads
4 iPhones
1 AirPlay højtaler (Sony)
Yamaha surround (og Airplay)
2 Samsung TV (YouSee kabel TV, + DR, Netflix 4K og YouSee app streaming)

Jeg skiftede også fra Apple Airport Extreme

Har 3 Google wifi’s på ca 110 m2 , på grund af huset har L form, og wifi ikke går igennem lav energi vinduer
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Om du vælger Ubiquity eller anden leverandør, så er fravalget af en kabletløsning en andenrangs løsning

Ja det tror jeg nu heller ikke på jeg kommer uden om, men der må være nogle løsninger der er bedre end andre her:)..

Alternativt, kan jeg nok trække kabler til nogle accesspoints.
Hvordan virker det i praksis? Trækker man det i en kæde?
Fra fiberboks til første enhed og så til nr 2 og herfra til nr3, eller skal alle løbe fra hoved enheden?
du kan gøre som du vil. Hvis du trækker som en kæde, så koster det lidt flere porte. Men burde virke.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 14:35
Kan det passe at jeg læste en eller anden Asus router ligeledes kunne udvides til et mesh system?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 14:39
Jeg har valgt et sæt Deco M5 til 1299kr i Elgiganten - dog ikke sat op endnu :)

Men der er jo 30 dages prøv & byt "garanti", så det kan ikke gå galt ;)

Bor 8 km fra Elgiganten...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan det passe at jeg læste en eller anden Asus router ligeledes kunne udvides til et mesh system?
det kan de næsten alle sammen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan det passe at jeg læste en eller anden Asus router ligeledes kunne udvides til et mesh system?
det kan de næsten alle sammen.

Ah ok. Pt har jeg ikke brug for mesh og kunne helt sikkert have større gavn af en router der dækker godt.
Men senere så udvide.

Når jeg læser, så syntes jeg Asus ac88 får gode ord med på vejen - nogen der har erfaring med den eller anden i det prisleje?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan det passe at jeg læste en eller anden Asus router ligeledes kunne udvides til et mesh system?
det kan de næsten alle sammen.

Ah ok. Pt har jeg ikke brug for mesh og kunne helt sikkert have større gavn af en router der dækker godt.
Men senere så udvide.

Når jeg læser, så syntes jeg Asus ac88 får gode ord med på vejen - nogen der har erfaring med den eller anden i det prisleje?
jeg ville gå efter en ax88, den koster måske lidt mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan det passe at jeg læste en eller anden Asus router ligeledes kunne udvides til et mesh system?
det kan de næsten alle sammen.

Ah ok. Pt har jeg ikke brug for mesh og kunne helt sikkert have større gavn af en router der dækker godt.
Men senere så udvide.

Når jeg læser, så syntes jeg Asus ac88 får gode ord med på vejen - nogen der har erfaring med den eller anden i det prisleje?
jeg ville gå efter en ax88, den koster måske lidt mere.

Den får også ret gode reviews kan jeg se.
Den vil jeg kigge på
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu