recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket netværk vil jeg have?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket netværk vil jeg have?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 12:48
Overskriften hedder: "Hvilket netværk vil jeg have".
Et okay spørgsmål, men der mangler en væsentlig detalje, som så bliver til et mod-spørgsmål:

Hvilken kvalitet vil du have?
(Såsom, hvad skal du bruge det til, hvor stor belastning regner du med det skal have. Er det bare til let surfen, email osv på tablets/mobil, eller er der tale om streaming, og evt UHD streaming). 

Det er ikke værd at besvare dit spørgsmål mere konkret, førend der er beskrevet nogle krav/forventninger. For selvom en anbefaling af en router med WiFi kan være et okay forslag, så kan det rent praktisk vise sig at blive et rent helvede, hvis du havde specifikke forventninger/krav, som du ikke lige fik med i første omgang. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 16:07
Kandersen - syntes jeg beskrev mit nuværende forbrugsmønstre:).

Jeg har købt en Asus Ax88u og den er er vildsom opgradering.
Min førhen dårligste zone i fjerneste hjørne kunne med google wifi mønstre 80mbps om aftenen hvor der var mindst tryk på.
Min Extreme kom aldrig over 40 mbps

Idag mens begge unger SAS på hver deres Apple tv trak jeg 180mbps.

Min kablede ps4 Pro og atv 4k trækker 297/297 fra en switch jeg gar på efter Ax88u. 
Min ping er på begge enheder på 2ms. 
Skal ikke kunne sige om det er QoS der er så effektiv, men jeg kan med mine enheder ikke tvinge den i knæ
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kandersen - syntes jeg beskrev mit nuværende forbrugsmønstre:).

Jeg har købt en Asus Ax88u og den er er vildsom opgradering.
Min førhen dårligste zone i fjerneste hjørne kunne med google wifi mønstre 80mbps om aftenen hvor der var mindst tryk på.
Min Extreme kom aldrig over 40 mbps

Idag mens begge unger SAS på hver deres Apple tv trak jeg 180mbps.

Min kablede ps4 Pro og atv 4k trækker 297/297 fra en switch jeg gar på efter Ax88u. 
Min ping er på begge enheder på 2ms. 
Skal ikke kunne sige om det er QoS der er så effektiv, men jeg kan med mine enheder ikke tvinge den i knæ
hvis du ønsker endnu bedre dækning, så kan du let og billigt tilføje nogle aimesh accesspoints.
Desuden burde du også få bedre performance på nye wifi6 enheder.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 20:03
det er nemlig også min plan at tage den her med til næste bolig og så sætte lidt accesspoints op:).

Jeg er vildsomt imponeret må jeg indrømme. 3 unger kører på iPad. Sonos og hue kører rundt.
Jeg er via nettet ved at flytte 4tb Blu Ray rips til ny disk
Jeg har stranger things kørende og alligevel kan jeg i soveværelset trække minimum 150 mbps samtidigt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kandersen - syntes jeg beskrev mit nuværende forbrugsmønstre:).


mja.. Du skrev et eksempel på, hvad din gamle router kunne Wink


Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Skal ikke kunne sige om det er QoS der er så effektiv, men jeg kan med mine enheder ikke tvinge den i knæ

QoS gør rigtig meget, men også behandlingen af pakker i routeren i sig selv. 


Redigeret af Kandersen - 14-August-2019 kl. 11:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu