recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T modtagelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T modtagelse
    Sendt: 10-August-2019 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelChr60 MichaelChr60 skrev:

Hej

Jeg flytter snart til Holbæk og overvejer at sætte en antenne op  på loftet til modtagelse af DR kanaler.

Er der nogle der har erfaringer med hvor "stor" en antenne man skal sætte op? forstærkning ol.

mvh
Michael

Det kommer HELT an på hvor i byen du er desto tættere du kommer på vandet, desto sværere bliver det!
Min erfaring er at DVB-t ikke kræver det store,- faktisk behøver jeg blot en stump ledning eller en skrue. Hvad der derimod er en pest er refleksionerne,- de er (Hos mig DR1) næsten umulige at slippe af med og det giver udfald! 

Prøv med denne.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af MichaelChr60 MichaelChr60 skrev:

Hej

Jeg flytter snart til Holbæk og overvejer at sætte en antenne op  på loftet til modtagelse af DR kanaler.

Er der nogle der har erfaringer med hvor "stor" en antenne man skal sætte op? forstærkning ol.

mvh
Michael

Det kommer HELT an på hvor i byen du er desto tættere du kommer på vandet, desto sværere bliver det!
Min erfaring er at DVB-t ikke kræver det store,- faktisk behøver jeg blot en stump ledning eller en skrue. Hvad der derimod er en pest er refleksionerne,- de er (Hos mig DR1) næsten umulige at slippe af med og det giver udfald! 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 18:10
Kig rundt og se hvad der er af antenner i kvarteret.

Da du placerer under tag, skal du have en der er kraftigere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 17:23
 Der skal ikke bruges nogen stor antenne, da der kun er en ganske kort afstand til Jyderup, som er en 50 Kw sender. Der er på den afstand fuld dækning med indendørs antenne.
Der kan lige så nemt modtages fra Hove senderen 50 Kw. (Hovedstads regionen). 


Redigeret af Radiomanden - 10-August-2019 kl. 17:28
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 17:21
Er ikke lokalkendt i området, men du kan indtaste adresse og få en fornemmelse med indendørs/udendørs dækning her:

Mvh. JørgenT
Til top
MichaelChr60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelChr60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 16:45
Hej

Jeg flytter snart til Holbæk og overvejer at sætte en antenne op  på loftet til modtagelse af DR kanaler.

Er der nogle der har erfaringer med hvor "stor" en antenne man skal sætte op? forstærkning ol.

mvh
Michael
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu