recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny telefon, uden buet (edge) skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny telefon, uden buet (edge) skærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny telefon, uden buet (edge) skærm
    Sendt: 10-August-2019 kl. 19:42
Jeg synes godt nok det er ærgerligt at alle mærker nu (udover iPhone) er begyndte at afrunde skærmen i siderne. Jeg har pt. en Huawei mate 10 pro, som egentlig er udmærket telefon. Vil dog gerne snart have mig en ny.
Købte derfor en p30 pro da den lige kom ud, men solgte den allerede efter 2 måneder da jeg simpelthen ikke kan fordrage den buede skærm. Der er flere grunde til jeg synes det er irriterende. De 2 største er at jeg synes det er svært at ramme tastaturet på de yderste knapper. Og så er jeg ret glad for at have cover og panserglas på mine telefoner for at beskytte mod ridser.  (denne kombination har jeg på alle måder prøvet at løse. Den eneste løsning der bare virkede en lille smule var at købe beskyttelsesglasset i elgiganten og betale dem for at sætte det på. Når det så røg af satte de et nyt på gratis. Dette bliver dog lidt irriterende i længden og var heller ikke sikker på hvor længe det ville gå) Derudover synes jeg heller ikke at telefonen virkede helt så lækker som forventet. Bevares, kameraet var rigtig godt, men synes resten haltede lidt. Højtaleren var utrolig dårlig og var heller ikke imponeret over skærmen. 
Nu står jeg tilbage med min gamle mate 10 pro og ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op? Er der nogen som står, eller endnu bedre, har stået i samme situation og fundet den helt rigtige model?
Ved godt at den "normale" p30 ikke har buet skærm. Men jeg kunne aldrig finde på ikke at tage en telefon som ikke har top specs 👌

Vh. En lidt frustreret Android bruger. 


Redigeret af JayQ - 10-August-2019 kl. 19:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 20:44
Nap da en iPhone XR....  Big smile


Klaus


Redigeret af KlausDM - 10-August-2019 kl. 20:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 21:35
Har overvejet at gå tilbage til iPhone (har haft 4s samt 5'eren for mange år siden) Men hvis det skal være bliver det en xs max. Synes bare den er for dyr. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 21:47
XR modellen er et fint alternativ til XS og XS Max, da skærmstørrelsen ligger lige midt imellem. Jeg har altid syntes at Max er for stor. Ellers er forskellene listet her, og jeg mener at ha set XR til ca 5,5k
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2019 kl. 21:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 10:42
hvis det skal være android, så er følgende samsung modeller IKKE afrundede.
S10e, Note 10, Note10+, reel de fleste af de nye i A serien. (fik leget lidt med note10+ i går i ca 2min :-)  en ganske fin telefon, og efter min mening markant "kønnere" end S10/+)
Herudover er oneplus 7(og pro)  ikke "afrundede" på samme måde som S10(+) og P30 Pro.


Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 11:32
Fantastisk nyhed med note 10. Den må jeg straks ud og se om jeg kan finde i en udstilling. Hvor har du set den? :) 
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 12:31
Note 10 og Note 10+ har da netop afrundede glas.


Ses jo helt tydeligt her.
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 12:48
Hmm 🤔 Synes nu også det ser ud til at glasset er afrundet. Nok ikke så meget som p30 pro, men stadig mere end mit mate 10 pro. 
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 12:54
Det er afrundet dog i mindre grad, men nok til at jeg også hopper fra. Er helt i tråd med dig omkring glas og fatter ikke tendensen med at alle topmodeller skal være med afrundet glas, gør desværre at jeg også render rundt med en ændre model Pinch

Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 14:35
præcis. Synes det er møj ærgerligt. Hvilken model må du nøjes med? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 14:38
@JayQ - jeg var til et arrangement hvor der var en medarbejder fra Samsung som får lov at lege med tingene lidt før andre. - og nej det er virkelig ikke meget buet den er når man får den i hånden in real life. DEn er MEGET tynd for så stor en telefon. (og han brugte den til at lave en præsentation med - så kan man jo ikke undgå at blive nysgerrig.)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu