recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Old school topic "Zone 2" mulig eller ej.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Old school topic "Zone 2" mulig eller ej.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bette_casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Old school topic "Zone 2" mulig eller ej.
    Sendt: 11-August-2019 kl. 19:53
Hej Folkens.
Jeg har en meje gammel Onkyo receiver som efterhånden trænger til en udskiftning, da den mangler nogle essentielle funktioner (digitale inputs 😅) .

Dog har den en såkaldt zone 2 eller multiroom funktion, der bliver brugt konstant, da den driver højttalere i køkken og bad via regulære højt. outputs..

Nu har jeg kigget lidt omkring, og de fleste lidt nyere receivere der har en lignende funktion, har typisk det de kalder "trigger out".. Men jeg er i tvivl om den infrarøde forlænger jeg har til onkyoen blot kan plugges direkte over i en sådan. For den onkyo kalder den MRx og det ved jeg æ om jeg kan oversætte direkte... Se billeder for uddybning👍

LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bette_casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 19:54
Onkyoen;

LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 20:11
Trigger, er en 12V DC, som man kan bruge til at starte eksterne forstærkere med.

Remote in er til en IR modtager der sidder "udenfor skabet".
MRX (og ekstra boks?) som du har på det gamle findes (så vidt jeg ved) ikke på nyere modeller.

Jeg har selv multiroom, med separate højttalere i køkkenet. Med min "aldrende" Marantz SR5010 følger der en app, og den bruger vi flitttigt til zone2, frem for at have en kablet ir modtager. Vi har alle en "fjernbetjening" ved hånden (telefon).


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 15:39
I mange forstærkere er flere zoner sløjfet, da der ofte anvendes streamer i dag. Jeg benytter selv Meridian Sooloos, hvor core er min Qnap Nas server, da den har mere processor kraft, end min MC200. Yamaha, laver prisvenlig alternativ. Roon er begyndt at komme i flere apparater, der findes enkelte streamer, der er låst til et vist antal albums.

Jeg har selv zone 2 og 3 i min aldrende Meridan G68ADV. Hvor jeg forbundet den til Min Meridian 568 i soveværelse via coax forbindelse. Det smarte ved Yamaha er deres cast. I fremtiden, skal jeg have en MS200 hvor optisk til 568 og analog i Yamaha enheden med Musiccast. Herved kan jeg bruge mit Sooloos trådløst og forbindes andre enheder trådløst. Jeg vil derfor få muligheden caste til trådløs enhed på badeværelse. Og have vil kunne have en Yamaha trådløs højttaler spillene i haven og høre mit bibliotek fra Sooloos i garagen med Soundbar fra Yamaha.

Dette er måske off topic, min hensigt med indlægget er, at der er mange muligheder at få musik i hjemmet. Og lave inviduelle zoner. Hvis det planlægges. 


Redigeret af JackD84 - 12-August-2019 kl. 15:41
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 08:11
Yamaha har stadig zone 2 output på deres surround receivere
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 11:43
Yahamha har flere zoner og du kan selv vælge hvordan konfigurationen skal være. Dvs. anvender du Zone 2 eller vil du bruge forstærkeren til Bi-Amp.
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 11:50
En lille video der viser setup:

https://www.youtube.com/watch?v=W0y2zeUEH78

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu