recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minimumskrav til videoredigering og lidt gaming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minimumskrav til videoredigering og lidt gaming?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Minimumskrav til videoredigering og lidt gaming?
    Sendt: 12-August-2019 kl. 18:57
Hej

Jeg skriver lige på vegne af min veninde Lærke, som ikke lige har fået oprettet en bruger herinde.

Hun havde egentlig tænkt på, at købe en iMac 5K 2019 model til at redigere video med, men vil også gerne lige undersøge, hvad der findes på Windows markedet, og til hvilken pris. Hvad vil I mene, at minimumskravene er til en Windows PC, hvor hun gerne vil kunne redigere videofilm i kvaliteten 4K @ 24-60 fps og 1080p @ 120 fps, måske endda 240 fps ved 1080p?
Hun har derudover en 1440p UltraWide skærm. Derudover så spiller hun også lidt spil, men det er kun WoW og Diablo 3, hvor vi spiller sammen for "sjov". Ikke Hun vil selvfølgelig gerne kunne spille på den 1440p skærm også, men behøver ikke vilde fps forhold. Bare så det ser OK godt ud og er spilbart. Måske omkring 100 fås konstant ligemeget miljø. Hvad skal hun gå efter af Windows hardware?

Og hvis man snakker iMac vs MacBook Pro, vinder iMac så ikke, selvom den nye i9 MacBook Pro er hurtig, OG DYR, og der er en ny 16" på vej, men den er jo nok også DYR!!! Så iMac 5K vil måske være OK køb, selvom jeg har set, at den godt kan kæmpe lidt med Optical Flow og fx SpeedWarp i DaVinci og OF i Premiere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej

Jeg skriver lige på vegne af min veninde Lærke, som ikke lige har fået oprettet en bruger herinde.

Hun havde egentlig tænkt på, at købe en iMac 5K 2019 model til at redigere video med, men vil også gerne lige undersøge, hvad der findes på Windows markedet, og til hvilken pris. Hvad vil I mene, at minimumskravene er til en Windows PC, hvor hun gerne vil kunne redigere videofilm i kvaliteten 4K @ 24-60 fps og 1080p @ 120 fps, måske endda 240 fps ved 1080p?
Hun har derudover en 1440p UltraWide skærm. Derudover så spiller hun også lidt spil, men det er kun WoW og Diablo 3, hvor vi spiller sammen for "sjov". Ikke Hun vil selvfølgelig gerne kunne spille på den 1440p skærm også, men behøver ikke vilde fps forhold. Bare så det ser OK godt ud og er spilbart. Måske omkring 100 fås konstant ligemeget miljø. Hvad skal hun gå efter af Windows hardware?

Og hvis man snakker iMac vs MacBook Pro, vinder iMac så ikke, selvom den nye i9 MacBook Pro er hurtig, OG DYR, og der er en ny 16" på vej, men den er jo nok også DYR!!! Så iMac 5K vil måske være OK køb, selvom jeg har set, at den godt kan kæmpe lidt med Optical Flow og fx SpeedWarp i DaVinci og OF i Premiere.
Mon ikke det nyeste pc hardware til 5-10k kan klare 4K, “ kommer også an på hvor mange streams der køres”men hvis det er i H265 så sætter det et noget større krav til hardwaren, ellers må man forvente lidt mere renderings tid. I øvrigt har den nye iMac 5k i9 absolut ingen problemer med optical flow etc. med 4k H265. Bevares blæserne sættes igang ved større projekter, skal det være uden blæser støj, så er det op i en iMac Pro.

Jeg arbejdet forleden på et projekt forleden via en Mac Book Pro late 2012 med FCPX i en opløsning på 2.7K 50fps. Her blev der benyttede optical flow i forbindelse med slow motion, Color grading m.fl. nogle steder endda med 2 streams, bevares det lille ur arbejdet da, men det da fungeret fint. Så man kan godt på ældre hardware.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 19:48
der er stadig ufatteligt mange variabler involveret. Så du kan ikke snakke om "mindstekrav" - det har vi jo også tidligere snakket om med dine egne køb og krav. Videoredigering er ikke en "endelig" løsning. vi kan altid købe os fattigere fordi vi liiiige ønsker et eller andet. jeg kan kun anbefale at se en hulens masse af Max Yuryev's videoer på YT https://www.youtube.com/user/Maksimyuryev/videos

han har faktisk også en del videoer hvor windowsmaskiner er involveret. (dog ikke så mange det sidste stykke tid)
Det kommer helt og aldeles an på hvad "lærke" laver af video. er det effekter eller er det udelukkende klipning, er man deadlineafhængig? Er det vigtigt at kunne scrubbe på tidslinjen fuldkommen gnidningsfrit i 4K, 8K, 1080? 

Generelt kan man lave næsten hvad som helst ren klipning i 1080 på en helt moderne Intel CPU med indbygget grafik, så længe storage og hukommelse er rigeligt tilgængeligt (og applikationen er nogenlunde optimeret og sat korrekt op) - kan man nøjes med proxyvideo til redigering?

Se hans kanal igennem - den vil hjælpe dig mere end en eller anden tilfældig kommentar herinde. Han laver faktiske tests af det. 
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 20:42
Hej Claus og Potter.

Tusind tak for jeres svar. Vi vil da kigge den kanal igennem. Jeg har set ham før kan jeg se, men har ikke lagt mærke til hans kanal (:
Dog har jeg lagt mærke til, at han ofte tester på HIGH end maskiner, som jeg nok ikke lige har råd til, så for vores vedkommende, så skal man nok lige have det i baghovedet, når han ser hans konklusioner.

Et eller andet sted, har vi bare lyst til at bestille den iMac 5K til hende, men ja... MacBook Pro er jo også skøn og fleksibel, men man bliver så træk af den lille skærm over længere periode.

Nok ikke for sjov, at de fleste har et workflow der hedder: Ude af huset og små opgaver = MacBook Pro. Store og længere tidskrævende opgaver = iMac.

Hvilke krav der stilles, er nok lidt som jeg selv. Vi er ikke ret gode til at købe efter krav, men vi vil gerne købe så godt vi har råd til, og så har man gjort det man kan, rent økonomisk, og så må man jo rette ind efter det workflow som maskinen kan klare :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 21:17
så har du set forkert - han tester på alle typer maskiner - og ja videoredigering er desværre en af de ting som lynhurtigt kræver highend udstyr for at kunne udrette de ting man vil. Alternativt skal man lave andre workflows som involverer fx proxy videofiler.

den her slags arbejde er når man laver det professionelt ofte belagt med meget snævre deadlines. Derfor kan man både tabe og vinde mange penge ved at have det "rigtige/forkerte" udstyr. - har man ikke det behov, så kan man nok også nøjes med noget mindre, men man skal selvfølgelig være forberedt på at ting så tager længere tid, og der vil være ting du ikke kan gøre Realtime.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

hun gerne vil kunne redigere videofilm i kvaliteten 4K @ 24-60 fps
og fx SpeedWarp i DaVinci .

Hej.

Nu nævner du selv DaVinci Resolve. 

Der bliver CPU'en brugt til at køre app'en, disk I/O og compression og decompression af codecs.
DaVinci udfører al sin billed behandling i GPU'en på grafikkortet. Flere CUDA/OpenCL Cores er bedst.
For 4K arbejde vil jeg anbefale et grafikkort med mindst 8GB vRam.

Jeg kan huske, at enten Rohit Gupta eller Peter Chamberlain begge fra Black Magic Design der laver DaVinci Resolve, inden for de sidste uger, har sagt følgende vedr. SpeedWarp:
At i øjeblikket er METAL og CUDA optimeret, men at OpenCL ikke er, og at de derfor enten anbefaler et nVidea grafikkort til Windows eller et AMD grafikkort der kører METAL til en Apple.

Så vidt jeg husker er SpeedWarp en af de funktioner, der kræver at man køber en STUDIO version af DaVinci Resolve. Den koster hvad der svarer til 300 USD.

nVidea har lige introduceret 3 nye RTX 20xx Super grafikkort. Både RTX 2060 Super og RTX 2070 Super er 15% hurtigere end deres forgængere. Men RTX 2080 Super er mere problematisk. Det er kun ca 7% hurtigere end sin forgænger, men bruger mindst 35Watt mere. Så det kan jeg ikke rigtigt anbefale.

Jeg ved ikke om din veninde selv ønsker at bygge en PC eller hun kender en der kan gøre det for hende?
Men AMD introducerede nye Ryzen 3000 CPU'er for en måned siden, med den nye PCIe ver 4.0 interface. De findes i dag med 6 - 12 cores og til september kommer der en 16 core udgave.
 De er bygget på en ny mindre 7nm process node der er hurtigere, bruger mindre strøm og er billigere at fremstille. Det er også kommet mere end 35 nye X570 motherboards, her er et link:


Og her er et link til den sidste side som hedder 'Choosing The Right X570 Motherboard':


Hvis man ønsker at spare nogle penge kan de nye Ryzen 3000 CPU'er, dog også bruges i de fleste af de hidtidige AMD motherboards med en AM4 sokkel, hvis de får en BIOS opdatering.
 Men så får man ikke den nye PCIe ver 4.0 interface med.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-August-2019 kl. 21:43
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 11:08
Hej og tak for jeres svar.

Ja Resolve er dum i mod CPU og GPU synes jeg. Vi prøvede at redigere end 1080p HD film på en computer fra 2012, med en i5, 8GB ram og et 2GB 660Ti kort, hvor vi ville lege med noget Optical Flow og SpeedWarp, men det crashede computeren af. Så ja, det kræver nogle kræfter.

Mest af alt, er det den iMac der interesserer Lærke, da hun så kan få FCPX (som jeg også har) og samtidig beholde Apples øko-system, men omvendt, så tænker hun også over, hvad hun kan få ved at købe en PC. Det er jo vildt så meget Windows computer man kan få for 20.000 kr. som en iMac 5K vil koste ca. Og man behøver nok heller ikke engang at smide 20K, og i så fald, så er det nok inkl. skærm.

Vi arbejder ikke med deadlines, sådan i hvert fald ikke de deadlines der koster flere tusinde kroner at misse, men det er alligevel super irriterende at vente længere tid på at ens projekt skal render, eller at det lagger når man scroller igennem ens timeline. Så derfor må computeren godt kunne arbejde lidt.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 12:37
Hej.

Personligt syntes jeg at det er det forkerte tidspunkt at købe Apple på, da der vil ske flere ændringer i Apples sortiment i slutningen af 2019 og i 2020. Her er et copy og paste af hvad jeg skrev i en anden tråd:

'Apple har vist en prototype på en ny MAC Pro på WWDC 2019. Den kommer med en CPU med mellem 8 og 28 cores. Den helt skrabede udgave koster fra 6000 USD.
Her er et link:


Grunden til at jeg først nævner MAC Pro'en er, at så forstår I måske bedre de rygter, der siger at Apple vil gå fra Intel CPU'er og til ARM Cpu'er, måske allerede fra 2020.
Se dette link:


Hvis man er i tvivl om rigtigheden, vil jeg forslå at man selv prøver at google 'Apple ARM CPU' og se hvad søgningen viser.

Jeg ved ikke hvor længe hun forventer at bruge en ny Apple computer. Men med Apples planer, kan jeg være bange for den videre udvikling for udgåede model serier.'



Du har ret i at man får meget Windows computer for pengene. Men du nævner igen DaVinci Resolves SpeedWarp. Det får mig til at spørge ind til hvilken STUDIO Licens I/hun har, da En Studio Licens også vil åbne for hardware assisteret Decodning/Encodning af visse codec, bit depth and color sampling i Grafikkortet og derfor vil kræve en mindre kraftig CPU. Her er et link:


Der findes to udgaver af en DaVinchi Studio Licens. Den første mulighed bestod af en USB dongle som kunne flyttes rundt mellem flere Windows/Linux/Mac computere. Senere er der kommet en udgave hvor man taster en nøgle ind. Her får man to nøgler, der kan bruges på to computere samtidigt. Også på f. eks. en Windows og en Mac samtidigt.
Det kunne måske være en god løsning, for at i begge kan bruge den samme STUDIO Licens.

Men som jeg skrev i min første post kom AMD med en helt ny serie Ryzen 3000 CPU'er og motherboards den 7. juli. De er visse steder ikke rigtigt kommet på markedet endnu og andre steder er de allerede udsolgt. Da jeg checkede den nye Ryzen 3900X CPU i går var der kun ET stk på lager i hele Danmark og som færdigsamlet fandt jeg kun en hos Komplet.dk Her er et link:



Men hvis hun er villig til at købe en lignende i Tyskland kan hun spare op til 10.000 Kr.

Når jeg går ind på eBay.de og søger på '3900x Rtx 2080Ti' kommer der flere computere frem fra Tyske forhandlere til ca 2200-2300€. Her er en liste


Nogle har et X570 motherboard andre kun et B450 motherboard, nogle 16 GB RAM andre 32 GB RAM, andre har mulighed for at vælge mellem 500 GB eller 1000 GB SSD.
Nogle forhandlere sikrer kunderne med 'Sicherheit EBAY KAUFERSCHUTZ' andre IKKE.

Jeg går ud fra at de SSD de bruger er af den type der læser og skriver data med mellem hastighed. Og derfor vil være velegnet til Windows, DaVinci Resole programmet og en del spil.

Det jeg vil foreslå er at I også anskaffer jer er en meget hurtig MVMe SSD på 500-1000 GB til midlertidige filer. En såkaldt Scratch Drive.
Video filer fylder meget. Jeg vil foreslå at I også anskaffer jer 1-2 almindelige harddiske.

Jeg tror, at vist det var mig ville jeg kontakte sælgeren og spørge på Tysk evt Engelsk, hvad en hurtig NVMe SSD og 2 ekstra HDD skal koste extra?
Samt spørge om ham om han  evt. kan levere Windows på Dansk eller Engelsk?

Ellers er det ikke nogen svær opgave at tage en sikkerhedskopi at den Tyske Windows  ( Husk der er Garanti ) og så installere en ny Dansk Windows.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-August-2019 kl. 13:28
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 15:42
Hej Carsten

Vi er enige i, at det er forkert at købe computere nu fra Apple, og det er da også planen at vente indtil vi har set den 16" MacBook Pro, og set hvad der bliver af de rygter for en ny iMac med design osv. i starten af 2020 vist også. Så der er tålmodighed her Smile

Jeg kan ikke lige tyde, om du er imod Apple ARM CPU eller om du er for, at de gør det? Hvis de går over til ARM CPU, mener du så at de dropper alt support til nuværende lineup, siden du skriver, at du er bange for den videre udvikling for udgående modeller og serier? Men ja, så er det jo nok klart nok, at ARM CPU får alt fokus. Men ARM CPU hvad er det helt præcist?

Jeg aner slet ikke noget om hendes DaVinci. Det er hendes far, som har licensen. Han driver sit eget trykkerfirma, og har programmer den vej. Der er også adgang til Premiere Pro og FCPX. Jeg er dog ikke så fan af Adobes måneds medlemskab for at have Premiere, så kigger mere og mere efter DaVinci Resolve mig selv.

Hvis så man siger, at fint nok, der skal ikke købes en computer lige nu og slet ikke hvis det er Apple, så ser man markedet an, og hvis det er Windows, og man går efter den nye Ryzen 9 3900X, X570 bundkort (ikke de store modeller, men det til en 1.600 kr.), RTX 2070 kort, 32GB ram og en hurtig SSD, hvad kan du så anbefale af hardware? 

Det er jo ret åbenlyst, at du er godt inde i tingene, så måske du kan anbefale noget at kigge efter? Så vi kan samle en hel computer.

@Potter: Nu skrev du, at du arbejdede på en MacBook Pro late 2012. Kan du skrive lidt mere om hvilke specs den havde? 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej Carsten

Vi er enige i, at det er forkert at købe computere nu fra Apple, og det er da også planen at vente indtil vi har set den 16" MacBook Pro, og set hvad der bliver af de rygter for en ny iMac med design osv. i starten af 2020 vist også. Så der er tålmodighed her Smile

Måske er lige nu det rigtige tidspunkt at købe. Apple er lige kommet med nye iMacs. Der går måske 2 år før de næste kommer. Næste model er måske med ny CPU type og design. De første modeller har måske en del børnesygdomme. Så næste gode iMac kommer måske først om 4-5 år.

I kan også købe en iMac 2017 model, den er lidt billigere. Check evt elgiganten, de sælger de gamle modeller.

check denne side https://buyersguide.macrumors.com/#iMac


Iøjeblikket releaser apple iMacs med over 600 dages mellemrum. Så der kommer næppe nye iMacs det næste års tid.


Redigeret af lahan - 13-August-2019 kl. 15:55
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Personligt syntes jeg at det er det forkerte tidspunkt at købe Apple på, da der vil ske flere ændringer i Apples sortiment i slutningen af 2019 og i 2020. Her er et copy og paste af hvad jeg skrev i en anden tråd:

'Apple har vist en prototype på en ny MAC Pro på WWDC 2019. Den kommer med en CPU med mellem 8 og 28 cores. Den helt skrabede udgave koster fra 6000 USD.
Her er et link:


Grunden til at jeg først nævner MAC Pro'en er, at så forstår I måske bedre de rygter, der siger at Apple vil gå fra Intel CPU'er og til ARM Cpu'er, måske allerede fra 2020.
Se dette link:

Jeg forstå ikke helt det du skriver: Apple har vist en ny Mac Pro, som du kalder en prototype? Mener du med det, at den så skulle komme med ARM processor? Mig bekendt kommer den med en Intel Xeon Processor.

Jeg kan overhoved ikke se man skal vente med at købe ny Mac, så skal man jo måske vente i evigheder, og når tiden så måske kommer til ARM i en Mac, måske, skal vi så tilbage til 80'er tilstande med apple only software.

Jeg skal i hvert fald ikke være first mover. Også selvom jeg har været med siden 1983 både privat og professionelt.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej Carsten

Vi er enige i, at det er forkert at købe computere nu fra Apple, og det er da også planen at vente indtil vi har set den 16" MacBook Pro, og set hvad der bliver af de rygter for en ny iMac med design osv. i starten af 2020 vist også. Så der er tålmodighed her Smile

Måske er lige nu det rigtige tidspunkt at købe. Apple er lige kommet med nye iMacs. Der går måske 2 år før de næste kommer. Næste model er måske med ny CPU type og design. De første modeller har måske en del børnesygdomme. Så næste gode iMac kommer måske først om 4-5 år.

I kan også købe en iMac 2017 model, den er lidt billigere. Check evt elgiganten, de sælger de gamle modeller.

check denne side https://buyersguide.macrumors.com/#iMac


Iøjeblikket releaser apple iMacs med over 600 dages mellemrum. Så der kommer næppe nye iMacs det næste års tid.

Ja sådan kan man også vælge at se på det, og kan sagtens følge dig (: 
Jeg læste dog, at mange var skuffet over, at den iMac 5K de kom med i foråret var rigtig kraftig. Vi snakker iMac Pro niveau, men alle er skuffet over, at den ikke havde fået et facelift og nyt design. Det mener de dog, at det vil komme til en iMac næste år? Mener også at ham Max Yuyev har snakket om det samme, og et par andre gutter vedr. ny iMac med nyt design.

Men nu er det så heller ikke fordi, at jeg synes iMac designet er voldsomt grimt, så forstår ikke lige alt den negativ hype omkring de tykke kanter. Jeg kan personligt godt li at den ser lidt robust ud :) Kan se de havde travlt i 2014 og 2015 med at udgive nye iMacs, men så har det også været over halvandet år ja.

Hvad er en god pris for en 2017 iMac? Og er der en speciel model du tænker på fra Elgiganten? Er det samme 5K skærm på de 2017 iMac? Men bare træls man skal købe dem med FusionDrive så :(


Redigeret af Chrizzy - 13-August-2019 kl. 17:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu