recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS har testet Panasonic TX-55GZ1500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS har testet Panasonic TX-55GZ1500

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AVFORUMS har testet Panasonic TX-55GZ1500
    Sendt: 13-August-2019 kl. 00:09
AVFORUMS har netoptestet Panasonic TX-55GZ1500. Du kan læse mere her:


God fornøjelse.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 08:22
Tak for link

Lækkert at læse hvordan disse nye oled tv klarer sig.  
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 09:46
Har du bestilt? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Har du bestilt? 


Skal have GZ2000.    Men intro priserne skal lige lidt ned 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Har du bestilt? 


Skal have GZ2000.    Men intro priserne skal lige lidt ned 
Uha, så kommer du måske til at vente længe. Kender jeg Panasonic ret, så tager de nok ikke GZ2000 hjem, til et egentlig lager. De tager hjem i mindre portioner i takt med at de sælger GZ2000.

GZ2000 bliver nok ikke det mest solgte OLED i år pga. prisen. At det så formentlig er alle pengene værd for dem som kan værdsætte dets kvaliteter er så en anden sag.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 14:43
Hvis ikke priserne kommer til at lande fornuftigt her hjemme så kan de heldigvis komme fra andre steder.  
Men lad os nu hvad sidste del af året bringer
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

GZ2000 bliver nok ikke det mest solgte OLED i år pga. prisen. At det så formentlig er alle pengene værd for dem som kan værdsætte dets kvaliteter er så en anden sag.Smile
Hvilke kvaliteter et det så, du mener Panasonic har, andre mærker ikke kan tilbyde, som du er villig til at betale ekstra for?

Blot at være fanboy, mener jeg ikke er en gyldig grund!  :)


Redigeret af Supergris - 14-August-2019 kl. 02:00
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 08:39
Hvorfor jeg ville betale mere for GZ2000

Den har markant mere lys.      Og rammer vist 1000 nits. 

Har set dem live.    
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

GZ2000 bliver nok ikke det mest solgte OLED i år pga. prisen. At det så formentlig er alle pengene værd for dem som kan værdsætte dets kvaliteter er så en anden sag.Smile
Hvilke kvaliteter et det så, du mener Panasonic har, andre mærker ikke kan tilbyde, som du er villig til at betale ekstra for?

Blot at være fanboy, mener jeg ikke er en gyldig grund!  :)
GZ2000 er et ret avanceret TV, med power management, kan visse både HDR10, HDR10+ og Dolby Vision. Panasonic udtager OLED panelerne fra LG´s produktion, og færdiggør dem selv. GZ2000 er kalibreret fra fabrikken. Har desuden et ret gennemført lydsystem - i det mindst på papiret. Derud over så har Panasonic på billede området normalt en lidt anden billede filosofi, der giver et lidt mere "Blødt" billede, og for mig dermed et lidt mere naturligt billede. Det er sidstnævnte er årsagen til at jeg har holdt mig til Panasonic i årevis. Jo, det kan man vel også godt kalde at være fan-boy.


Redigeret af Hother - 14-August-2019 kl. 10:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 12:33
Hej Hother.
For mig er det især følgende, der har interesse:
"Panasonic udtager OLED panelerne fra LG´s produktion, og færdiggør dem selv."
Kan man derved regne med, at man ikke kommer til at deltage i det berygtede "tint-lotteri"?
Jeg glæder mig til og håber på, at du kan berette, at du har fået købt omtalte oled-tv, og at du fik et perfekt eksemplar - ikke efter flere forsøg men første gang!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej Hother.
For mig er det især følgende, der har interesse:
"Panasonic udtager OLED panelerne fra LG´s produktion, og færdiggør dem selv."
Kan man derved regne med, at man ikke kommer til at deltage i det berygtede "tint-lotteri"?
Jeg glæder mig til og håber på, at du kan berette, at du har fået købt omtalte oled-tv, og at du fik et perfekt eksemplar - ikke efter flere forsøg men første gang!
Hej med digSmile

Jeg ved ikke om man derved generelt undgår tint. Jeg ved at det 65GZ2000 som jeg havde for mig selv en times tid ikke havde antydningen af tint.

Jeg beklager meget, men der er ikke udsigt til, at jeg kan købe et 65GZ2000. Jeg har simpelthen ikke frie penge til det køb på denne side af nytår, når jeg skal ned i måske 10-12K ved salg af mit nuværende TV. Det vil jeg bare ikke være med til. Hvor gerne jeg end ville - beklager.Cry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 13:33
Hej igen Hother.
Det er egentlig udmærket at vente til næste forår og så i mellemtiden holde øje med, om der kommer beretninger fra kunder om tint.
I diverse anmeldelser omtales tint-problemerne som regel ikke, da de testeksemplarer, som stilles til rådighed, selvfølgelig ikke er fejlbehæftede.

Redigeret af C. Johansen - 14-August-2019 kl. 13:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu