recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft Office køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Microsoft Office køb

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft Office køb
    Sendt: 31-August-2019 kl. 15:12
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har hidtil installeret en MS Office 2007 på mine PC'er, men nu får jeg at vide at MS ikke længere understøtter den version og det samtidig har jeg fået købt mig en ny Notebook, som jeg ville installere pakken på.

Mit spørgsmål er nu, hvilken pakke skal jeg købe og nogen der kender et billigt sted -jeg tænker IKKE brugt eller pirat.

Jeg har brug for at installere på 3 PC'er (no Mac's).

Jeg er ikke studerende, men jeg har et Home. Jeg gider IKKE tegne abonnement og betale til M$ hvert år, men jeg betaler gerne et rimeligt beløb for softwaren.

På forhånd tak!

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 16:33
 Har på en PC installeret Open Office, det er der ikke problemer med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 16:38
Office 2019.

Hvilke programmer har du brug for?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 16:41
Det er et rigtig godt spørgsmål, og det er primært Outlook, Word og Excel, men PowerPoint bruger jeg også dog sjældent.
Jeg bruger ikke nogen Cloud løsninger, idet jeg foretrækker at filerne ligger hos mig.
Jeg mener ikke at jeg har behov for nyeste udgaver, hvis der findes en ældre der er billigere og helt fri for abonnement.

Windows 7 Pro og 10 Home





Redigeret af BlueFox - 31-August-2019 kl. 16:45
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Windows 7 Pro og 10 Home


Win 7, så kan du ikke bruge office 2019, men skal tilbage til en 2016.
2016 har så udløb af standard support oktober 2020 og extended support i 2025

Kilde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office#History_of_releases

Men: Hvis du er glad for din 2007 version, hvad så med at installere og bruge den?

Jeg er for øvrigt er vældigt glad for den 2013 pro version jeg har herhjemme.
På arbejde har vil Office 365, det er simpelthen noget rod, der bliver lavet om i programmet hele tiden og der installeres nyt igen og igen (og spammer min startmenu). Det er mig fuldstændigt uforståeligt, hvorfor eksempelvis ikonerne pludseligt skal se helt anderledes ud???


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 20:45
Måske skal du tænke cloud. Da det er backup sikkerhed. Og ved ikke om du har en Google konto. For så er der jo gratis Google docs og sheets(regneark) osv. Og Gmail virker super. Jeg bevæger mig professionelt i MS office, og privat har jeg sløjfet 365 og er gået over til Google uden problemer
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Windows 7 Pro og 10 Home


Win 7, så kan du ikke bruge office 2019, men skal tilbage til en 2016.
2016 har så udløb af standard support oktober 2020 og extended support i 2025

Kilde:

Men: Hvis du er glad for din 2007 version, hvad så med at installere og bruge den?

Jeg er for øvrigt er vældigt glad for den 2013 pro version jeg har herhjemme.
På arbejde har vil Office 365, det er simpelthen noget rod, der bliver lavet om i programmet hele tiden og der installeres nyt igen og igen (og spammer min startmenu). Det er mig fuldstændigt uforståeligt, hvorfor eksempelvis ikonerne pludseligt skal se helt anderledes ud???


Klaus


Hej Klaus
Tak for dine seriøse svar!

Jeg prøvede at Installere Office 2007 over mit WiFi netværk, men det kørte bare for dårligt (netværket virker fint ved fx overførsler af film). Nu har jeg overført hele Office disken og installeret derfra og det er gået fint. Men jeg kan ikke finde Service pakkerne!
Nu bruger jeg så Windows Update til opdateringerne, og det går langsomt og der skal genstartes og søges på ny - jeg gætter på en 5-10 gange! 
Men nu er jeg gået i gang!

Jeg var klar over at der kunne være problemer med nyere udgave af Office på Win 7, så tak for linket.

Jeg har iøvrigt set en Office pakke til 1200 kr, desværre kun én bruger, havde håbet på at den fandtes i en familie udgave. Men jeg kan ikke finde noget jeg anser for rimeligt, 3600 kr giver jeg ikke for 3 små Office pakker.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 23:40
Windows 7 udgå af support fra jan. 2020. Dvs herefter kommer der ikke rettelser til Windows 7, så du bør kraftigt overveje at få den pc opgraderet!!!

Office pakkerne i fulde versioner som ikke er abonnement er meget dyrer og kan i reglen ikke betale sig. Du kan finde billige på eBay, men jeg tvivler på de er helt legale. Her kan det langt bedre betale sig at kigge efter et Home abonnement. En normal Office uden abonnent koster 3000 til 4000 pr stk hos ms.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 23:49
Man kan også købe dem andre steder

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Windows 7 udgå af support fra jan. 2020. Dvs herefter kommer der ikke rettelser til Windows 7, så du bør kraftigt overveje at få den pc opgraderet!!!

Office pakkerne i fulde versioner som ikke er abonnement er meget dyrer og kan i reglen ikke betale sig. Du kan finde billige på eBay, men jeg tvivler på de er helt legale. Her kan det langt bedre betale sig at kigge efter et Home abonnement. En normal Office uden abonnent koster 3000 til 4000 pr stk hos ms.

Den ene PC er med Win 10, som jeg hader og de to andre er med Win 7. Jeg er klar over at jeg skal på Win 10 til næste år, pt øver jeg mig på den ene PC.

Men tak fordi du gør opmærksom på det.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 00:04
Win 10 behøves du ikke at hade. Den er snart lige så pæn som Win 7.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 07:56
Hvad er det egentlig lige du har imod et abo? - en office home kan du fx finde her https://www.pc-lager.dk/da/p/software/kontorsoftware/officeprogrammer/microsoft-office-365-home-licensabonnemet-1-ar-op-til-6-brugere-windows-macos-988274976

Den kan installeres på op til 6 enheder totalt. (skal være i husholdningen, og vær opmærksom på at de ser hinandens dokumenter da man jo lige får en TB i MS Cloud gratis med og "seneste dokumenter" viser på tværs af installerede enheder, samt en masse skype tid gratis - kan dog ikke bruges til at ringe til mobilnumre i dk!!) Licenserne er også fuldkommen ligeglade med om det installeres på android, ios, macos eller windows. det er sammenlagt 6 devices totalt. - Her er man også berettiget til ALLE opdateringer  incl nye versioner som kommer i den pågældende periode. (så du skal jo lave en beregning over hvad det vil koste over en årrække på fx 3 år (og hvor ofte vil man egentlig skifte version? jeg er godt klar over du har brugt en version i langt over 10 år hvilket helt sikkert gør det ekstremt billigt, men kigger du over kortere tid fra version til version, så kan det faktisk ikke rigtigt betale sig hvis du kigger mellem 3-4 års perioder). En "home and student" udgave af office 2019 vil koste dig ca det dobbelte, MEN den MÅ KUN INSTALLERES PÅ EN MASKINE! - så dem skal du lige have nogle stykker af. - så løber det rent faktisk temmelig hurtigt op.

lad endelig være med at bruge den viden at "nogen" her i forummet ikke kan lide at der kommer ny funktionalitet og andre ting med og at forandringer er dårlige. Det SKAL være noget du helt og aldeles selv skal tage stilling til.

NÅR alt det så er sagt. Så kan jeg kun anbefale en libreoffice installation hvis det endelig skal være. Det fungerer generelt særdeles fremragende, og er jo altid helt og aldeles gratis. Det kan også læse og skrive de fleste MS-formater, så at åbne et excel ark eller et word dokument er typisk ikke det helt store problem. Har man været vant til MS office - så kan libreoffice godt være en mindre omvæltning, men det er nu sjældent noget problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu