recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt router Yousee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt router Yousee.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt router Yousee.
    Sendt: 07-September-2019 kl. 20:48
Ja. Men ifølge kundeservice var det fordi routeren, havde været brugt til et andet abonnement.

Så skal Mac adressen slettes og den nye tastes manuelt ind.

Hvis det havde været en spritny router fra Yousee, havde det ikke været et problem.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 18:59
Normalt er det bare at sætte kabel fra en computer til routeren og logge ind på mityousee med den kode man har modtaget med sin yousee oprettelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2019 kl. 18:49
Så lykkedes det endelig.

Jeg fik en aktiveringskode til mitwifi.

Den tastede jeg ind. Der kom et billede op hvor der stod at mit signal var for svagt.

Efter 2 opkald til Yousee, talte jeg endelig med en kvinde der vidste hvad det drejede sig om. Hun fik mac adressen på den nye router og vupti så kørte det.

Router er nu i brigdemode og google wifi er aktiveret.

Nu spiller det max igen.

Ærgerligt at der skulle 6 opkald til for at løse problemet. Ouch
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 23:58
Min opfattelse er at YouSee smider rundt med deres routere - dem som har YouSee får hele tiden nye tilsendt, bare de siger et pip.

Jeg har mødt folk som bare har smidt deres YouSee router ud, fordi kundeservice gav dem en ny uden spørgsmål. Spild af resourcer!!! Pinch

Ringer man ind til dem og siger man har dårlig dækning, så sender de dig en ny. (hvis lynet slår ned og smadrer din router, så har du vel også dårlig dækning, som i ingen) Wink

Der er kun forskel imellem de enkelte modeller som YouSee understøtter. Der er ingen forskel fra de enkelte routere i samme model.
Hvis man låner en anden router, så skal man lige huske at logge ind første gang. Så binder den routerens MAC adresse med kontoen og giver adgang.
Sætter man en tudse gammel YouSee router på, men som stadig er undersøttet. Så installerer YouSee automatisk nyt firmware på den og man kan benytte den.

Jeg har en fin Netgear, hvor det kun er modem, som jeg benytter. YouSee har ikke kontaktet mig for at erstatte den med noget andet. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Jeg har google wifi.

Så snart der er internet sætter jeg yousee routeren i brigde mode.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 22:12
Ja.

Her troede jeg at der skulle bruges samme kode som på yousee log in. Men det skulle være en aktiveringskode, som jeg fik af kundeservice. Har sikkert fået den med den gamle router, men smidt den væk.

Jeg ikke hjemme før torsdag. Skal give Update der..,
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Dvs. du havde mulighed for at indtaste noget på aktiveringsportalen?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 09:57
Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 09:17
Update.

Jeg har tilsluttet router. Den er blevet reset. Alle lamper lyser som de skal. 

Kundeservice arbejder godt nok i weekenden. Ham jeg snakkede med lige inden lukketid sagde at der var problemer i området. Derfor havde jeg ikke net.

Her til morgen var der ingen fejl ifølge driftinformation. Havde stadig ikke net.

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Desværre er jeg ikke hjemme før torsdag aften.

Der kommer der en ny opdatering.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:51

 Ja, uden You See hjælp går det måske ikke. Teknisk Support er der til 20:00.


Redigeret af Radiomanden - 01-September-2019 kl. 16:52
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Det afhænger af hvilken status modemmet har i deres system. Hvis det ikke står korrekt, så vil du ikke kunne aktivere det gennem deres aktiveringsportal, og så må du ringe. Smile


Redigeret af bubbleboy - 01-September-2019 kl. 16:50
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:43
Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu