recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt router Yousee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt router Yousee.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:02
Det er slet ikke sikkert, at de tillader udgåede modeller at blive aktiveret. De vil gerne væk fra DOCSIS 3.0. Så det kan være spildte penge, hvis man begynder på det.


Redigeret af bubbleboy - 01-September-2019 kl. 16:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:10
 Det har jeg ikke umiddelbart hørt om, eller læst om på You See forum, men det kan da være rigtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile

 Den forstod jeg ikke.
Når det er et modem er der en form for serienummer/ID i modemdelen (ved ikke, er det en MAC adresse?), som skal registres/godkendes af Yousee og parres med abonnements nummer.

Redigeret af JørgenT - 01-September-2019 kl. 16:33
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:37
 Kabel TV har da ikke noget at gøre med modemmet, det er helt seperate ting med seperat abonement..
På DSL er det anderledes, der kan man ikke have TV uden bredbånd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:43
Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Det afhænger af hvilken status modemmet har i deres system. Hvis det ikke står korrekt, så vil du ikke kunne aktivere det gennem deres aktiveringsportal, og så må du ringe. Smile


Redigeret af bubbleboy - 01-September-2019 kl. 16:50
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 16:51

 Ja, uden You See hjælp går det måske ikke. Teknisk Support er der til 20:00.


Redigeret af Radiomanden - 01-September-2019 kl. 16:52
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 09:17
Update.

Jeg har tilsluttet router. Den er blevet reset. Alle lamper lyser som de skal. 

Kundeservice arbejder godt nok i weekenden. Ham jeg snakkede med lige inden lukketid sagde at der var problemer i området. Derfor havde jeg ikke net.

Her til morgen var der ingen fejl ifølge driftinformation. Havde stadig ikke net.

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Desværre er jeg ikke hjemme før torsdag aften.

Der kommer der en ny opdatering.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 09:57
Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Dvs. du havde mulighed for at indtaste noget på aktiveringsportalen?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 22:12
Ja.

Her troede jeg at der skulle bruges samme kode som på yousee log in. Men det skulle være en aktiveringskode, som jeg fik af kundeservice. Har sikkert fået den med den gamle router, men smidt den væk.

Jeg ikke hjemme før torsdag. Skal give Update der..,
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Jeg har google wifi.

Så snart der er internet sætter jeg yousee routeren i brigde mode.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu