recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opbevaring af lper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af lper

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opbevaring af lper
    Sendt: 05-September-2019 kl. 19:34
Jeg har denne her ikea DRÖNA og for og bag holder ikke mere så godt på fasongen,er blevet lidt blød, (mener de er ca 3 år gamle) nu hvor jeg har en masse plader.







Hvad er mine muligheder for at få noget andet til mindst 100 plader eller mere for ca 500kr eller mindre




Den skal bare stå på gulvet, den IKKE hænge på væggen



Redigeret af gasolin - 05-September-2019 kl. 19:38
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 19:54
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 20:39
Bestemt en mulighed Frank

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 20:58
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 21:18
 Gamle ølkasser passer perfekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 21:20
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Gamle ølkasser passer perfekt.

Er de så pæne?

Men de passer da sammen med mine kim larsen plader ;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 21:55
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

https://www.ikea.com/dk/da/p/ombyte-opbevaring-med-hjul-20441696/

Klaus

ikke så nem adgang til pladerne og så kan den ikke købes online


Hvordan laver man det så pladerne står lodret op og ikke ligger i vinkel,afhængig af hvor mange plader der er i forhold til max antal der kan være.

I gamle dage havde rack, hifi møbel plads til plader i bunden, de stod lodret og f.eks for hver 20 plader var der en metal bøje som gjorde at de ikke alle lå mere eller mindre i vinkel hvis der kun er f.eks 50 plader men plades til 100. 

Som f.eks det her 




Redigeret af gasolin - 05-September-2019 kl. 22:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 22:37
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2019 kl. 23:29
Ikea's "KALLAX" serie er nærmest som skabt til LP'er, og fåes i et utal af størrelser og kombinationer. Denne er vel den enkleste, og koster blot 250,- kroner:




Jeg bruger selv en EXPEDIT, det tidligere navn for KALLAX, dog med 25 rum ...Geek


Redigeret af jacobe - 05-September-2019 kl. 23:34
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2019 kl. 00:53
Bryder mig ikke helt om at der ikke er en bagplade i siden pladerne kan støtte sig op af, da den ikke skal stå op af en væg.

Tænker det en ulempe med en opadstående hvis man kan kalde det det, for så skal man næsten helt ned på gulvet for at se pladerne på nederst hylde.

EN ølkasse eller de 3 første kan man nemmere se pladerne uden at skal helt ned på gulvet, den hvide kan så havde dem jeg ikke spiller så tit nederst og de mest spillede øverst

Den fra phono og gaffa er på toppen af listen, den fra gaffa er praktisk fordi den har hjul, den hvide fra vinylpladen er en lille smule højere end de  2 andre og har plads til mindst 200 plader og som minimum skal den kunne have plads til 100.

Den fra phono kan ikke rumme så mange men er også udsolgt, 2 stk så der plads 120 men er lidt dyrt i forhold til de andre f.eks den fra gaffa kan rumme 100 og koster det samme som en af dem der kan rumme 60 så den sortere jeg nok fra. (den fra phono.dk)

Alle 3 er ikke for brede eller høje, 70 cm i bredden er måske for meget hvis den også er 70cm i højden

Hvis jeg vælger den fra gaffa skal jeg måske have en løsning så langt de fleste kan stå op, hvis der kun er f.eks 60 plader men plads til 100.


Redigeret af gasolin - 06-September-2019 kl. 01:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu