recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG SK9Y opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG SK9Y opsætning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG SK9Y opsætning
    Sendt: 11-September-2019 kl. 17:23
Ja fair nok, udfra diverse anmeldelser mm. var min forventning også stille og rolig. Havde bare regnet med at I f.eks. den Dolby Atmos video hvor det regner ned på en, at man der ville høre det tydeligt. Men ok skal først til for alvor at pille ved settings osv og baghøjtalerne kommer op i morgen. 

Også fair nok hvis diverse bokse/dedikeret blu-ray spiller gør det bedre end min PC - tænker der en grund til, de fleste folk ikke bare bruger deres PC, udover at ikke alle har PCen meget tæt på.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:06
Effekten fra Atmos er diskret
Du bliver skuffet, hvis du forventer det brager løs hele tiden
Det meste af tiden er det små lyde, der skaber atmosfære = Atmos
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 21:59
Ok det tager bare mit Plasma og soundbaren cirka 12 sekunder at finde signal til hinanden når man vælger HDMI IN, men det virker rent faktisk.

Og til sidst lykkes det mig at få Dolby Atmos igennem - dog kun via windows egen afspiller. Et ret stort problem er dog at jeg rent faktisk ikke hører en skid fra oven :/ Har prøvet Dolbys egen demo discs/videoer. Vil prøve med diverse film snart. 

Et andet problem er at jeg er nødt til manuelt at trykke lyden over på optical, når jeg skifter til Viasat HDMI (er det noget et nyt TV med arc løser?).

Nok engang tak for hjælpen.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 07:23
Hvis nu man kunne tilslutte en Apple TV direkte til soundbaren og stadig få billede til fladskærmen
Mange film i iTunes Store (leje/køb) har Dolby Atmos
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 21:07
Tjek denne info, måske den kan hjælpe...


Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af JakkaB JakkaB skrev:

Jep men hvordan kommer billedet fra soundbaren til TVet?


Åben dokumentet der hedder “Owners manual English” og kig på side 25. Der er kabel fra afspiller og til soundbar og soundbar til tv.
Jeg går ud fra (LG skriver det faktisk ikke!) at soundbar så sender billedet videre til tv.
Gør soundbaren ikke det, må jeg sige at den er utroligt dårligt konstrueret!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 20:36
PC til SKY9 hdmi in. SKY9 hdmi out til tv (Hdmi in)
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 20:00
Jep men hvordan kommer billedet fra soundbaren til TVet? Skal jeg trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til soundbaren? Hvis jeg kun trækker til soundbaren fra mit grafikkort så er der vel intet signal til TVet?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 19:29
Læste du det jeg skrev om ARC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

billedet sendes videre til tv.

Klaus

Men hvordan sender den så billedet videre til TV?

PC Grafikkort via HDMI --> Soundbar. Billedet ryger vel så netop ikke videre til TVet i det jeg ikke har ARC på min gamle plasma (hvis jeg havde det, var det bare et HDMI kabel via ARC HDMI mellem TV og soundbar - eller rettere det er hvad jeg har forstået indtil videre). 

Tak for hjælpen indtil videre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 05:56
I følge billedet har kilden (i manualen er det en Blu-ray afspiller, i dit tilfælde er det din PC) direkte forbindelse til soundbar. 
ARC betyder Audio Return Channel og dermed “lyd baglæns gennem hdmi”, hvilket man ikke skal bruge, idet lyden kommer fra PC til soundbar og billedet sendes videre til tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 01:22
Jo men tænker det bliver anbefalet i forbindelse med ARC? (og mit Plasma TV er fra 2008)

Eller er det så simpelt som at trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til min soundbar?


Redigeret af JakkaB - 09-September-2019 kl. 01:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu