recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG SK9Y opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG SK9Y opsætning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG SK9Y opsætning
    Sendt: 08-September-2019 kl. 06:07
Howdy

Hvordan tilslutter jeg min gamle Panasonic PZ85 anno 2008 og min PC til LG SKY9 og får Atmos lyd?

Pt. virker det fint via Toslink, men ville jo gerne udnytte Atmos delen også. Skal lyden via en receiver for at dette kan opnås? 


PCen er: ASUS GeForce GTX 1060 6GB + MSI X370 Gaming Pro Carbon.


Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 06:34
Jeg har i øvrigt en gammel NAD 712 receiver, men tænker den er fra før surround sound var opfundet :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 07:09
Atmos skal komme fra surroundreceiver eller fladskærm
Ved ikke, hvordan det virker med PC
Hvor spændende, du skal have nyt udstyr

Redigeret af jake51 - 08-September-2019 kl. 07:10
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 18:20
 Soundbaren skal jo ikke bruge en Reciver, det er jo en selvstendig enhed med de nødvendige forstærkere, det du mangler er en enhed der er kompatibel med Atmos lyd, ellers kan det ikke fås. Det vil være det samme som at en Stereo enhed kan blive Surround.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 23:37
Så HDMI fra PC til Soundbar er no go mht. Atmos? Heller ikke muligt med et selvstændigt lydkort (pt. bruger jeg bare onboard lydkortet). 

Eller rettere hvad er den billigste (eller most bang for your buck) løsning for at få Atmos lyd ud af mine bluray image discs på min PCs harddisk?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af JakkaB JakkaB skrev:

Så HDMI fra PC til Soundbar er no go mht. Atmos?

Er det ikke netop det LG anbefaler på side 25 i manualen under afsnittet omhandlende Atmos?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 01:22
Jo men tænker det bliver anbefalet i forbindelse med ARC? (og mit Plasma TV er fra 2008)

Eller er det så simpelt som at trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til min soundbar?


Redigeret af JakkaB - 09-September-2019 kl. 01:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 05:56
I følge billedet har kilden (i manualen er det en Blu-ray afspiller, i dit tilfælde er det din PC) direkte forbindelse til soundbar. 
ARC betyder Audio Return Channel og dermed “lyd baglæns gennem hdmi”, hvilket man ikke skal bruge, idet lyden kommer fra PC til soundbar og billedet sendes videre til tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

billedet sendes videre til tv.

Klaus

Men hvordan sender den så billedet videre til TV?

PC Grafikkort via HDMI --> Soundbar. Billedet ryger vel så netop ikke videre til TVet i det jeg ikke har ARC på min gamle plasma (hvis jeg havde det, var det bare et HDMI kabel via ARC HDMI mellem TV og soundbar - eller rettere det er hvad jeg har forstået indtil videre). 

Tak for hjælpen indtil videre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 19:29
Læste du det jeg skrev om ARC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 20:00
Jep men hvordan kommer billedet fra soundbaren til TVet? Skal jeg trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til soundbaren? Hvis jeg kun trækker til soundbaren fra mit grafikkort så er der vel intet signal til TVet?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 20:36
PC til SKY9 hdmi in. SKY9 hdmi out til tv (Hdmi in)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu