recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox radio virker ikke? Strømforsyning død?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

squeezebox radio virker ikke? Strømforsyning død?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox radio virker ikke? Strømforsyning død?
    Sendt: 09-September-2019 kl. 09:42
Hej 
Jeg kan kun få kortvaring lys i squeezebox radio så går den ud og strømforsyning bliver varm. 
Kan det være strømforsyning der gået? 
og kan man købe ny? og hvor?
eller kan det være fejl i selv Radioen?  
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 10:32
Kan en SB Radio ikke køre på batteri? Prøv evt. det for at afgøre om enheden virker...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:29
Om det er strømforsyningen eller radioen er umuligt at svare på, chancen er nok 50% / 50%.

HeartWare forslag om at prøve med batterier er rigtig god, da det jo giver svar på om radioen virker.

Gør den det, så er der meget stor sandsynlighed for det er strømforsyningen og hvis det er en standard en med et DC stik, så bør det være muligt at finde en erstatning.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kan en SB Radio ikke køre på batteri? Prøv evt. det for at afgøre om enheden virker...
Tak for svar
 Men jeg har genopladelig batteripakke med stik til den men der er hellere ikke strøm på - så måske det er strømforsyning der stået af da den også bliver noget varm.

Jeg mener ikke den kan køre på alm batterier.....?

Næste problem er så hvor køber man en ny strømforsyning der passer....?? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 10:34
Du kan få de fleste batterityper hos batteribyen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 10:41
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 12:33
Måske du kunne låne én, hvis der bor en Squeezebox ejer i nærheden - jeg har en du gerne må låne til at teste med, men bor i Odense.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 12:36
Evt:
https://www.dba.dk/stroemforsyning-5v-20a-ph/id-1020978552/
- dog noget overpriced, men måske du kan bruge data til at finde noget tilsvarende. Evt. gå på eBay.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 15:16
lig øret til strømforsyningen. De plejer at give lidt lyd fra sig hvis de virker.

Ellers kan du poste et billede af strømforsyningen eller bare dens specs. jeg har vist en liggende, som jeg kan sende mod dækning af porto.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Evt:
https://www.dba.dk/stroemforsyning-5v-20a-ph/id-1020978552/
- dog noget overpriced, men måske du kan bruge data til at finde noget tilsvarende. Evt. gå på eBay.
Der skal bruges 12v 0,8A
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

lig øret til strømforsyningen. De plejer at give lidt lyd fra sig hvis de virker.

Ellers kan du poste et billede af strømforsyningen eller bare dens specs. jeg har vist en liggende, som jeg kan sende mod dækning af porto.

jeg tjekker lyden:)
 
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

lig øret til strømforsyningen. De plejer at give lidt lyd fra sig hvis de virker.

Ellers kan du poste et billede af strømforsyningen eller bare dens specs. jeg har vist en liggende, som jeg kan sende mod dækning af porto.

jeg tjekker lyden:)
 
ingen lyd fra Strømforsygning -  radio kører i 10 sekunder så går den ud og strømforsyning bliver varm:(

så mon ikke det er strømforsyning der  er gået sig en tur??????
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu