recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav kopi af min DVD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav kopi af min DVD ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:48
Hvis man ejer en Mac, så er programmer MDRP g-e-n-i-a-l-t og alle pengene værd: https://www.macdvdripperpro.com/

Det er specielt genialt, hvis man ønsker både en 1:1 kopi til harddisken og samtidig vil have en komprimeret MPEG-4 fil (eller MKV), som kan afspilles på alle ens enheder. MDRP kan det hele i ét arbejdsflow og brugerinterfacet er simpelt og let.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Hvis man ejer en Mac, så er programmer MDRP g-e-n-i-a-l-t og alle pengene værd: https://www.macdvdripperpro.com/

Det er specielt genialt, hvis man ønsker både en 1:1 kopi til harddisken og samtidig vil have en komprimeret MPEG-4 fil (eller MKV), som kan afspilles på alle ens enheder. MDRP kan det hele i ét arbejdsflow og brugerinterfacet er simpelt og let.

Helt enig. Det er et godt program.

Venlig hilsen
KB
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 12:41
Kan den brænde en DVD-kopi på fysisk skive?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kan den brænde en DVD-kopi på fysisk skive?
JA.

How do I burn a backup?

Use the 'Full disc image and burn a copy' ripping mode and insert a double-layer blank DVD when asked. Use the slowest burn speed, since most media will not burn properly at the advertised speed.


Venlig hilsen
KB
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Men hvordan gør jeg så det bliver en præcis kopi hvor menu også fungere som på originalen ? nogle der kan anbefale et gratis program som kan gøre det for mig ?

F.eks. Smartrippper ville kunne lave en helt tilsvarende ISO fil til harddisk (fraset at kopibeskyttelsen fjernes), men det er IKKE sikkert at du kan brænde den til en anden skive hvis dine skiver er single-layer (4,7 GB) og originalerne er 8,5 GB - med mindre du har nogle dual-layer brandbare skiver og en kompatibel brænder - Men det vil fungere fint hvis harddisk er målet.

DVD-shrink kan også snildt lave en identisk kopi, hvis du sørger for at slå shrink funktionerne helt fra - Baggrunden for navnet er at programmet kan shrinke ved at enten/eller at komprimmere yderligere på indholdet, fjerne menuer og ekstramateriale mv, så man f.eks. kan få en skive der fylder 6 GB til at passe ind på en 4,7 GB skive - med eller uden ekstra kompression og ekstramateriale. Det er det der er det smarte ved dette program, så det vil være et oplagt og fleksibelt bud på et gratis program til opgaven hvis målet er brændte 4,7 GB skiver. - Bare vær opmærksom på at der IKKE er tale om en 1:1 kopi, hvis du begynder at benytte programmets shrink funktioner.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:49
ok tak for info, jeg bemærkede også formatet var gået fra 16:9 til 4:3 på kopien Confused

Hvad er DVD5 og DVD9 diske ? 
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:54
Hej originalerne er 8,5 GB men da jeg kun havde 4,7 GB skiver så brugte jeg en blu-ray disc, programmet skrev at jeg også kunne sætte sådan en i drevet og ligge dvd'en ned på.

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

ok tak for info, jeg bemærkede også formatet var gået fra 16:9 til 4:3 på kopien Confused

Shocked Hvad er det for en skod software du bruger? ...Den slags skriger til himmelen om at der processeres og kodes om på indholdet.
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Hvad er DVD5 og DVD9 diske ? 
Dvd-5: enkeltsidet, enkelt lag, 4.7 GB
Dvd
-9: enkeltsidet, dobbelt lag, 8.5 GB

Der findes variationer helt op til DVD-18:
dobbeltsidet, dobbelt lag på begge sider, 17.1 GB
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Hej originalerne er 8,5 GB men da jeg kun havde 4,7 GB skiver så brugte jeg en blu-ray disc, programmet skrev at jeg også kunne sætte sådan en i drevet og ligge dvd'en ned på.

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile

Igen, hvilket program og hvilke settings benytter du?
Du er nødt til at benytte et program der som udgangspunkt kan lave 1:1 kopier og have 100% styr på hvilke settings du benytter for at kunne sikre dig at du ikke går på kompromis med kvaliteten.
Et program der ikke laver om i indstillingerne kan kværne en DVD 1:1 på meget få minutter, mens processering og dermed kvalitetstab gerne betyder at det tager lidt længere tid en 2-4 minutter.


Redigeret af TBC1 - 11-September-2019 kl. 22:31
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile

Jeg tvivler på, at du vil kunne se forskellen ved at gå fra DVD9 til DVD5.

Men hvis du ikke vil gå på kompromis med kvaliteten, så må du købe nogle DVD9 diske. At brænde dem på Blu-Ray vil være dyrere og jeg tror ikke, der findes et gratis-program, der kan konvertere fra DVD-format til Blu-Ray format, da kravene til disse er vidt forskellige.

Køb dog nogle DVD9 diske og få det gjort ordentligt
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 10:00
Rip dem dog til 1:1 decrypterede ISOs til harddisk og find en måde at afspille dem på direkte fra harddisk/NAS. F.eks. med Kodi. Der findes mange muligheder.

Hvis du så senere vil brænde dem til DVD9 har du stadig muligheden.

Der er nok større sandsynlig for, at du engang vil have de skiver, du brænder i dag, over på harddisk end der er for at du en dag vil have ISO-filer på en harddisk lagt over på skiver.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 10:27
Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.

Der skal laves en DVD-kopi - ikke filer på en harddisk. Det være sig MKV-filer, MP4-filer, Blu-Ray filer eller ISO filer. Disse kan han ikke proppe i sin eksisterende DVD-afspiller og se på sit TV. Desuden bad han om en GRATIS løsning, hvilket det jo langt fra kan siges at være, hvis han skal investere i en NAS, ChromeCast, Firestick eller lign.

Hans bedste mulighed er DVD Shrink og DVD9 diske. Sekundært DVD Shrink og DVD5 diske med et minimalt (formentlig ikke-mærkbart) kvalitetstab.



Redigeret af HeartWare - 12-September-2019 kl. 10:29
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.


Jo, men nogle gange så er den bedste løsningen bare ikke gratis. Jeg nævnte programmet MDRP, fordi jeg faktisk stod i akkurat samme situation for et par år siden, da jeg skulle have rippet samtlige ~400 DVD-skiver, som står flot i reolen og samler støv.

Efter at have lavet utallige eksperimenter, hentet utallige programmer ned, lavet utallige forsøg med automation via en kommandoprompt og forsøgt at nørde mig frem til en hurtig og nem løsning, så smed jeg simpelthen håndklædet i ringen, da jeg opdagede MDRP, der kan håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.

Spørgsmålet er ikke, om der findes gratis software, som kan løse opgaven, for det gør der - men det er vel ikke forkert at anvise en alternativ løsning? 25 dollar kan være godt givet ud, hvis man bare gerne vil have en løsning, der gør hele arbejdet for én.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu