recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på S-VHS og VHS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på S-VHS og VHS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på S-VHS og VHS
    Sendt: 16-September-2019 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af railion railion skrev:

mit spørgsmål går så på - kræver det en Super VHS-afspiller at afspille Super-VHS bånd? 
Ja. På VHS er videosignalet composite, på S-VHS er videosignalet adskilt i en seperat luminans og Cromadel (Y/C). Der foruden er der knapt dobbelt så høj opløsning/detajeringsgrad på S-VHS sammenlignet med VHS.

https://www.youtube.com/watch?v=Wx9pHQuUG84
https://www.youtube.com/watch?v=LlVrKMXYyQY

PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 20:21
Så det korte svar er altså: JA Smile
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 13:30
Som udgangspunkt kan man godt regne med, at en VHS-afspiller ikke kan afspille S-VHS optagelser, med mindre andet er oplyst i specifikationerne.
S-VHS båndene kan godt bruges til optagelse i en VHS optager, men optagelserne bliver selvfølgelig ikke i S-VHS.
VHS bånd kan også godt bruges i en S-VHS optager, men optagelserne bliver igen kun i VHS.
Ved optagelse kan S-VHS optageren selv registrere, om der er isat et S-VHS eller VHS bånd, da der i bunden af S-VHS kassetten er et ekstra hul ovre i den ene side.
Til top
railion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-September-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér railion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 12:20
Hej alle,

Jeg er ny her, men tænkte i måske kunne hjælpe mig med et lille problem.

Jeg har ifm. et familiemedlems rykken på plejehjem overtaget en masse VHS bånd samt en 6-headed Medion VHS-afspiller, som tilmed også kan overspille direkte til DVD LOL

Jeg har dog et problem med en del af båndene, som er fuldstændigt utydelige når de spilles. Lyden er helt perfekt, men billedet flimrer i en hvidlig effekt.

Tilfældigvis er de "dårlige" bånd Super-VHS bånd og mit spørgsmål går så på - kræver det en Super VHS-afspiller at afspille Super-VHS bånd? 

På forhånd mange tusinde tak.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu