recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammelt hardware til floppy disk preservering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammelt hardware til floppy disk preservering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gammelt hardware til floppy disk preservering
    Sendt: 10-September-2019 kl. 13:00
Jeg har gang i et lille hobby projekt hvor jeg bygger en maskine til at kopiere data fra gamle floppy diske herunder pc, apple, c64, amiga m.m.

Jeg søger derfor donationer eller billige gamle floppy drev (ikke USB) i alle størrelser og mærker, da de hver især kan egne sig specielt godt til nogle formater. Pt. har jeg bl.a. et par TEAC 5.25" FD-55GFR drev og flere forskellige 3.5" drev herunder ALPS og Samsung.

Et drev der er specielt interessant var et Panasonic 5.25" drev, som kan modificeres til at læse bagsiden af Commodore 64 disketter, men absolut alt har interesse - noget andet ældre udstyr (f.eks. en PC med ISA 16 bit slots til en anden speciel floppy disk controller jeg skal afprøve).

For de interesserede så er her en lille video af hvordan jeg kopierer en commodore 64 diskette til en moderne PC'en med en speciel Kryoflux floppy controller.



Det er ikke kommercielt, så det er begrænset hvad jeg vil kaste efter det økonomisk.

Tanken er, at når maskinen er bygget færdig og "procedurerne" er kommet på plads, så vil man kunne få indlæst ens gamle disketter hvis man mener der er noget væsentligt på dem - igen rent ikke-kommercielt.






Redigeret af hedberg - 10-September-2019 kl. 13:13
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu