recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR10+ vs Dolby vision
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR10+ vs Dolby vision

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDR10+ vs Dolby vision
    Sendt: 10-September-2019 kl. 22:05
Ohøj,

I et forsøg på at undgå at købe noget der er forældet, inden jeg har fået det hjem i stuen, prøver jeg at forstå understøttelsen af HDR10+ og Dolby Vision nu og i fremtiden.

Som jeg lige formår at sortere i ævl og bævl på indernettet, så understøtter det meste content efterhånden Dolby Vision, mens HDR10+ ser ud til at have det svært.

Kan det be- eller afkræftes? Jeg overvejer at købe et TV med HDR10+, men uden Dolby Vision, men jeg fornemmer at det måske ikke er så fremtidssikker en ide. Enheder sluttet til er / bliver ATV 4k, PS4 pro, PS5.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 22:29
Dolby Vision er vist på de fleste streamingtjenester som har HDR nu. HDR10+ kender jeg ikke nogen tjeneste der har. Så jeg ville bestemt gå langt mere op i om TV'et kan almindelig HDR10 samt DV.
Både Disney og Apple satser også på DV på deres nye tjenester til efteråret. Samme med WarnerMedia (Warner Bros., HBO og Turner) der starter i januar.

Og ATV 4K understøtter netop kun HDR10 og DV, ikke HDR10+. Om det så kommer med en opdatering, tør jeg ikke spå om. PS4 Pro understøtter jo kun HDR10. Der er vel kun gætværk på, hvad PS5 får.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 22:33
Det bekræfter min egen duckduckgoing, desværre. Jeg var ellers nogenlunde hooket på Panasonics 2018-serie. Gud, hvor jeg hader det her formattosseri.

Så lugter det jo af Sonys AF8, selvom det er Android.

Tak.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det bekræfter min egen duckduckgoing, desværre. Jeg var ellers nogenlunde hooket på Panasonics 2018-serie. Gud, hvor jeg hader det her formattosseri.

Så lugter det jo af Sonys AF8, selvom det er Android.

Tak.
Kan det ikke være lige meget om det er Android eller Firefox. I det mindste har Android flere apps. Men du har jo et ATV, så hvorfor overhovedet gå op i det?
Jeg har nemlig selv et AF8 og et ATV slået til. Har aldrig brugt TV'ets indbyggede Android :-)
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 06:51
Jo, du har formentlig ret, i hvert fald hvis man ikke giver skærmen en internetforbindelse. Det skal ikke blive sådan en android-bashing-tråd. Jeg har bare meget, meget lidt til overs for Googles privatlivspolitik.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 07:02
Nå, nu skal jeg bare overveje i en fart, om jeg gider panellotteriet, før AF8 er helt væk. AF8 er på tilbud til 14k i elgiganten (to butikker i kbh), og til 15k i Bilka inkl. en PS4 (hvor er det dumt - det er ikke engang en pro). Det koster dog 16k uden PS4...
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 07:04
Nå, nu har jeg off-topicet tråden alligevel. Er der overhovedet et alternativ til AF8, hvis man ikke vil have LG*, og man vil have Dolby Vision? Altså, udover 2019-modellerne som er noget dyrere.

*heller ikke en LG-bashing-tråd. kald mig bare gammel mærke-fanboy.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Nå, nu har jeg off-topicet tråden alligevel. Er der overhovedet et alternativ til AF8, hvis man ikke vil have LG*, og man vil have Dolby Vision? Altså, udover 2019-modellerne som er noget dyrere.

*heller ikke en LG-bashing-tråd. kald mig bare gammel mærke-fanboy.
Af OLED mener jeg kun det er Sony og LG, der kan levere Dolby Vision. Ja, og så B&O, men det er jo bare en LG C7 i forklædning. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Nå, nu har jeg off-topicet tråden alligevel. Er der overhovedet et alternativ til AF8, hvis man ikke vil have LG*, og man vil have Dolby Vision? Altså, udover 2019-modellerne som er noget dyrere.

*heller ikke en LG-bashing-tråd. kald mig bare gammel mærke-fanboy.

Måske denne her (TV-databasen) kan hjælpe dig i din søgning? Afkryds felterne baseret på de krav, som du har. Nedenfor får du en oversigt over, hvilke TV, der opfylder dine krav.





Redigeret af Rasmus Larsen - 11-September-2019 kl. 08:12
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:17
Fedt, tak skal du have.

Det bekræfter vist at AF8 er det eneste prismæssigt fornuftige med DV.

Tak igen.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det bekræfter min egen duckduckgoing, desværre. Jeg var ellers nogenlunde hooket på Panasonics 2018-serie. Gud, hvor jeg hader det her formattosseri.

Så lugter det jo af Sonys AF8, selvom det er Android.

Tak.
Kan det ikke være lige meget om det er Android eller Firefox. I det mindste har Android flere apps. Men du har jo et ATV, så hvorfor overhovedet gå op i det?
Jeg har nemlig selv et AF8 og et ATV slået til. Har aldrig brugt TV'ets indbyggede Android :-)

Du benytter da netop TV'ets Android hele tiden, eftersom Android også styrer selve TV'ets betjening.
Og derfor er det netop en fordel at gå udenom TV, med Android. Android sløver, og er mere ustabilt, end andre TVOS.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Fedt, tak skal du have.

Det bekræfter vist at AF8 er det eneste prismæssigt fornuftige med DV.

Tak igen.

Det er nok værd at tilføje, at nogle mener Sonys Dolby Vision-implementering er en tand for mørk. Ser du primært TV i aftentimerne, så bør det ikke betyde noget. Prøv eventuelt at få den set før du handler.

Ikke at jeg mener det er pengene værd at købe 2019-modellerne pt. - de er kunstigt højt prissat - men fra 2019 er nogle producenter begyndt at implementere Dolbys tonemapping-algoritme, som i samspil med lyssensoren i TV'et forsøger at tilpasse lyset til omgivelserne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu