recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR10+ vs Dolby vision
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR10+ vs Dolby vision

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:22
Tak. Jeg faldt præcis samtidig over en tråd om emnet, sjovt nok (linket til fra en anden tråd herinde). Så selv Dolby Vision er ikke Dolby Vision. Det kunne man have sagt sig selv. Det er en ren jungle derude. Og det er vel stadigvæk ikke garanteret at DV vinder i sidste ende, selvom det ser overvejende sandsynligt ud.

Jeg har som sådan ikke brug for et OLED-tv lige nu, så det kan være jeg lurepasser og ser om der kommer fornuftige tilbud. Måske skal jeg endda genoverveje min LG-antipati.

Tak for hjælpen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 09:26
LG gør det rigtig fint efterhånden. De er kommet meget langt siden 'Lucky Goldstar' tiden.

Jeg vil tro, at de generelle priser på 2019 OLED begynder at nærme sig fornuftige niveauer i november/december. Nok anført af Black Friday, hvorefter det bliver svært at sælge til langt højere priser igen.

God jagt Smile
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 10:12
Mange tak. Det er svært at begrænse sig, når først man har fået købekløe, men da jeg er af den gammeldags type, der vil eje ting i lang tid, må jeg prøve at vente på noget der sandsynligvis er en smule fremtidssikkert.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det bekræfter min egen duckduckgoing, desværre. Jeg var ellers nogenlunde hooket på Panasonics 2018-serie. Gud, hvor jeg hader det her formattosseri.

Så lugter det jo af Sonys AF8, selvom det er Android.

Tak.
Kan det ikke være lige meget om det er Android eller Firefox. I det mindste har Android flere apps. Men du har jo et ATV, så hvorfor overhovedet gå op i det?
Jeg har nemlig selv et AF8 og et ATV slået til. Har aldrig brugt TV'ets indbyggede Android :-)

Du benytter da netop TV'ets Android hele tiden, eftersom Android også styrer selve TV'ets betjening.
Og derfor er det netop en fordel at gå udenom TV, med Android. Android sløver, og er mere ustabilt, end andre TVOS.

Hvis man bruger en tilsluttet ATV - som Nagash skriver - så betjener man jo netop ikke TV'et.


Redigeret af Deschain - 11-September-2019 kl. 12:02
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det bekræfter min egen duckduckgoing, desværre. Jeg var ellers nogenlunde hooket på Panasonics 2018-serie. Gud, hvor jeg hader det her formattosseri.

Så lugter det jo af Sonys AF8, selvom det er Android.

Tak.
Kan det ikke være lige meget om det er Android eller Firefox. I det mindste har Android flere apps. Men du har jo et ATV, så hvorfor overhovedet gå op i det?
Jeg har nemlig selv et AF8 og et ATV slået til. Har aldrig brugt TV'ets indbyggede Android :-)

Du benytter da netop TV'ets Android hele tiden, eftersom Android også styrer selve TV'ets betjening.
Og derfor er det netop en fordel at gå udenom TV, med Android. Android sløver, og er mere ustabilt, end andre TVOS.

Hvis man bruger en tilsluttet ATV - som Nagash skriver - så betjener man jo netop ikke TV'et.

Det påvirker jo også opstart, kildevalg m.v.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 12:52
Android 8 er faktisk ok hurtig på Sony, bortset fra kanal skift
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 14:26
Og når det virker...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og når det virker...
Dit had til Android skinner virkelig igennem. Nej, når jeg benytter ATV, så tager det et par sekunder fra jeg tænder, til den står klar på den pågældende HDMI indgang. Og derefter mærker jeg ikke mere til Android TV. Men du mener måske dine forestillinger vægter højere ende mine daglige hands on erfaringer med netop det TV? 
Og når det virker? Gider du lige.. Må vi egentlig lige høre hvor din erfaring med Android TV kommer fra? 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 16:46
Det er et udbredt fænomen, med Android TV, at betjeningen, kanalskift, opstart m.v., er langsom.
Ligesom div. producenter som benytter Android, har udfordringer med at få det til at kære stabilt.
Senest har en bekendt fået byttet et 3 år gammelt Sony TV, fordi det ikke kunne lade sig gøre, at få det (Android) til at fungere.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:04
jeg har nu ikke haft nogle opstart eller performance problemer med Android 7 og 8 på af8 og ag8.

Det eneste er sløvt kanal skifte.

Sonys indbyggede video/foto player er pænt ringe, men det er vel ikke et Android problem.

Generelt virker ag8 en smule hurtigere.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:08
Det var nok et udbredt fænomen. Og du siger det selv, et tre år gammel TV. AF8 er ikke tre år gammel, men et år gammel. Kunne være rart om vi kunne få et modelnummer på det TV. Der er dælme forskel på processoren på en mellemklasse LCD (Sony havde ikke OLED for 3 år siden) og et topklasse OLED (ja, AF9 er en højere model, men samme processor som AF8).

At du baserer din erfaring på et ældre TV, er virkelig ubrugeligt. Men når man virkelig hader Android så meget som du gør, så ved jeg godt, at mine egne hands on erfaringer preller fuldstændig af på dig. Når jeg mener at det overhovedet ikke er langsomt om at starte op, så mener du vel jeg lyver? 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:12
I Guder mand! Man skulle tro jeg havde en affære med din kone. Dead
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu