recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR10+ vs Dolby vision
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR10+ vs Dolby vision

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 22:12
ikke helt korrekt. De har begge x1 Extreme.

Lyden er lidt anderledes, men ikke specielt god.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ikke helt korrekt. De har begge x1 Extreme.

Lyden er lidt anderledes, men ikke specielt god.
Så var det godt at jeg skrev discalimeren at det var efter fri hukommelse Wink
Du har ret, det er AG9 der har Ultimate


Redigeret af TBC1 - 11-September-2019 kl. 22:35
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 22:39
Der er også lige det at AF9 (og AG9) har mulighed for at virke som centerhøjttaler.

Det er rigtigt, at de ikke har voldsom god lyd, men stadig bedre lyd, end de fleste andre TV. Prøvede at lytte lidt til det, lige da jeg fik det op. Lyder... Okay. Bestemt ikke så slemt som andre nyere TV jeg har hørt.
Men med det sagt, så ville jeg aldrig bruge det. Jeg har et 5.1.2 system. Det bruger jeg altså altid.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Nu vi er ved det: Forskellen på AF8 og AG8 er... hvad?

Prisen LOL

Desværre ret udbredt praksis i denne branche, at ældre modeller relanceres som nye årgange. Så kan man hæve prisen og så starter prismøllen forfra.

Vil man have Sonys 2019-funktionalitet, så skal man op i AG9. Der er dog ikke meget nyt. AirPlay 2, HomeKit og Atmos-kompatibilitet kan man jo alt sammen få ved bare at købe Apple TV 4K boksen og tilslutte denne.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 08:19
Jeg synes ikke I gør det nemmere.

Hvis mine eneste videokilder (inFuse og PS4 pro) ikke kan klare rigtig DV, er det jo ligegyldigt med et DV-kapabelt TV i den nære fremtid.

Jeg kan vælge enten at forsøge med AF8 nu (bare rest-partiet ikke er dem folk har leveret tilbage, fordi panelerne er lort) velvidende at det er out-dated når HDMI2.1 og PS5 rigtig lander, eller jeg kan vente.

Hvis jeg venter - og jeg ikke overbeviser mig selv om at LG bare er the shit - bliver det alligevel 2021 før PS5 og et Sony/Panasonic TV er klar* (og fornuftigt prissat), tænker jeg.

*PS5 er sikkert klar til julesalget, men jeg behøver ikke være early bird bughunter på den og spillene.

What would jesus do?
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 08:20
Tjek, Rasmus og andre. Stakkels de mennesker der skal ud og handle TV i elgiganten, og ikke har et forum som dette til at rådgive dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu