recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe af med Gmail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe af med Gmail

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slippe af med Gmail
    Sendt: 12-September-2019 kl. 00:36
Hej

Jeg har nedlagt min Gmail konto, for at slippe af med Gamil, som jo desværre er under spionfirmaet over dem alle.

Jeg har overvejet at bruge enten Protonmail, Mail.com eller Zoho.

Nogle her der kan fortælle, hvilken man bør gå efter? Alle tre passer under mine behov. Jeg tror Protonmail er der hvor man får laves antal MB (500 MB) med i den fri version, men stadig rigeligt.

Nogle der kan anbefales, eller bør man se efter andet?




          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 06:14
hvad så når du sender og modtager fra andres Gmail kontoer.   Eller er de udelukket for dig 
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 07:56
Du skulle begynde med at sende krypteret og kun til andre som også benytter kryptering. gmail i gratis version har det ikke.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 08:21
Kan godt følge din tanke, men husk at alt hvad vi laver elektronisk bliver overvåget og gemt, blandt andet dette skriveri her. Og så en anden ting, hvor sikker er man på at dem som lover sikkerhed holder det...bare en tanke.

Frank
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 08:40
Tja, det kan godt være, at min tankegang er helt hen i vejret, og selvfølgelig bliver vi altid "overvåget". Men nu tog jeg selv et aktivt valg, og slettede min egen Gmail konto. Så bruger jeg det i det mindste ikke selv. Har ligeledes droppet Google Chrome fremfor Firefox, og nu ændres alle reklamerne på diverse websider pludselig ikke til det jeg søger på, sjovt nok.

Jeg havde så udset mig nogle andre mail-udbydere, og håbede lidt på en dialog herinde omkring hvilken der måske kunne anbefales, af jer andre garvede brugere, men det kan så ikke lade sig gøre, kan jeg ligesom forstå.

Jeg søger info et andet sted. 

Takker.
          
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:03
Lav en iCloud mail. 

Har aldrig haft bøvl med tracking og ads på den jeg har.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:05
Jeg bruger Hotmail, som i dag hedder outlook.

Det er selvfølgelig også en af de store firmaer.

Og jeg er ganske tilfreds. 

Problemet med at have mail hos udbyder er at den forsvinder hvis man skifter udbyder.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:42
Eller køb en NAS og lav din egen email server.

Så styrer du selv alt
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:50
Hej,

Jeg har også gået med tankerne om at gøre mig mere uafhængig af Google. Så jeg oprettede en konto hos Protonmail for et års tid siden, og jeg er rigtig tilfreds med dette. Og jeg kan klart anbefale Protonmail, men det skal dog siges at jeg ikke har erfaringer med de andre du nævner. Det eneste jeg mangler er ved Protonmail er en kalender-del, men den skulle eftersigende være klar i Q4 2019.

Og Firefox browser på PC og DuckDuckGo browser på mobil, kald mig bare paranoid ;)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:57
Formoder du ikke har en android telefon, for den kan vel ikke køre uden en Gmail konto til Google marked.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg havde så udset mig nogle andre mail-udbydere, og håbede lidt på en dialog herinde omkring hvilken der måske kunne anbefales, af jer andre garvede brugere, men det kan så ikke lade sig gøre, kan jeg ligesom forstå.

Jeg søger info et andet sted. 

Takker.

Du bliver da hurtigt sur... Wink
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 10:03
Lidt en tanke: jeg er glad for når jeg går fx ind på youtube og skal have noget tid til at gå bliver jeg præsenteret for en masse videoer der muligvis interesserer mig, det er nok pga youtube/google kender mig og hvad jeg kan lide. Godt og skidt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu