recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe af med Gmail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe af med Gmail

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Lidt en tanke: jeg er glad for når jeg går fx ind på youtube og skal have noget tid til at gå bliver jeg præsenteret for en masse videoer der muligvis interesserer mig, det er nok pga youtube/google kender mig og hvad jeg kan lide. Godt og skidt. 


Så vidt jeg ved kan man godt have en Google konto, hvor du bruger en anden mail adresse end Googles. De tracker dig naturligvis stadig når du så bruger deres services.




Redigeret af bingoking - 12-September-2019 kl. 12:59
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Formoder du ikke har en android telefon, for den kan vel ikke køre uden en Gmail konto til Google marked.

 
Eller apple, er der ikke også noget med at de vil vide alt 😉 for ikke at glemme Kinesiske telefoner, dem er der jo også beskyldninger imod....

Frank
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 14:03
Hvis du virkelig vil, så kan du jo købe dit eget domain, og opsætte en postfix server, så styrer du selv alt.

Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Formoder du ikke har en android telefon, for den kan vel ikke køre uden en Gmail konto til Google marked.


det kan godt lade sig gøre at køre udenom google play, men selvfølgelig ville der være apps som kræver google services som ikke kommmer til at virke.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2019 kl. 16:34
Alle større udbydere afleverer jo deres data til NSA, der står en boks og suger alt i hvert af deres datacentre.

Facebook er sat i verden for at folk selv kan aflevere deres oplysninger til NSA

Tapatalk er sat i verden for forummer i verden automatisk skal aflevere deres medlemmers indlæg til NSA.

Google er ikke værre end så mange andre virksomheder. Man kan vælge alt fra og se præcis hvilke oplysninger de har om én. Jeg har ikke hørt om brud, distribution eller salg af data fra Google, som eksempelvis det er tilfældet med Facebook.
Google mail foreslår eksempelvis ikke "venner" osv. som Facebook og LinkedIn.
Jeg har heller ikke set eksempler på at Google foretager censur, som det er tilfældet med Microsoft og Onedrive.

Google Chrome tracker ikke mere end andre browsere, man kan slå det fra eller installere diverse plugins for at gøre sig mere anonym. Man kan også vælge at surfe igennem en VPN og slette alle cookies når man lukker sin browser.

Men hvis man gør sig helt anonym, så er der hjemmesider som ikke virker efter hensigten og man skal logge ind alle steder, fordi den ikke gemmer session cookie.

Hvis man ønsker anonym e-mail korrespondance, så benyt en kryptering på indholdet af mailen og ikke bare en session kryptering.

De ved hvem du er alligevel, selvom du måske har slået de målrettede reklamer fra.

Kører du en tur på motorvejen, så sidder der for hver 500 meter en hvid dims i lygtepælen, som peger skråt ned imod kørebanen.
Den fanger din mobils IMEI nummer og gemmer den i en base. Så sammenligner den med de andre bokse længere henne og kan se om du holder i kø etc.

Bluetooth 4 er opbygget på en måde, så man ikke kan benytte det til parring af enheder, medmindre der er tændt for GPS signalet. Totalt lige gyldigt, men så får de jo regelmæssigt besked om hvor man er med enhederne.


Redigeret af Cyberguyen - 12-September-2019 kl. 16:40
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 09:51
Eftersigende er der nanotransmittere i sølvpapir, så det heller ikke nytter at folde sig et styk hovedbeklædning for at blokere efterretningstjenesternes snagen i dine tanker.

Husk endelig også at makulere og derefter brænde din kassebon fra Netto, så ikke NSA-agenter forklædt som renovationsarbejdere kan læse, hvad du har købt. Asken fra bonnen må ikke graves ned, da specialtrænede regnorme kan afkode indholdet.

Nå, er han gået?😄
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Eftersigende er der nanotransmittere i sølvpapir, så det heller ikke nytter at folde sig et styk hovedbeklædning for at blokere efterretningstjenesternes snagen i dine tanker.

Husk endelig også at makulere og derefter brænde din kassebon fra Netto, så ikke NSA-agenter forklædt som renovationsarbejdere kan læse, hvad du har købt. Asken fra bonnen må ikke graves ned, da specialtrænede regnorme kan afkode indholdet.

Nå, er han gået?😄

Mener at der er inspiration i denne film til forholdsregler  for et liv for anonyme borgers liv 😉


Frank
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Husk endelig også at makulere og derefter brænde din kassebon fra Netto, så ikke NSA-agenter forklædt som renovationsarbejdere kan læse, hvad du har købt. Asken fra bonnen må ikke graves ned, da specialtrænede regnorme kan afkode indholdet.


Det hjælper ikke at brænde "bevismateriale" mere. Klimaforkæmperne har fundet en metode til at afkode røgpartikler, så med ved hvad de indeholder, og kan derfor sammensætte afbrændte dokumenter. 

Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu