recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - gider ikke mere nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - gider ikke mere nu

 Besvar Besvar Side  <1 323334
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Jeg har ikke brug for 400 kanaler på en gang. Jeg har brug for en, to eller tre kanaler af gangen. Hvad havde du regnet med? :-)

Det kan godt komme igennem internettet.


Man kan jo vende den om og sige, at DVB-C er voldsomt spild af båndbredde.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Sjovt nok kunne alle andre forstår hans budskab og debattere udfra det. 
Nogle vælger så  at tolke på deres egen måde og så kværulere selv efter det er påpeget flere gange hvad hensigten/pointen var. 
Ikke specielt fremmende for debatten...


indtil Mefisto præcisiser hvad han mente, er din mening om hvad han mener, Sjovt nok utroligt ubrugelig og ligegyldige


Det er jo så din - ligegyldige - mening.

Utroligt som du er efter mig, efter jeg modbeviste din påstand om lave seertal på landskampe.

Redigeret af lunddal - 09-Oktober-2019 kl. 08:01
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg forholder mig først og fremmest til, at JEG pt ikke kan få samme sendekvalitet via internettet på live-sport, som jeg kan via YS - uanset min forbindelse ? Det vil glæde mig hvis jeg tar fejl . . 


Men det er ikke pga. en begrænsning i internettet. Det er et valg fra din sportsudbyders side.
Til top
KøkkenNinja Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KøkkenNinja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 14:16
Jeg har lige læst denne tråd igennem, og tænker der er det rigtige sted at spørge:

Er der nogle af jer kloge hoveder der kan gennemskue et alternativ til YouSe ud fra mit nuværende nedenstående setup. (I tilfælde af de ikke får en aftale med DN)?.

 

Jeg har YouSee og er enlig ret godt tilfreds med at få alt mit TV via DVB-C da jeg så kan gøre med det som jeg vil.

Mit setup er sådan, at jeg har en VU+ UNO 4k SE boks (BH firmware) og et CI kort (VIACCESS) således jeg kan se og optage op til 8 kanaler samtidig* til min NAS (som ikke sletter dem efter 1år og som ikke bliver fyldt lige med det samme).

Det er en løsning jeg synes virker ret godt, da jeg så kan spole forbi alle reklamerne (og på DN alle gentagelserne).

 

*De kanaler som er kodet bliver dekodet med et standard CI kort (Viaccess) og det kan kun dekode/se/optage en kanal adgangen. Men jeg burde kunne bruge et PRO kort til ~1800kr som kan klare op til 8 kanaler på en gang. Jeg venter dog med denne investering/test til hele denne YouSee/DN sag bliver mere afklaret, da en del af de ting jeg ser er fra DN.

 

 

Jeg ved Stofa ikke kan levere (da jeg har YouSee i mit DVB-C stik) men jeg kan få Waoo via fibernet, men kan man optage mv. disse kanaler som man vil (koble sig ind på den IP-stream)?.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Sjovt nok kunne alle andre forstår hans budskab og debattere udfra det. 
Nogle vælger så  at tolke på deres egen måde og så kværulere selv efter det er påpeget flere gange hvad hensigten/pointen var. 
Ikke specielt fremmende for debatten...


indtil Mefisto præcisiser hvad han mente, er din mening om hvad han mener, Sjovt nok utroligt ubrugelig og ligegyldige


Det er jo så din - ligegyldige - mening.

Utroligt som du er efter mig, efter jeg modbeviste din påstand om lave seertal på landskampe.


Efter dig ?
har du en dobbelt profil ?
da det må da være den eneste forklaring på hvordan en kommentar på Henriks indlæg kan få dig til af følge jeg er efter dig

og hvis du har lavet et indlæg hvor du har fundet en fodbold med høje seertal, så må jeg have overset det indlæg
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Efter dig ?
har du en dobbelt profil ?
da det må da være den eneste forklaring på hvordan en kommentar på Henriks indlæg kan få dig til af følge jeg er efter dig


Sorry - så forkert, da jeg redigerede mit svar.

Redigeret af lunddal - 11-Oktober-2019 kl. 16:13
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 15:42
..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 17:45
Hvilke udbydere kan fortsat levere de kanaler der forsvinder fra Yousee 1. januar? Der er ikke mulighed for Stofa.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilke udbydere kan fortsat levere de kanaler der forsvinder fra Yousee 1. januar? Der er ikke mulighed for Stofa.

Flemming
Viasat, canal digital, og boxer tv. Og på streaming har dplay
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilke udbydere kan fortsat levere de kanaler der forsvinder fra Yousee 1. januar? Der er ikke mulighed for Stofa.

Flemming
Viasat, canal digital, og boxer tv. Og på streaming har dplay

Jeg tror også TeliaTV kan, hvis det er Discovery du sigter til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 323334
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu