recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - gider ikke mere nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - gider ikke mere nu

 Besvar Besvar Side  <12345 34>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 20:48
I mit tilfælde er modstande mod deres boks prisen, samt at jeg ikke er interesseret i at have en boks stående til hvert af vores 3 TV (for at få adgang til de kanaler som fremadrettet kun kan ses via bland selv).
Dvs. en endnu højere pris for at se de programmer jeg i dag har, samt ny HW.

Jeg kan faktisk ikke se prisen på deres boks på hjemmesiden. For nye ab. fremgår det at man i dag åbenbart bare betaler 99,- i forsendelse, og skal binde sig i 6 md. - så vil det sige at de 30,-/md er bortfaldet, som man tidligere har skulle betale? Og det er vel kun for den første boks - så hvad er ekstra prisen på de 2 næste man skal have?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 20:55
 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:06
Hvis det kun er for at se dine bland selv kanaler, så kan du da bare nøjes med et kort i dine andre TV, så er det kun et engangsbeløb du skal betale. Vi har én boks og 3 kort, det virker fint med bland selv kanaler.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.
Ved godt det ikke er nødvendigt men det kræver de nu. 

Det sagde ham fra yousee jeg snakkede med i dag
 
Jeg er ret sikker på du er blevet fejlinformeret af den pågældende Yousee medarbejder. Ellers agter de fuldstændig at ændre kurs. Men vent nu og se om Yousee overhovedet får lov af Discovery til at lave den påtænkte manøvre.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.
Ved godt det ikke er nødvendigt men det kræver de nu. 

Det sagde ham fra yousee jeg snakkede med i dag
 
Jeg er ret sikker på du er blevet fejlinformeret af den pågældende Yousee medarbejder. Ellers agter de fuldstændig at ændre kurs. Men vent nu og se om Yousee overhovedet får lov af Discovery til at lave den påtænkte manøvre.
 
Flemming
Jeg håber da også at det var ham der tog fejl. 

Men jeg tog ham også i en løgn. Han sagde at man kun kan se kanalerne med boksen fordi de var kodede, men fortalte ham at det ikke passede for jeg kender flere der ikke har en boks selv om de har bland selv, til det sagde han at det var fordi direktøren ville have at kunderne skulle have en boks.

Ja vi må håbe at discovery presser dem


Redigeret af sokken - 18-September-2019 kl. 22:34
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...
Her i huset er der så kun brug for en boks.Boksens features mht,at kunne scrolle baglæns i dagens programmer - tilgang til arkiv - optagefunktion på samtlige programmer samtidigt,osv - har gjort at grundpakken pludselig dækker TV behovet ( har nedgraderet fra mellempakken).Jeg tilkøber så 3+, som enkelt kanal i CL sæsonen, og opsiger den i sommerhalvåret. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...

 Hvor får du det beløb fra. Der blev jo skrevet at op til 5 bokse, 1 4000 og op til 4 2000 er samlet Kr.99/måned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Helt ærligt, nu gider jeg simpelthen ikke det pis mere.
Årlige prisstigninger fordi de tilføjer flere kanaler - øhhh ja deres egen skod kanaler med eksklusivt indhold, eller intetsigende kanaler som Paramount, og nu vil de fjerne alle kanaler fra DiscoveryNetworks for at erstatte dem med mere sport ! Det bliver et NEJ her fra.

Vi har i dag mellem pakken til 459,-/md og har helt bevidst fravalgt deres TV boks som de også prøvede at skubbe ned i halsen på folk. Hvis man så kryber til korset og vælger at hoppe på deres Bland selv, så skal man af med min. 20,-/md mere og skal betale 599,- i oprettelse - og så er man ikke engang sikret at man får afgang til Discovery's kanaler, da de endnu ikke har en aftale (Discovery kendte intet til YouSee's planer ind til i går hvor de læste om det i pressen....). Og TV boksen ser det jo ikke ud til at man kan fravælge - selv om det skulle være muligt kun at bruge deres app.

Nå men hvad er alternativet når man vil være cable-cutter - det er jo åbenbart det eneste de forstår.

Vi har i dag nogle Apple TV's i husstanden, men var det ikke på et tidspunkt snak om at Apple ville se om de kunne samle ens kanaler i 1 App - altså hvis man havde ab. på flere tjenester ?

For som jeg kan se kunne følgende komme på tale :
DPlay : 99,-/md
TV2 play 139,- - alternativ viaplay film&serie + TV kaler (TV2)
DR - gratis
Netflix - har vi allerede

Er der andre tjenester som evt. samler nogle TV kanler som Viaplay's i en pakke - måske Telia TV.




Nu har jeg ikke læst alt igennem i tråden, men Viaplay har lavet et tiltag hvor du få alle DR kanaler, TV2 og TV3.

Ak ja YouSee, de opfører år efter år mere og mere arrogant. Med ankomst af xee, kunne man nemt frygte det kun blev værre
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 08:13
i må have misforstået hinanden, jeg arbejder selv i yousee og har gjort det i 11 år.

Du kan selv vælge i dag om du vil have boks, bruge kort eller køre det over ren app. Uanset hvad du vælger vil din grundpakke koste det samme 299 kr., fordi det dækker rettigheder til at kan tilgå arkiv, spole og pause via app.
Boksen kan desuden optage. 

Det koster ikke 599 kr. at konverter, men at oprette hvis du er ny kunde. Hvis du vælger at nedgradere pakke, når du skifter til til bland selv, kan det koste 199 kr. Samme procedure som tidligere, når man nedgraderede til en mindre pakke. 
Men tag at gå ind i jeres nærmeste yousee butik i stedet for, der kan i snakke med os om det. Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 08:43
Det var da en god ting at høre.
Tak for det 😊
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvor får du det beløb fra. Der blev jo skrevet at op til 5 bokse, 1 4000 og op til 4 2000 er samlet Kr.99/måned.

Fordi de første priser du skrev, tydeligvis kunne misforstås.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 34>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu