recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Og Discovery
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Og Discovery

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 DN må ligge som de har redt.


Kun tiden vil vise om det bliver Yousee eller Discovery der kommer til at ligge som de har redt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

JA DR3 forsvinder fra FLowTV - den overgår til ren streaming. Men det er nu ikke noget problem. synes egentlig DR's Atv App virker særdeles fortrinligt. win10 app'en derimod sucks bigtime.


Hvilket billedkvaliteten også gør.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 22:57
DR3 flytter over på DRTV, fordi det var et politisk krav fra den tidligere regering, at DR skulle begrænses. Formålet med at lukke flow-tv udgaven af DR3 er altså at få seertallet til at gå ned. Man forsøger ganske vist at lægge røgslør ud over beslutningen ved at fortælle, at DR3's primære målgruppe ikke ser meget flow-tv, men mest streamer. Det er sikkert rigtigt, men nu er man da sikker på, at miste en del af de seere, der ikke er så vilde med streaming. Jeg synes, at det er ærgerligt, hvis DR nu giver afkald på en kanal, der allerede er etableret og fungerer udmærket rent teknisk.
Hvis det forholder sig sådan, at DRTV er så god en løsning, må man spørge, hvorfor man ikke også flytter DR1 og DR2 over på DRTV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 23:16
Hvis DRTV er så god en løsning, hvorfor sender de så i så høj komprimering?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

DN må ligge som de har redt.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kun tiden vil vise om det bliver Yousee eller Discovery der kommer til at ligge som de har redt.

Jeg er ret sikker på, at de begge kommer til at ligge, som de har redt - spørgsmålet er bare, om det for den enkelte virksomhed er godt eller skidt .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis DRTV er så god en løsning, hvorfor sender de så i så høj komprimering?

Klaus

Via DR TV app på Apple TV er kvaliteten på DR TV glimrende (på et 65" TV). TV2 PLAY derimod, kunne godt være bedre.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

DR3 flytter over på DRTV, fordi det var et politisk krav fra den tidligere regering, at DR skulle begrænses.


DR udmeldte planer om at flytte DR3 over på streaming knap et år før det nuværende medieforlig.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Formålet med at lukke flow-tv udgaven af DR3 er altså at få seertallet til at gå ned. Man forsøger ganske vist at lægge røgslør ud over beslutningen ved at fortælle, at DR3's primære målgruppe ikke ser meget flow-tv, men mest streamer. Det er sikkert rigtigt, men nu er man da sikker på, at miste en del af de seere, der ikke er så vilde med streaming.


Der er ikke mange unge, der i dag sidder og ser og ser flow-tv via kabel eller antenne, og der er nok næppe nogen af dem, der "ikke er så vilde med streaming".
Til top
Mabli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mabli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Problemet for DN ligger jo nok i at de har brugt mange penge på dyre rettigheder, og ønsker at alle skal betale for kanalerne ved at de får dem i en pakke fremfor at de kun er i bland selv, og derved er det kun dem der vil se kanalerne der betaler fordem, og derved vil de ikke tjene tilstrækkeligt med penge. Hvorfor skulle You See redde dem ud af for dyrt købte rettigheder.? Det er de på ingen måde forpligtet til. DN må ligge som de har redt.

1) De store vindere i dette er NENT og TV2 der får deres kanaler ind i flere pakker og "ned" i "lavere" pakker og derved RIGTIG MANGE flere mio af kr.

2) NENT har meget dyrere rettigheder end Discovery har. De sider på 2/3 af superligaen, Championsleague, PremierLeague (de har så solgt en del til Yousee og deres Xee kanal), derudover har de NFL mv. Når man ser på Discovery så skal man huske at det er rettigheder til hele Europa og Discovery i alle lande omkostningerne skal deles ud i. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Via DR TV app på Apple TV er kvaliteten på DR TV glimrende (på et 65" TV). TV2 PLAY derimod, kunne godt være bedre.


Ved DR TV app på ATV4 og i sammenligning med samme signal på antenne (på et 50" tv) ser jeg tydelig forskel.

Har du prøvet at lave samme sammenligning?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mabli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mabli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Uden at vide det, så kan vi kun gætte på hvad der er sket i forhandlingslokalet. Men der er sket noget, siden DN blev sure. Jeg tror Yousee har tænkt at DN ikke har så meget attraktivt fldbold mere, så det må i bland selv.
Yousee er en virksomhed der skal tjene penge på sine kunder, så mon ikke der er flere faktorer i spil, end dem som DN kommunikerer ud
Yousee vil tjene så meget som muligt, men det kan du kun gøre hvis der er den rigtige balance i indhold og hvad kunderne vil betale. Yousse er ikke en offentlig institution, der har pligt til at sammensætte en speciel pakke.

Jeg ved ikke om man sige de har været ligestillede -de har jo forskellige tv kanaler, med forskelligt indhold. Og for mit vedkommende så er 3+ den mest interessante af dem alle. Jeg ser stort set aldrig noget fra DN, selvom jeg kan se Kanal 4+5+6 og hvad de ellers har. Af Viasat kan jeg kun se 3 og 3+

Man behøver slet ikke gætte på hvad der er sket ved forhandlingsbordet. For der har ikke været nogen forhandling. Yousee har allerede inden "forhandlingerne" bestemt at Discovery skulle ud af pakkerne. Det er nemlig en delbetaling til NENT og TV2 for det nye samarbejde Yousee de to har. Deres kanaler skulle i pakkerne, og så "langt ned" som muligt.  
https://www.bt.dk/forbrug/yousee-i-kaempe-offensiv-det-ultimative-skridt (bemærk Yousee køber rettighederne af NENT der også står for produktionen af deres udsendelserne på Xee)

Vil man i øvrigt se hvem der sidder på hvilke sportsrettigheder så er her en glimrende hjemmeside https://digitalt.tv/sportsrettigheder/

Ved at køre Discovery ud af pakkerne fjerner man et STORT mio beløb i indtjening  for dem og flytter det over til NENT og TV2. 

Når man i år kan sige at der ingen prisstigninger er næste år (eller man har kun lovet at der ikke er nogen 1/1-20) skyldes det at NENT og TV2 har fået øget indtægter ved at få flere penge via flere kanaler i pakkerne, og derved ikke har behov (foreløbig) i 2020 at hæve deres priser. 

Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Mabli Mabli skrev:

Ved at køre Discovery ud af pakkerne fjerner man et STORT mio beløb i indtjening  for dem og flytter det over til NENT og TV2.


Har du tal på, hvor mange kunder Yousee har på hhv. bland selv og de faste pakker? Hvor mange flere kunder har bland selv om et år fra nu?

Vi må antage, at slutmissionen er at få samtlige kunder over på bland selv.


Redigeret af bubbleboy - 30-September-2019 kl. 20:13
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 20:15
 Det er da et godt gæt, for så kan de faste pakker lukkes, og derved er der masser af plads til udvidelser af indhold og andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu