recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV: Problem efter opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV: Problem efter opdatering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV: Problem efter opdatering
    Sendt: 27-September-2019 kl. 07:20
Jeg bruger fjernbetjeningen fra ATV3 til ATV4, da jeg hader touch-feltet på den nyere fjernbetjening
Men efter den seneste opdatering til ATV4 kan jeg ikke længere tænde enheden med den ældre fjernbetjening
Ellers fungerer ATV3-fjernbetjeningen som før
Hvad kan det være?

Redigeret af jake51 - 27-September-2019 kl. 07:20
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2019 kl. 07:41
Du er ikke den eneste med det problem som er kommet med Tvos 13
Prøv evt at Google på det . Apple har åbenbart fjernet denne mulighed for at tænde Apple tv efter opdateringen. Vil mene det er en fejl men problemet var der vist allerede i betaversionen så måske skal det være sådan fremover?
Brug original fjernbetjening til at tænde den.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2019 kl. 08:29
Jeg har med tidligere opdateringer oplevet problemer med HDMI CEC, som kunne løses ved at tage strømmen fra både TV og Apple TV. Prøv lige det før du fejlsøger yderligere.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 20:55
På avsforum fik jeg det råd, at jeg bare kunne lade være med at sætte ATV4 på vågeblus (så den altid er tændt og jeg derfor kan bruge ATV3-fjernbetjeningen)
God idé?
Kan af princip ikke lide, at noget bare står tændt

Redigeret af jake51 - 28-September-2019 kl. 21:35
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 09:43
Jeg har også HDMI CEC on/offproblemer, men det opstod et par uger får tvos13 opdateringen. Jeg må lige prøve Rasmus's tip når jeg kommer hjem.
Mvh dan.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 10:17
Samme her, før opdateringen et klik på touch-feltet og tv - receiver samt ATV 4K startede op, efter opdateringen sker intet.

Men hvis jeg klikker på menu knappen i stedet, så starter tv - receiver og ATV 4K op.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Samme her, før opdateringen et klik på touch-feltet og tv - receiver samt ATV 4K startede op, efter opdateringen sker intet.

Men hvis jeg klikker på menu knappen i stedet, så starter tv - receiver og ATV 4K op.
Samme oplevelse her. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg bruger fjernbetjeningen fra ATV3 til ATV4, da jeg hader touch-feltet på den nyere fjernbetjening
Men efter den seneste opdatering til ATV4 kan jeg ikke længere tænde enheden med den ældre fjernbetjening
Ellers fungerer ATV3-fjernbetjeningen som før
Hvad kan det være?

Det du oplever er en ny "feature" og er øjensynligt bevidst gjort. Nogle ATV brugere har åbenbart brokket sig over, at ATV tændes "for nemt" og derfor har Apple begrænset dette til Menu og Home knapperne. Nogle er åbenbart glade for denne "forbedring"; andre ikke helt så meget.

Jeg selv plejer at bruge fjernbetjeningen til mit Sony tv. Det har altid virket perfekt, modsat den joke som TV Remote er. Nu skulle man tro, at det ville virke med de knapper som Home og Menu mapper til på ens fjernbetjening, men *selvfølgelig* er dette ikke tilfældet.

Efter min mening bør denne nye "feature" som minimum kunne slås fra i indstillingerne. Jeg har i al fald tænkt mig at lægge en fejlrapport på det hos Apple.


"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 13:31
Har selv fundet en løsning (workarround), der sikkert også vil virke for andre med problemet, hvor man ikke længere kan tænde Apple TV med TV-fjernbetjeningen.

Er testet med et Sony TV og dets fjernbetjening.

1. tænd TV og Apple TV (med apple remote). Sikre at CEC er slået til på TV'et.
2. på Apple TV: gå ind på 'Fjernbetjeninger og enheder' og slå fra "Betjen fjernsyn og modtager"

3. gå ind på 'Programmér fjernbetjening' og følg vedledning (brug Sony TV fjernbetjening )
   Benyt 'Back'/'return' knappen på TV-fjernbetjening som 'Menu' knap på Apple TV.
   Kald fjernbetjeningen et eller andet og gem.

   Knappen "Back/return" på TV remote benyttes nu til at tænde for Apple TV efter at TV er tændt.

Når man slukker TV med TV-remote slukkes Apple TV også efter nogle sekunder.

Det er vigtig at man får slået "Betjen fjernsyn og modtager" fra i Apple TV da knapperne ellers vil virke 'dobbelt'.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 19:01
Jeg har nu lagt feedback hos Apple, og vil opfordre alle, der irriteres over problemet at gøre det samme her.

Ovenstående workaround er jeg i øvrigt ikke særligt glad for. Bl.a. fordi Apple TV så lytter på samtlige infrarøde signaler fra tv fjernbetjeningen. Dvs. at man så nemt kan komme til at aktivere boksen og gøre ting, selvom man ikke ønsker det.

Den bedste løsning på problemet ville være en indstilling i Apple TV, hvor man kan vælge mellem aktuel og tidligere opførsel. Så bliver alle glade. Dette har jeg også foreslået i min feedback til Apple.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 17:05
Hej

Hm, 13 er tydeligvis et uheldigt tal  .-(   Efter opdatering til version 13 vil ingen af mine 2 enheder, (apple tv 4 hd og tv 4k) tænde med den originale apple remote, uden at jeg først har haft dem afbrudt fra lysnettet, og tilkoblet igen, så tænder de, men næste gang jeg skal bruge dem er det samme problem igen, møgiriterrende...

Nogen der kender en løsning ?



Redigeret af OleRas - 03-Oktober-2019 kl. 16:50
/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 17:38
Kunne egentligt godt gå tilbage til at bruge ATV3 sammen med min fladskærm
Fladskærmen er Full HD og bruges kun til serier
Det vil jeg prøve nu
Medmindre der er en grund til, at det er en dårlig ide?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu