recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat UHD box med kun eet LNB kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat UHD box med kun eet LNB kabel?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 19:53
Hej,

hurtigt spørgsmål: Hvordan overtaler man en Viasat UHD box (Samsung GX-VI680SJ) til at fungere med blot et enkelt (universal) LNB feed?

Som default forventer Samsung'en at der er to kabler tilsluttet.
Derfor giver hvert andet valg af en ny tv-kanal (channel up/down eller direkte valg) sort skærm og fejlmelding.
Jeg mener at huske at jeg en gang tidligere formået at få boksen til at kun bruge den ene tuner.
Men jeg kan dælemen ikke huske hvordan...
Har browset alle indstillinger på boksen, men hitter ikke noget sted hvor det kan styres.
Har også prøvet default indstillinger, boks reset (sikker samme ting), men no luck.

Så - er der nogen der lige ved hvordan?

---

Som kontekst:

Installationen kører på en Universal LNB, så et hurtigt fix til at få æsken til at køre med eet LNB kabel ville være det nemmeste. SatCR/Unicable vil kræve en del tag- og loft-arbejde ifht blot en opsætningsparameter.
(Og software-teknisk set burde det kunne lade sig gøre: forestil dig at boksen er ved at optage noget på den ene tuner, så bliver den nødt til kun at bruge den anden til live-tv zapning).

Jeg er med på alle løsninger som indbefatter trækning af flere kabler, SatCR, cable-doublers etc.
Detter spørgsmål går direkte på opsætning af boksen til kun at bruge den ene tuner.


Redigeret af st1 - 29-September-2019 kl. 19:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu