recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multi-bruger anlæg Unicable
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multi-bruger anlæg Unicable

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multi-bruger anlæg Unicable
    Sendt: 30-September-2019 kl. 22:22
Hej.
Jeg overvejer at ændre mit Multi-switch anlæg til en Unicable-anlæg, for at kunne tilføje 2 LNB'er til de 2 eksisterende.

Nuværende anlæg:
2 stk Quad LNB
9/8 Multiswitch
Dvs. 8 separate coax-kabler fra LNB til multi-switch
8 væg-udtag i stjerne-form/kabling

Ønsket setup:
4 stk. Unicable LNB (udskifte de 2 eksisterende og tilføje 2 nye).
Switch af en eller anden slags - men hvilken??
Bibeholde 8 væg-udtag i stjerne-form/kabling.

Sat-bokse vil blive skiftet til at understøtte Unicable.

Er dette muligt?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 03:46

Hej.

Det er flere år siden jeg sidst så på nye Multiswitche. Da så jeg nogle med UniCable Udgange, men aldrig nogle med UniCable Indgange.
Jeg tror at du skal kigge efter en 17/8 Multiswitch. Hvis kablerne kommer til at fylde for meget, kan du overveje nogle at de kabler, med 4 coax kabler bygget sammen til et.

Hilsen Carsten.

Til top
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 07:28
Kan se på Carstens svar, at jeg glemte at skrive at det ikke er muligt at trække flere coax kabler fra krydsfelt/multiswitch til LNB’er.
Der er 2x4 Triax kabler i jorden (plastrør), og det ligger under støbt gulv i garage mm.
Er det stadig muligt at omlægge til Unicable og få 4 LNB’er på?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af ullerdk ullerdk skrev:

  jeg glemte at skrive at det ikke er muligt at trække flere coax kabler fra krydsfelt/multiswitch til LNB’er.

Hej.

Med det du skriver, forstår jeg at det ikke er muligt at trække flere kabler  med den NUVÆRENDE placering af multiswitchen.
Har du overvejet at flytte den tættere på LNB'erne?

Hvis vi forestiller os at du fjerner den nuværende multiswitch or erstatter den med 8 separate kabelsamlinger. Får du nu 8 kabler ind og 8 kabler ud, hvor din nuværende multiswitch er placeret.

Hvis du placerer en ny 17/8 multiswitch i en vejrbestandig boks tæt på LNB'erne, kan du så flytte de 8 eksisterende LNB kabler over til udgangene på den nye multiswitch.
De vil så give forbindelse til dine 8 væg-udtag via de ovenstående separate kabelsamlinger.

Så vil du kun mangle 2 nye Quad LNB
og 16 kabler fra LNB til den nye 17/8 multiswitch.
Samt at strømforsyne den nye 17/8 multiswitch.

Hilsen Carsten.

 


Redigeret af csell - 01-Oktober-2019 kl. 13:58
Til top
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 11:07
Tak Carsten for dit input.
Jeg læser dit forslag som at flytte position af switch og erstatte med en ny og større multiswitch.
Den løsning har jeg ikke overvejet, da det er langt til 220V ved parabolskålen og jeg vil gerne bibeholde switchen i mit samlede krydsfelt, hvor alt andet udstyr står samlet.
Havde bare håbet på, at man kunne skifte til noget unicable udstyr og derved få 4 LNB på de 8 eksisterende LNB kabler og understøtte op til 6-8 individuelle sat-modtagere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu