recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Oberon vs. XTZ væghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Oberon vs. XTZ væghøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Oberon vs. XTZ væghøjttalere
    Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 10:33
Jeg søger nye fronthøjttalere til mit 5.1 setup.

Jeg har lyttet til Dali Oberon ON-WALL og de lyder jo virkelig dejlige! Men så efter lidt søgning, så er jeg også faldet over mærket XTZ som sælges i Sverige.
Det der tiltaler mig (og fruen – en vigtig detalje) ved Oberon, er at de er flade og de kan sidde nærmest HELT op ad væggen og så lyder de også godt og prislejet er til at være med på.

Men XTZ laver også væg-højttalere og de ser også rigtig pæne ud (igen – en vigtig detalje). Men jeg kan ikke bare lige smutte en tur til Sverige og lytte på de her XTZ.

Er der nogle af jer der har disse XTZ? Hvad er jeres erfaringer med dem? Erfaringer med fyndborsen.se?
Jeg ved godt at vi ikke hører ens, men er bare interesseret i om andre har haft en samlet god oplevelse ved at købe disse.

Jeg har en Marantz SR5011 forstærker.

På forhånd tak!

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 10:45
Jeg har spirit 2 som bagkanaler i min lille hjemmebio og jeg er rigtig godt tilfreds. Faktisk prøvede jeg for sjovt at udskifte mine store xtz divine 100.33 i stuen med de små - bare lige for at høre dem i stereo. Jeg jeg var noget overrasket over hvor god or alligevel stor lyd der kunne komme ud af de små kasser.

Du kan se dem som bagkanaler her

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html

Jeg fik mine leveret som hvide med sort frontstof fra fyndborsen. Da jeg er stor XTZ tilhænger har jeg handlet med dem mange gange og har altid været fuld ud tilfreds, med både produkter og service. Det er min overbevisning, at du får mere lyd for pengene ved at købe XTZ frem for dali og b&w
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 14:14
Berdel hvordan spiller dine spirit 6, da jeg har set lidt på XTZ spirit 8 som udskiftning af mine store JBL lx10 gulvhøjtalere og JBL ls center, da konen syntes de højtaler er for store, og så for at få 3 ens lcr højtalere
https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html

Hvordan er det over fynsbørsen. Kan se priserne står i kr (svenske kr) Bliver de så omregnet til Dk kr. når man handler hos dem
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 15:42
Jeg synes at de spiller godt - jeg er rigtig glad for dem - den store bonus er 3 ens fronter giver en lækker panorering.

Præcist - prisen skal omregnes til danske for den rigtige pris, som du så betaler ved bestilling


Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg synes at de spiller godt - jeg er rigtig glad for dem - den store bonus er 3 ens fronter giver en lækker panorering.

Præcist - prisen skal omregnes til danske for den rigtige pris, som du så betaler ved bestilling



Super mange tak for svar😀😀
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 22:20
DansTV sælger XTZ i Danmark, og han kan ofte give gode rabatter, hvis man taler med ham:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2004
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasputin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 08:27
købererfaring: Var inde i de samme overvejelser som dig. Var ude og hører på forskellige løsninger. Dali, xtz, monitor audio etc. Syntes prisen blev for høj hvis der skulle være en god lyd😕 faldt for dynaudio xeo 20 men de var noget over mit budget. Endte med at købe et i Danmark ikke særlig kendt mærke axiom, har efterfølg. Også bestilt deres baghøjtalere 🙂 erfaring: forholdsvis tunge højtaler, som giver en rigtig god som er meget fyldig.
Helt klart de bedste højtaler til prisen som jeg har hørt, som samtidig ikke er så dybe ca. 13 cm. Bestilte mine på deres hjemmeside efter en uges tid kom en kasse sendt fra Canada😄 Hvis jeg skal sige lidt negativt om højtalerne, er det at mine hvide højtaler ikke kan leveres med hvidt stof men grå.

Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af rasputin rasputin skrev:

købererfaring: Var inde i de samme overvejelser som dig. Var ude og hører på forskellige løsninger. Dali, xtz, monitor audio etc. Syntes prisen blev for høj hvis der skulle være en god lyd😕 faldt for dynaudio xeo 20 men de var noget over mit budget. Endte med at købe et i Danmark ikke særlig kendt mærke axiom, har efterfølg. Også bestilt deres baghøjtalere 🙂 erfaring: forholdsvis tunge højtaler, som giver en rigtig god som er meget fyldig.
Helt klart de bedste højtaler til prisen som jeg har hørt, som samtidig ikke er så dybe ca. 13 cm. Bestilte mine på deres hjemmeside efter en uges tid kom en kasse sendt fra Canada😄 Hvis jeg skal sige lidt negativt om højtalerne, er det at mine hvide højtaler ikke kan leveres med hvidt stof men grå.


Tak for input - disse Axiom har jeg heller aldrig hørt om før :)
Hvad måtte du slippe i porto?
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 13:50
jeg kører med 3 spirit 6 som front/center og 4 spirit 2 som bag/side.

Jeg er super tilfreds med value for money. De sidder helt tæt til væggen og hvis dybde et et issue (det var det hos mig) så er spirit 6 en god størrelse. 8’eren er alligevel noget dybere.

Når så samtidig den svenske krone er så lav (priser på fynsborsen er i SKr) så er det endnu bedre. Jeg har handlet med fyndborsen en 7-8 gange og har altid fået super service og hurtig levering. 

En oplevelse jeg havde med XTZ, jeg havde en sub som havde et brækket stik (konen knækkede den i forsøget på at støvsuge bag den). Der skrev jeg til dem og fik et svar fra en af cheferne. De sendte nogle nye dele U/B. Det var dæleme god stil synes jeg. Til trods for at det jo helt og andeles var selvforskyldt.
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2004
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasputin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 20:14
Der er ikke nogle omkostninger, du skriver land Danmark og Dkr. Og det er. Så viser den prisen på højtalerne ofte par pris. Men check selv deres hjemmeside ud. Se deres betingelser for at sende til Europa. Gav hvis omkring 5500 for 2 væghøjtaler.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu