recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger dette ekstra høje bordbeslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger dette ekstra høje bordbeslag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pete55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pete55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger dette ekstra høje bordbeslag
    Sendt: 17-April-2020 kl. 14:11
Hej Alinity,

ved det er længe siden med dette bordbelsag, mne jeg søger noget lign. Har du været glad for din 80 cm stand med tilhørende Arm? Jeg læser på Amazon at Armen kan holde til 8 kg. Tror du det er lavt sat? jeg har behov for 11 kg. Ofte plejer det ikke at være et problem, men jeg har ikke set varen i virkeligheden.
Tak for din tid.

MVH Peter
MVH Peter
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 14:59
Hej Jesper

Ja den skal lidt ind over bordet, da jeg har en stor UltraWide skærm som står på bordet. Mit bord er 85 cm dyb, så skærmen står et stykke ind på bordet, og så skal den her så hænge ind over.

Jeg har "desværre" købt Duronic fra Tyskland. Endte med at købe den 80 cm høje stand og så den arm. Det virker bare, og ja kvaliteten er rigtig fint. Jeg valgte den tyske Amazon, da de skulle have lige så meget i Euro som i GBP, og så var Euro jo billigst :)
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 13:57
Skal du bruge så lang en arm, ind over bordet?
Jeg har en ældre 27" Dell sidende på en Duronic DM451 og den kan jeg helt klart anbefale.
Hvis du har flere monitors, så kan jeg også anbefale DM554 (4 monitors).

De er meget robuste og er fantastiske for at få fri bordplads :)

Alle de Duronic modeller jeg har prøvet, giver rigtigt gode muligheder for placering og vinkling.

Jeg har iøvrigt købt alle mine via Amazon UK, "Sold by Duronic, fulfilled by Amazon".
Og, hvis det kan have interesse, har jeg en sprit-ny DM451 liggende, stadig i kassen, som jeg ikke fik brug for.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:35
du vælger jo selv hvor langt oppe armen skal sidde. Den er ikke fastmonteret, så du justerer efter forgodtbefindende.

det kan være du kan få lidt inspiration her https://www.youtube.com/watch?v=__K4V8pFhf4
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 08:39
Hej Claus

Tak for dit svar. Og ja jeg kan se, at de fleste 27" skærme ligger mellem 6-7 kg så det er nok ikke helt ved siden af.

Jeg troede bare, at den med 1 klemme måske var bedre, da den stang har en større fod der så støtter ned mod bordpladen, men kan godt være de 3 klemmer man kan skrue op mod bordpladen, holder endnu bedre.

Lige en anden ting: Nu målte jeg lige fra bordpladen og op til toppen af min UltraWide skærm, og der er 50 cm, hvilket betyder at der så vil være 30 cm fri. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det er nok luft til en 27", men i og med at den skal tilte lidt fremover, så burde det være nok plads? Plus at den VESA Arm kan trækkes ind og ud.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 17:47
om du skal vælge en eller 3 skruer afhænger af vægten på den skærm der skal hænges op. så længe stangen er høj nok til at komme op over din widescreen skærm. Men en 27" ligger typisk over 6Kg og hvis du vælger en stang med 1 klemme, så vil jeg nok sige det vil være en kende risky da den kommer ret højt op og dermed så bliver der også fysisk meget vægt der hænger ud over. (vægtstangsprincippet!)

Så vælg den med 3 klemmer.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 12:24
Jeg har valgt at tage denne VESA Arm fra Duronic

Men jeg kan ikke finde ud af, hvilken stang der er bedst der til. Der skal hænge en 27" skærm der på.

Denne stang har tre skruer der spænder mod bordpladen, nok for at stabilisere noget mere.

Hvor at denne stang har kun én skrue der spænder op mod bordet, men derimod, så er foden der står oven på bordpladen større, og giver måske bedre stabilitet?

Så kan ikke lige se, hvilken der anbefales til hvad.

Måske I kan være med til at svare på det?

Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 09:23
Eller måske denne kombi, til omkring €45 euro? Hvis man kigger nede i “

Wird oft zusammen gekauft”



Redigeret af Alinity - 07-Oktober-2019 kl. 09:24
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 08:58
Hej Claus min gode mand :) altid klar med et godt svar. Ja rim og rams sådan en mandag morgen. 

Har set på foreslået enheder fra Duronic, men synes det er dobbelt arme de sælger. Altså med to beslag på samme stolpe?

Eller var der en du faldt over?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 14:08
så køber du jo bare et af de andre beslag der bliver givet som andre muligheder lige nedenunder. Det ser da ud til at Duronic sender til DK.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 08:47
Hej

Jeg søger dette ekstra høje bordbeslag fra VIVO da jeg skal stack en 27” skærm over min UltraWide, men kan se de ikke sender til Danmark hverken fra den tyske eller engelske Amazon ;<

https://www.amazon.de/Vivo-Single-Monitor-Schreibtischhalter-verstellbare-Bildschirm-Stand-v001t/dp/B0155LJATK/ref=mp_s_a_1_1?keywords=vivo+extra+tall&qid=1570343385&sprefix=vivo+extr&sr=8-1

Er der nogen her der ved, hvor man ellers kan købe eller måske et alternativ i samme højde?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu