recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tablet til børn Anno 2019
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tablet til børn Anno 2019

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tablet til børn Anno 2019
    Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 19:53
Ville egentligt selv sige en iPad til andre.. Nu skal jeg selv betale for en tablet til skolebrug til et barn i 0. Jeg er ueemærket godt klar over hvordan den ser ud efter et par uger i tasken..

Hvilken tablet vil i foreslå. Skal bruges til lidt ramasjangspil etc. Altså ikke asphalt  osv. Som kræver lidt mere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 20:08
 Android, de fås til forholdsvis små priser. (kommer an på skærmstørrelse)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 20:10
hvad siger skolen ?
Hvorfor skal de have en tablet i 0 klasse ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 20:34
det virker faktisk en kende underligt med selvbetaling i 0.te klasse. Men vil så afgjort sige som Lahan - hvad siger skolen? - Men en ipad mini er rigeligt. Nok power til at køre alle de ting de måtte lave, let at håndtere for ungen og fylder ikke alt for meget, nå ja- og så er det den billigste ipad, hvis du køber fra ny.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 08:18
Hvis det var en almindelig folkeskole så ja en kende underligt. Har valgt en friskole, som passer bedre til det, jeg ønsker for mit barn, både inden for værdier og læringsmetoder. 
Skolen stiller som sådan ikke krav til at de får en tablet, men de arbejder med online læringsmidler, hvilket han lige så godt kan lære fra starten af, i stedet for at få udleveret alt materiale i kopiform, når der er “digital”-fredag.

Jeg synes ærligt en ipad er mange penge at smide efter ham, når det er til så lidt. Men tænkte lidt på, hvilke android enheder, der måske kunne være et alternativ, til en pris hvor man ikke ærger sig alt for meget, hvis den tabes uheldigt.
Jeg er modtagelig både overfor hvad der skal kigges efter af hardware og eventuelle modeller :)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 09:05
Jeg ville vælge ipad, og så et godt cover der dækker det hele. De billige android tabs er ofte noget skrald.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

  Jeg er modtagelig både overfor hvad der skal kigges efter af hardware og eventuelle modeller :)

Hej.

Mit første råd må være at købe et robust cover. Og så håbe at den holder lidt længere.

Og det spørgsmål jeg altid har stillet mig selv, de 3 gange jeg har købet en tablet.
Skal den have et slot til et sim kort?

Hvor skal den bruges, ud over i hjem og skole. Skal den kunne tages med til en kamerat og være online?
Der findes mobil abonnementer, hvor man kan tilkøbe et billigt datasimkort. F.eks har Telemore et til 27 kr ekstra om måneden.

Og, kan en 6 års dreng styre det. Hvad sker der, hvis han bruger mere end den tilladte data mængde?

Men elles vil jeg tro at i den alder kommer det meget an på, hvad de andre har. Og det vil nok  være vigtigt at han kan spille de samme spil som de andre.
Eller måske, at han er den dreng, der har den tablet der altid er online.

Hvis du finder ud af at den tablet med simkort er sagen, vil jeg fortælle at i Tyskland er der mobil udbydere der binder de kunder der bruger Tablets med 4G til et abonnement af en vis længde. Ved kontraktens udløb, får mange kunder en ny tablet til næsten ingen penge, hvis de igen binder sig for en ny periode. Det er der mange der siger ja til, og så sælger den nye tablet uåbnet på ebay.de

Det er den måde jeg selv har købt både en 7" Google tablet og to 10" Lenovo 3G tablet på. Unlocked hedder på tysk Entsperrt. Her er nogle links til 4G Tablet og LTE Tablet:



Hilsen Carsten.


Rettelse: Jeg har tilføjet LTE Tablet til ebay.de linket.





Redigeret af csell - 07-Oktober-2019 kl. 15:42
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 17:40
Carsten - til en skoledreng skal der selvsagt IKKE noget sim kort i enheden!

hvis de læringsmidler som skolen anvender er baseret på g-suite, så er en android enhed ligeså gode. Alternativt en chromebook. Men en chromebook i dag koster nu det samme som en ipad hvis man skal have en der er ruggedized til skolebrug.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 13:58
der skal ikke simkort i nej. 

Det er online portaler så som Gyldendal og clio. De kræver ikke alverdens.

Det bliver en tablet til undervbisnign og måske lidt Cirkeline, rasmus klump osv. i fritiden. Måske hvis det er helt vildt,. Så Lego racers :)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:48
Jeg ville nok kigge på en brugt iPad Air 2 på dba og andre steder.
De ligger umiddelbart på 15-1700 afhængig af stand.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu