recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster, vælge sprog.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster, vælge sprog.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster, vælge sprog.
    Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 22:00
Hej,

Meget er mystisk for en 70-årig olding, men alligevel:

Jeg låner fast nyere film fra biblioteket, men måtte ved lån af "Grænse" konstatere, at ingen af vores 2 relativt nye Panasonic recordere tog mod anmodningen om danske undertekster.
De forblev engelske.

Næste lån gjorde ingen knuder.

Men ved allernyeste lån, Kapernaum, mente maskinerne, at jeg skulle læse svensk!

Ved en tilfældighed lagde jeg denne skive i vores lille, næsten uanseelige afspiller, Sony BDP - S1500, som straks kvitterede med at oversætte til dansk på husets nr. 2 skærm.
Jeg lod derefter Sony forsøge sig på vores nr. 1 skærm, hvilket også blev korrekt fremvisning.

Men hvorfor nu 2 "skurke" ud af de temmelig mange biblioteksskiver, vi har haft lånt?

Hører gerne meninger/forslag,

Venlige hilsener,

Carsten.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 15:17
 På Panasonic er der valgt den rigtige undertekst kode 6865.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 16:52
Det lykkedes at finde en undertekstrubrik med ****, som jeg kunne overskrive med 6865.

Desværre har jeg afleveret de drilagtige film, - står på venteliste som nr. 4 til den ene, - får et par andre med hjem fredag; de skulle gerne glide fejlfrit igennem, selvom det ikke vil være garanti for helbredelse.

Tak så langt,

Carsten.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 17:31
Problemet skulle være løst når den rigtige tekst kode bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 13:19
Hvad synes du om "Vore"?  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 15:48
Hej - hvad mener du med vore ? - men jeg svarer, så snart, jeg ved, om kuren har virket.  Big smile
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 21:22
Vore, er navnet på en af hoved(personerne) i filmen "Grænse", som du skrev, du havde set; eller i hvert fald haft hjemme til låns...

Redigeret af Supergris - 17-Oktober-2019 kl. 21:22
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 23:01
Tak for "Vore"- forklaring.

Den så virkelig (anderledes) spændende ud, men efter et antal kiksede forsøg med underteksterne stoppede jeg og returnerede til biblio. med rapport om mystikken. - Den kommer snart igen, så spændende om 6865 virker, og derefter med en vis spænding til selve filmen,  - hvad forekommer rimeligt efter kritikernes skriv.  . . . .  enig?


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 21:33
Så må du vist hellere rapportere til biblio, at der var tale om en fejl 40. 
Jeg er ganske sikker på, filmen ikke fejler noget.
Med hensyn til filmen, er den absolut godkendt. Vi følte os godt underholdt, i den tid den varede og gav da også lidt at tænke over. 
Den ligner ikke noget, jeg har set tidligere; specielt en scene var meget overraskende, og vi udstødte begge sjove lyde, da det gik op for os, hvad det var, der var ved at foregå.  :)

For bedre at forstå den, kan det måske være en lille fordel at kende lidt til folkehistorierne, der huserer i Sverige, men det er en film, jeg sagtens kan anbefale. Specielt Vore, vil jeg ikke glemme foreløbig; og Jeg kan vel godt afsløre, det IKKE er for "hans" gode udseende!

God fornøjelse
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 14:50
jo tak, jeg er nr. 4 i reserveringskøen, og der står, at de har 3 eksemplarer, så der må snart ske noget.

I aften bliver det blot Apollo 11, samt de sidste 3 episoder af Dirigenten (optaget af Panasonic'en)

Week-end-hilsener,

Carsten
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af cljeppe cljeppe skrev:

jo tak, jeg er nr. 4 i reserveringskøen, og der står, at de har 3 eksemplarer, så der må snart ske noget.
Alternativt kan den vist lånes/ses igennem Filmstriben:
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9000004994/graense


Mvh. JørgenT
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 12:20
Ja, hvis man følger linket, kan man se et profilbillede af den gode Vore...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu