recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af antenne

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Knors_kat Knors_kat skrev:

Fordeleren er placeret på loftet - på den tilgængelige del.


Så var det da oplagt at have en antenne derinde.

Hvad tagbelægning har i?

Du kan - med 700 meter til sender i synlig afstand - stort set nøjet med en "foldet ledning", eller rettere kun "modtagerbøjlen" fra en passiv antenne. Men har i ståltag skal antennen udvendigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Knors_kat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knors_kat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Knors_kat Knors_kat skrev:

Fordeleren er placeret på loftet - på den tilgængelige del.


Så var det da oplagt at have en antenne derinde.

Hvad tagbelægning har i?

Du kan - med 700 meter til sender i synlig afstand - stort set nøjet med en "foldet ledning", eller rettere kun "modtagerbøjlen" fra en passiv antenne. Men har i ståltag skal antennen udvendigt.


Klaus


Det er ganske almindelig eternit.
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 10:39
Har du forsøgt med en indendørs antenne? Efter flere forskellige har jeg fundet en, der hedder "Strong", og som ligner en sommerfugl med vinger. Strømforsynes enten via tv eller lille trafo, som medfølger. Opsat på indersiden af ruden i vinduet giver den et fantastisk signal, og så slipper man for at trække ledninger. Kan fås bl.a. hos elgiganten og på nettet til rimelig pris.
Powered by beer and chips
Til top
Knors_kat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knors_kat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Har du forsøgt med en indendørs antenne? Efter flere forskellige har jeg fundet en, der hedder "Strong", og som ligner en sommerfugl med vinger. Strømforsynes enten via tv eller lille trafo, som medfølger. Opsat på indersiden af ruden i vinduet giver den et fantastisk signal, og så slipper man for at trække ledninger. Kan fås bl.a. hos elgiganten og på nettet til rimelig pris.


Jo, men som skrevet længere oppe, så skal jeg bruge noget, der kan trække 4-5 tv, hvilket en stueantenne vel næppe kan.
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Knors_kat Knors_kat skrev:

Jo, men som skrevet længere oppe, så skal jeg bruge noget, der kan trække 4-5 tv, hvilket en stueantenne vel næppe kan.

En Strong  ant28 koster omkring 215 kr på nettet, så fem stk er en god tusse.
Du får ikke meget tagantenne, mast og beslag, kabler, splittere, dåser osv for de penge, og du slipper for at bore i vægge, gulve, lofter, tag og balancere på stige.
For øvrigt, der er ikke forskel på signalet fra en tagantenne og en stueantenne, bare signalet er godt nok, og man kan dele en stueantenne lige så vel som en tagantenne.
Powered by beer and chips
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

En Strong  ant28 koster omkring 215 kr på nettet, så fem stk er en god tusse.
Du får ikke meget tagantenne, mast og beslag, kabler, splittere, dåser osv for de penge, og du slipper for at bore i vægge, gulve, lofter, tag og balancere på stige.

Jeg tror måske lige du fuldstændigt mistede at den nuværende samleboks er på loftet, så en passiv antenne koblet til den boks løser alle problemer.
En passiv antenne, et stykke kabel og et stik, så er den løst.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 09:56
KlausDM godt vi har dig
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu