recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mio C710 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMio C710 erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 19:12

Hej

Jeg vil tro du skal bruge en rigtig Outlook.

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 19:30

er der nogen der ved hvordan jeg lægger en POI op ? Jeg vil gerne have Q8 stationerne lagt ind

 

fandt dem ,der lå der i firvejen,COOL



Redigeret af Urte - 08-Oktober-2006 kl. 06:42
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:18

Hej

Er der nogen officiel opdatering af Firmware til fælleskøbudgaven.

Ikke fordi jeg som sådan savner noget, men er næsten på vej til Tyskland og vil sikre mig at alt virker nogenlunde.

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:30
Der er en version 3.0 af kortene til nedhentning, inkl div opdateringer
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 21:53

Hej

Tak for oplysningen. Kan du kort oplyse hvordan man får fat i den version.

Mener du egentlig  Mio map program version v3.11 af may 25 2006 som er den den blev leveret med?

Vh Jens



Redigeret af vet1 - 05-Oktober-2006 kl. 22:02
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Du er ikke faldet over kvinde-stemmer til navigeringen (eller andre udover Søren og Børge).


Mig bekendt er der endnu ikke nogen kvindestemme. Jeg mener heller ikke at Søren (som jeg også bruger) er officiel. Jeg tror nok at Anjens fra i-go-user har noget med den at gøre. Jeg bruger en tidligere version af den, som muligvis egentlig er lavet til iGO på PDA, men som også virker med MioMap på Cx10. Den kan dog godt klippe lidt af sætningerne og det skulle vist have noget at gøre med at den er lavet til iGO. Så den nyeste version der ligger på i-go-user skulle være tilpasset Cx10, men den virkede desværre ikke på min da jeg prøvede.

Ellers er der jo ret store muligheder for at mod'e sin Cx10. Så man kan sagtens lave sin egen stemme. Det er ikke nødvendigvis nemt, da man vist skal være ret præcis med længden på hver lyd stump. Men jeg har da overvejet om jeg skulle prøve at bytte Søren's "Hastighedsgrænsen er overskredet" ud med konen der råber "DU KØRER FOR STÆRKT!!!".

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Ja, det prøvede jeg også febrilsk - men indtil nu har jeg kun brugt mine ti tommelfingre - hvilke foråsagede at markøren blot blev flyttet rundt. Efter at have prøvet med enden af en kuglepen går det nemmere.

Jeg synes det er en mangel at Mio'en ikke har et let lille pegeredskab 'indbygget' - som f.eks. Palm og mange PDA'er har?! (en 'plastik-pen')


Jeg kan nu godt flytte kortet med min pegefinger.

Jeg var selv lidt forundret over at der manglede en stylus indtil jeg fandt ud af at den medfølgende strop, som kan sættes fast på maskinen, for enden har en rund plasticdims med to spidser. Dette er din stylus. Den virker fint og spidserne kan også bruges til både soft og hard reset.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

En anden udfordring jeg stødte på (og som jeg ikke kunne finde svar på i manualen ) er, om man ikke kan lagre ruterne?! Hvis der planlægges en rute med et antal way-points (via-punkter), skulle den gerne kunne lagres for senere at kunne hentes ind igen - kan Mio'en ikke det?!


Desværre ikke som man godt kunne ønske. Man kan sætte den til at optage den rute man kører. Denne kan så afspilles senere. Men den kan ikke bruges til planlægning. Man kan eksportere den på et eller andet standard format, så man kan importere den i et eller andet kort program (vistnok Google Earth eller Google Maps).

For mig er det en ret ligegyldig feature. Jeg vil hellere kunne planlægge min rute, gemme den, og senere vælge min rute til at køre fra A til B. Specielt ville det være smart, hvis man så kan udveksle den med andre på nettet, hvis nu nogen kender en god rute et eller andet sted hvor man skal på ferie. Så der er da mulighed for forbedringer.

- John
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 05:32
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Hej

Tak for oplysningen. Kan du kort oplyse hvordan man får fat i den version.

Mener du egentlig  Mio map program version v3.11 af may 25 2006 som er den den blev leveret med?

Vh Jens

 

Det er en opgradering til 3.2.

 

måske skal i registres først

http://www.mio-tech.be/mioclub/update/index.php

Til top
Tom_Rasm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 15:08

Hej

Jeg vil lige høre, om I andre fik en trykt manual med i kassen fra Xave - eller er det pdf-udgaven på nettet I refererer til, når I henviser til manualen ?

Venlig hilsen

Tom 

Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:21

Hej

Nej der var ikke en trykt manual med.

Jf. diskussion i diverse forum er det nok en god ide at vente med at opgradere til 3.2. Tilsyneladende er der problemer med funktionaliteten efter opgradering.

TMC virker ikke i DK

Vh Jens



Redigeret af vet1 - 06-Oktober-2006 kl. 22:44
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Jeg kan ikke se en nummeret faktura der inde,hvor er den. Er ordre nummer = faktura nummer

Det vil jeg tro - ordrenummeret er en unik reference omkring din handel i forhold til Xave.

  /Lars

JEg har været inde og kigge. Jeg synes ikke at kunne finde en faktura hvor der fremgår jeg har betalt. Jeg kan kun finde en "ordreinformation".

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 21:11

Jeg har et spørgsmål angående overførsel af kontakter fra Outlook:

Jeg har overført samtlige mine kontakter til 710'eren. Når jeg går ind under punkter "Kontakter" i hovedmenuen, så får jeg fint listet samtlige kontakter.

Hvis jeg vælger at redigere en adresse på en kontakt på 710, så vises gade korrekt, mens der under "By" vises postnummeret, under "Stat" vises bynavn, "Postnummer" er tomt, og "Land" er også tomt (er ikke indtastet på nogle af min kontakter endnu). Er det et formatteringsproblem overført fra Outlook? Og i givet fald: hvordan kan jeg rette det?

Når jeg under "Kontakter" vælger at navigere til en given kontaktperson, så er det ikke alle kontakter som starter navigationen op, selvom om Mio Map starter. Her havner jeg i hovedmenuen for Mio Map, og får ikke vist kortet, hvor kontaktpersonens adresse angives.

Der er dog nogle få kontakter (7 ud af ca. 100), som også er tilgængelige under "POI", "Mine POI", "Kontakter". Og det er "sjovt nok" også de kontakter, som hvis jeg vælger dem fra menuen "Kontakter" og navigerer til dem, så opstartes Mio Map "korrekt" og ruten til personen angives på kortet.

Er der nogle, der har et bud på hvad jeg skal lave om i mine Outlook-kontakter for at det hele fungerer uden problemer?

Jeg må jo have oprettet de 7 kontakter på en anden måde end resten, men kan ikke lige se forskellen...

/Splinten

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Hej

Nej der var ikke en trykt manual med.

Jf. diskussion i diverse forum er det nok en god ide at vente med at opgradere til 3.2. Tilsyneladende er der problemer med funktionaliteten efter opgradering.

Vh Jens

Nogen link til andre forum?

Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu