recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mio C710 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMio C710 erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 12:45
Hej Mmoo og Arne,

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

nordomkring århus ville den have mig ind på motorvejen fra søften til skødstrup (den åbner først om 1½ år)

Oprindeligt skrevet af håkon håkon skrev:

Mio er ikke glad for Århus : Den ved ikke hvor Aros ligger, og har flere forkerte hastighedsangivelser eks. 50 km. hvor der må køres 70.

Har I opdateret til den seneste version (3.2) af Mio softwaren - som indeholder de seneste kort (hentes på Mio Club)?

Med kortet til den oprindelige version (3.1), bemærkede jeg selv flere steder hvor hastighed-grænserne ikke passede - men det synes jeg er blevet bedre i v.3.2 (dog er der stadig lidt fejl hist og her). Jeg bor ikke i Århus området - og har derfor ikke ved selvsyn prøvet de områder i nævner. Fejl i kortene skal iøvrigt rapporteres til Tele Atlas - på adressen her.

Jeg er selv lidt spændt på at se om kortene bliver opdateret til kommunesammenlægningerne her om små 2 måneder...

/Lars


Redigeret af laursen - 05-November-2006 kl. 12:49
Redaktør, recordere.dk
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 13:55

Hej Lars !

Jeg bor heller ikke i Århus , men opdagede det da jeg skulle besøge Aros's udstilling af racerbiler. Godt du nævnte hvor man kunne indberette div. fundne fejl - det bliver hermed gjort.

Jeg  opgraderede min Mio inden jeg tog den i brug, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den virkede med 3,1 kortet. Jeg har kørt på Sjælland - Fyn og i Jylland og kun fundet ganske få steder hvor den havde fejl - så jeg syntes den er super.

Jeg har investeret i et specielt monteringsbeslag ( Brodit fra Tele-online ) så nu sidder Mio'en monteret i panelet til højre for rattet, og der kan man både se den og nå den uden besvær.

                    / Arne

Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 17:52

Tak for hurtig svar Lars

jeg har et andet problem.......

når jeg har tastet min rute og vil "flyve over" kan den kun gøre det i "real time" jeg kan læse i burgsvejl. at man kan flyve hurtigerer over ruten

men kan ikke finde ud af at få mio'en til det

en som kan forklarer mig det ??



Redigeret af Mmoo - 05-November-2006 kl. 19:37
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 22:15
Hej Arne og Mmoo,

Oprindeligt skrevet af håkon håkon skrev:

Jeg bor heller ikke i Århus , men opdagede det da jeg skulle besøge Aros's udstilling af racerbiler. Godt du nævnte hvor man kunne indberette div. fundne fejl - det bliver hermed gjort.

Så håber vi blot at kortet bliver rettet til næste udgivelse (prøvede selv lige at indtaste Aros Allé 2; den kunne kun finde vejen - kendte ikke husnummeret). Jeg har iøvrigt endnu ikke været på 'langfart' med min Mio, men i næste uge skal den guide rundt i Salzburgs gader - til restauranter mv. - glæder mig til at se hvordan den klarer sig 'til fods'.

Jeg synes også den fungerer fint - selvom jeg var ved at kaste den ud af vinduet i sidste uge hvor den guidede 'helt fra snøvsen'. Den er til tider 'lidt for glad' for motorveje (og ledte mig på en 15 km omvej for at køre på motorveje - og i by-trafik i det indre København) - jeg forsøger nu derfor at bruge indstillingen 'Økonomisk' frem for 'Hurtigste rute'.

Oprindeligt skrevet af håkon håkon skrev:

Jeg har investeret i et specielt monteringsbeslag ( Brodit fra Tele-online ) så nu sidder Mio'en monteret i panelet til højre for rattet, og der kan man både se den og nå den uden besvær.

Godt at høre at mit tip tidligere kunne bruges!

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

når jeg har tastet min rute og vil "flyve over" kan den kun gøre det i "real time" jeg kan læse i burgsvejl. at man kan flyve hurtigerer over ruten

men kan ikke finde ud af at få mio'en til det

en som kan forklarer mig det ??

Jeg prøvede lige selv - og må indrømme at Mio manualens forklaring ikke virker. Der skal bruges 'main menu' (hoved-menu) knappen på højre side af Mio enheden (anden knap fra toppen - angivet med en firkant med nogle vandrette streger), men når den trykkes (som beskrevet) springes straks til hovedmenuen.

Det man skal gøre efter at have indtastet ruten, er

  1. Tryk menu - og gå til ruteinformations-siden (ikonet med en vej-strækninng og de to flag)
  2. Her skal bruges knappen 'Demo'.
    Trykkes og slippes 'Demo' knappen, afspilles ruten i 'real-time'.
    For at afspille i høj hastighed, holdes 'Demo' knappen nedtrykket (uden at slippe skærmen), herefter holdes 'main menu' knappen inde, hvorefter 'Demo' knappen slippes. Herefter kan 'main menu' knappen slippes og nu skulle gerne afspilles i høj hastighed.
/Lars


Redigeret af laursen - 05-November-2006 kl. 22:38
Redaktør, recordere.dk
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg prøvede lige selv - og må indrømme at Mio manualens forklaring ikke virker. Der skal bruges 'main menu' (hoved-menu) knappen på højre side af Mio enheden (anden knap fra toppen - angivet med en firkant med nogle vandrette streger), men når den trykkes (som beskrevet) springes straks til hovedmenuen.

Det man skal gøre efter at have indtastet ruten, er

  1. Tryk menu - og gå til ruteinformations-siden (ikonet med en vej-strækninng og de to flag)
  2. Her skal bruges knappen 'Demo'.
    Trykkes og slippes 'Demo' knappen, afspilles ruten i 'real-time'.
    For at afspille i høj hastighed, holdes 'Demo' knappen nedtrykket (uden at slippe skærmen), herefter holdes 'main menu' knappen inde, hvorefter 'Demo' knappen slippes. Herefter kan 'main menu' knappen slippes og nu skulle gerne afspilles i høj hastighed.

/Lars

Hmmm Lars jeg har ingen "demo" knap på min mio

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 16:31
Hej Mmoo,

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

Hmmm Lars jeg har ingen "demo" knap på min mio

Det lader til at knappen er blevet omdøbt i den ny udgave af MioMap (3.2) - tidligere hed den 'Flyv over' (men på samme sted står altså nu 'Demo' på min v. 3.2 opdaterede 710).
Kan du følge avisningen fra tidlligere, men blot bruge 'Flyv over' knappen alle de steder hvor der står 'Demo'?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Mmoo,

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

Hmmm Lars jeg har ingen "demo" knap på min mio

Det lader til at knappen er blevet omdøbt i den ny udgave af MioMap (3.2) - tidligere hed den 'Flyv over' (men på samme sted står altså nu 'Demo' på min v. 3.2 opdaterede 710).
Kan du følge avisningen fra tidlligere, men blot bruge 'Flyv over' knappen alle de steder hvor der står 'Demo'?

/Lars

Nej det virker ikke hos mig det er kun real time som virker. ,

Virker hurtig visning hos dig ??

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 21:32
Hej Mmoo,

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

Virker hurtig visning hos dig ??

Ja, det virker upåklageligt...

Du må vist se at få opgraderet til MioMap 3.2 .

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 17:31

Jeg har prøvet at køre med TMC antennen tilsluttet, og har fået flere " Trafic jam ahead " meldinger, uden at have set nogen særlig trafik ! Hvordan er det nu lige der der TMC virker, og hvor finder man evt. det i brugsforvirringen.

                    / Arne

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 23:15
Hej Arne,

Oprindeligt skrevet af håkon håkon skrev:

Jeg har prøvet at køre med TMC antennen tilsluttet, og har fået flere " Trafic jam ahead " meldinger, uden at have set nogen særlig trafik ! Hvordan er det nu lige der der TMC virker, og hvor finder man evt. det i brugsforvirringen.

Måske har du ikke set noget særlig trafik fordi Mio'en har ledt dig udenom (som standard, forsøger den at gen-beregne ruten, hvis der er trafik-prop forude - og der er et mere hensigtsmæssigt alternativ).

TMC er slet ikke nævnt i den danske MioMap manual. I den engelske manual til MioMap v.3.2 beskrives hvordan det fungerer og hvilke indstillinger der kan sættes (jeg bruger selv ofte at kigge på TMC listen, over hvor der i nærheden er kø'er, vej-arbejder mv. - selvfølgelig kun når bilen holder stille, forstås ). Se den engelske MioMap 3.2 manual her (side 49 og frem).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 07:30

Hej lars

jeg har prøvet at opgraderer men nu når jeg starter mio map får jeg en fejl medd.  "FFUIERROR: Code=8"

MVH michael

 

 

 



Redigeret af Mmoo - 08-November-2006 kl. 20:15
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 07:59
Hej Michael,

Oprindeligt skrevet af Mmoo Mmoo skrev:

jeg har prøvet at opgraderer men nu når jeg starter mio map får jeg en fejl medd.  "FFUIERROR: Code=8"

Prøv at starte opgraderingen igen. Mitec har problemer med deres web-site, så til tider mistes forbindelsen - og opgraderingen stopper før den er færdig.

Derfor: Prøv igen...

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu