recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gemme email fra iOS Mail app direkte i Onedrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gemme email fra iOS Mail app direkte i Onedrive

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gemme email fra iOS Mail app direkte i Onedrive
    Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 10:27
Enten overser jeg noget indlysende (det er sket mange gange før vil min samlever utvivlsomt mene!), eller også er det virkelig svært eller umuligt....men:
Hvordan gemmer jeg en mail fra iOS's native mail app, direkte til OneDrive, inkl. evt. vedhæftede filer?
Det er IKKE kun den vedhæftede fil jeg mener, men hele mailen!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 13:02
Kan du ikke. 

Men den mail må jo komme et sted fra ? Gmail, Hotmail, Office365 eller lignende. 
Derfra vil du nok kunne exportere den.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 14:46
Hvid du i mail vælger print, og i print holder længe (el. 3D-touch) på preview dannes en PDF, som du kan gemme via delings-ikonet. 
Vedhæftede filer burde du kunne åbne og dele og derved gemme. 

Jens
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 19:51
Damn....sikke noget tummel!
Er det kun på desktop applikationer man kan det jeg ønsker, eller findes der en anden mail app der kan  gøre det?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Hvid du i mail vælger print, og i print holder længe (el. 3D-touch) på preview dannes en PDF, som du kan gemme via delings-ikonet. 
Vedhæftede filer burde du kunne åbne og dele og derved gemme. 

Jens

Vedhæftede PDF filer kommer med når jeg gør det på den måde. Også billeder, men ikke fx Excel filer.
Venlig hilsen
KB
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Hvid du i mail vælger print, og i print holder længe (el. 3D-touch) på preview dannes en PDF, som du kan gemme via delings-ikonet. 
Vedhæftede filer burde du kunne åbne og dele og derved gemme. 

Jens

Vedhæftede PDF filer kommer med når jeg gør det på den måde. Også billeder, men ikke fx Excel filer.

Men ved at åbne Excel-filen fra mail, kan den gemmes via delings-ikonet, dog som en seperat fil. 

Jens
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 22:54
@mureren - det er et mobilt operativ system og ikke et desktop system som du tror. Det vil derfor også opføre sig anderledes - ikke bare fordi det er et mobilt OS, men af en lang række andre grunde, en af hovedårsagerne er at det er opbygget helt anderledes, især af sikkerhedsmæssige grunde.

og nej der er ingen applikationer som kan/må det du vil. Gør som de andre har beskrevet. Print til PDF og gem/del den vedhæftede fil.

Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 22:45
Outlook kan vel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 23:46
Når man gemmer en komplet mail et sted, skal man huske at kun et mailprogram, som det man har gemt det fra, kan åbne det igen.
Det vil sige at kunne du åbne og gemme i mail på iPad, vil det kun være mail på iPad der kan åbne den igen

Et spørgsmål: hvem har du som mailudbyder?
En webklient kan måske gemme mailen. Den webklient (webmail) kan du også bruge på din iPad.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Outlook kan vel.

Jeg er “velsignet” med Outlook til iOS. Mage til langsomt skrammel skal man da kigge længe efter.....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Outlook kan vel.

Jeg er “velsignet” med Outlook til iOS. Mage til langsomt skrammel skal man da kigge længe efter.....



Klaus

Jeg har 2 Exchange kontoer så har prøvet Outlook appen på min IPhone, det droppede jeg hurtigt igen.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Outlook kan vel.

Jeg er “velsignet” med Outlook til iOS. Mage til langsomt skrammel skal man da kigge længe efter.....



Klaus

Jeg har 2 Exchange kontoer så har prøvet Outlook appen på min IPhone, det droppede jeg hurtigt igen.


Men kan Outlook gøre det...langsom eller ej Wink
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu