recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar I har gode erfaringer med
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar I har gode erfaringer med

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar I har gode erfaringer med
    Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:15
Hvis nu ikke budgettet er til Sonos Beam, men man stadig gerne vil have god lyd fra en soundbar med subwoofer til, hvilke modeller har I så gode erfaringer med?

(har en stor stue og et 65 tommer Samsung den skal passe til) 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:29
st5000
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:33
Som koster det dobbelte af Sonos Beam?
Og dermed mere end det dobbelte af budgettet. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:37
beam med subwoofer den er da dyrer :) Nå men jeg har hørt Sony xf9000 til ca 3500,- som jeg synes lød ok, til pris/størrelse.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:40
Ps havde selv en st5000 hjemme og lyttede en del til beam og playbar. Endte med Dali ax5 som er nogle aktive små gulv højttalere som efter min mening giver meget meget bedre lyd og heldigvis synes både jeg og hende der hjemme at de i hvide er meget pænere end en stor sort soundbar og tilhørende subwoofer. Fik ax5 for 3000,- brugt. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:46
Sony ST5000 gør det helt fint

Men den giver meget lidt atmos og næsten ingen multi channel fornemmelse

Men ellers lyder den rigtig godt
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Ps havde selv en st5000 hjemme og lyttede en del til beam og playbar. Endte med Dali ax5 som er nogle aktive små gulv højttalere som efter min mening giver meget meget bedre lyd og heldigvis synes både jeg og hende der hjemme at de i hvide er meget pænere end en stor sort soundbar og tilhørende subwoofer. Fik ax5 for 3000,- brugt. 

Interessant. Men så har du vel ikke ARC?
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

beam med subwoofer den er da dyrer :) Nå men jeg har hørt Sony xf9000 til ca 3500,- som jeg synes lød ok, til pris/størrelse.

Ups, jeg mente "Beam uden subwoofer". 
Og ønskede bud på en "billigere soundbar end Beam (uden subwoofer), men stadig med en subwoofer". :-)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:17
bruger optisk fra min tv til højttalerne. Nu bruger jeg min Shield, til alt, og den bruger jeg til volume kontrol. 
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hijklm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

beam med subwoofer den er da dyrer :) Nå men jeg har hørt Sony xf9000 til ca 3500,- som jeg synes lød ok, til pris/størrelse.

XF9000 ser interessant ud, særligt når man kigger på prishistorikken på Pricerunner: den har flere gange været helt nede på 2000 kr.
Så den tror jeg lige jeg vil holde øje med - selvom dyrere selvfølgelig er bedre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:23
Jeg har også en ST5000 som jeg er ret tilfreds med. Man skal bare være opmærksom på, at du kan købe den bedste soundbar med ATMOS osv., uden at du bliver tilfreds. Det skyldes jo at lyden fra soundbaren er særdeles afhængig af dit rum og din indretning.

Jeg har hørt en ST5000 under helt optimale forhold, og her kunne man høre ATMOS effekten, men hjemme kan jeg kun fornemme effekten.


Redigeret af Hother - 22-Oktober-2019 kl. 14:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 15:31
God lyd og lav pris hører bare ikke sammen
Har tænkt mig at købe soundbar med subwoofer til Black Friday

Edit: Der er vist demo-modeller af LG SJ9 til 3000 kr. i Power eller Elgiganten, et godt bud

Redigeret af jake51 - 22-Oktober-2019 kl. 15:35
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu