recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber tv/internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiber tv/internet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fiber tv/internet
    Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 14:28
Goddag ville hører om i andre har stødt på lignende og om der findes alternativ løsning.

Jeg har i dag fiber som går direkte i en cisco konveteringsboks som laver coax signal til modem og tv.
Jeg ønsker hurtigere internet hvorfor jeg ringer til yousee, de siger de sagtens kan fjerne cisco boksen, og lave ren fiber men at alle mine antenne stik (coax) ville dø dvs, jeg skulle bruge deres boks (ønsker jeg ikke), eller casting, jeg undrer mig virkelig over dette svar da jeg ikke har hørt denne problematik før, findes der virkelig ikke en måde at få både internet og tv signal ud af et eller andet, 
Alternativt kan man splitte fiber signalet i 2?


Håber jeg giver mening og at nogen kan hjælpe.

Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 14:43
Waoo kan nok tilbyde det som jeg tror du efterlyser, men ved ikke om alle kan få tilbudet. Vi havde Stofa her tidligere og tv + internet leveret via coax. Så fik vi fiber fra Energi Fyn og dertil en fiberboks som deler signalet i Internet + coax tv signal, hvis det evt. er det du efterlyser ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 15:12
Hvad hastighed har du i dag?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 15:28
Ville helst som udgangspunkt blive hos yousee, er bare overrasket over at de ikke kan hive tv signal ud af f.eks et modem eller lignende.

150/30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 16:31
Problemet er at alle dine tv signaler tager båndbredde på fiberen. Fjerner du tv signalet, bliver der masser af båndbredde at tage af. Hvis du så tager deres boks, overfører (streamer) du kun en kanalfor hver boks (groft sagt), hvor du i dag “streamer” alle kanaler på en gang.

YouSee fiber er for en dels vedkommende rester fra andre selskaber opkøbt af YouSee.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 17:01
Der er tale om to forskellige signaler (bølgelængder). GPON - den "rigtige fiber" og RFoG - som giver signal til tv og internet gennem antennekablet. Teknisk set kan man sagtens køre begge dele på samme tid, men det kræver, at udstyret understøtter det.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 07:00
Mit gæt er at problemet er Yousee,
Enten sælger de hurtigt internet og en tv-boks eller internet og tv på Coax via fiber, da hurtigt internet på fiber og tv på Coax som du kører nu, vil resultere i du klipper dit antennekabel på et tidspunkt og jo højere internet hastighed jo hurtigere gør du det, så derfor synes de du skal have en boks fra dem nu, der burde intet være i vejen for du fik et fibermodem og hurtigere internet og beholdt dit gamle tvsetup.

Vis du har Yousee fibernet, kunne man jo prøve at ringe til Kviknet (god kompetent kundeservice) og høre om de kunne levere internet til dig på din fiber forbindelse, er den fra Yousee er de blevet pålagt at åbne deres fibernet for andre leverandører af staten, også spørge dem om du kan få internet fra dem og beholde dit tv uden boks fra Yousee, som du har nu, så man skiftede internet modemmet til et Fiber modem fra Kviknet og beholdte Coax boksen fra Yousee til tv.

Det koster jo ikke noget at spørge ihvertfald, men man skal ikke spørge Yousee har jeg erfaret.


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 10:29
Kan tyde på den begrænsning der er i at give dig højere internet hastighed ligger i den infrastruktur du er på. Eller de har blot ikke "lavet" et kommercielt produkt der kan provisioneres "på" infrastrukturen.

Det lyder som om der er tale om en ren RF løsning (RFoG) hvor et traditionelt RF signal leveres via en fiber. Det undrer mig derfor at der er begrænsninger fordi rette kabel modem sagtens kan levere optil f.eks. 1 Gbit/s.

Og jeg tror ikke det vil ændre noget at spørge en anden udbyder som blot vil bruge samme fysiske infrastruktur.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:05
Der ligger sikkert en begrænsning i Noden der forsyner lokalområdet. . .
Tænkt xempel: 10 GB ned i noden, 1.7 GB til TV på COAX porten, så er der 8 GB til deling af Internet for måske 50 kunder - så kan alle ikke få 1 GB men "kun" 8/50. . . ca 150 mB til hver. . . Det var det kundeservice opgav at informere om :)
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 12:30
tak for svar, jeg tænker også der kan lægge nået fremtidig strategi med henblik på fastholdelse af kunder, og tv boks.
Jeg kan sagtens få gigaspeed men på bekostning af coax signal, syntes stadig det er vildt at man ikke kan/vil splitte signalet ud igen, hvis jeg kan få det ind på nuværende tidspunk via fiber, burde de også kunne splitte deres fiber ud igen. Jeg nægter simpelthen bare at betale leje for bokse for at hustanden kan se deres i forvejen pris høje pakker.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 12:50
Jeg er ikke sikker på at du har forstået de indlæg der er kommet.

Når du vil have alle kanaler via coax, svarer det groft sagt til at du bruger båndbredde til at streame alle kanaler på en gang - hele tiden.
Derfor kan du få meget højere hastighed - uanset udbyder - hvis du dropper dit krav til coax signaler efter din fiberboks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 09:52
@Klaus nok derfor vi hos Waoo har 2 strenge ind måske ? Det er lavet fra start, mener der var en rød og en blå fiber i samme rør. Den ene til på nuværende 500/500 og den anden omformes så til coax tv signal i boksen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu