recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste input til 4K OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste input til 4K OLED TV?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste input til 4K OLED TV?
    Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 10:43
Hejsa

Jeg har købt nyt tv – LGs OLED 55" C9.
Ingen tvivl om at det er et lækkert tv; slim, fedt sortniveau osv osv.

På grund af ombygning i mit hus, har jeg pt. kun et Apple TV 4K tilkoblet, så det er eneste mulighed for at se tv.
Jeg har DR-app'en og YouSee's app.

Desværre lader billedet en del tilbage at ønske. Om det er bitraten, opskaleringen, en kombo af det hele – det ved jeg ikke, men det er godt nok trist at se på. Seføli kan man se lidt 4K på Netflix eller fra iTunes, men det er trods alt ikke dér mit primære behov ligger.
Jeg har fibernet (1000/500) ind i huset og YouSee-kabel-tv. Jeg bor i København.

Spørgsmålet er: 
Hvad kan jeg gøre for mit tv (og mig selv) for at få mest muligt ud af det til dagligt tv-kiggeri?

God søndag.

/P
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 10:49
Hvis det gælder kvalitet er yousee Kabel tv det bedste.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 11:21
 Ja, der kommer ikke en bedre kvalitet før der tilsluttes til antennen, når det nu er sagt, så er You See TV arkiv og optagelser på boksen helt fine, har UHD TV, det samme når der bruges Shield TV. Dem maximale bitrate der bruges ligger på 8,5 Mbit/sec, anvendes på en del kanaler, det er samme Max. bitrate der anvendes på flow TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 12:07
som udgangspunkt er der ikke rigtigt noget du kan gøre. Du har allerede yousee kabelTV. DR1 og tv2 ligger typisk omkring 12mbit, dog mener jeg faktisk ikke at DR sender i FHD. kun 720p, og den opskalering er svær at komme udenom. Din udfordring er at med mindre du anvender en streamingtjeneste, bruger satellit for at få fat i 4K kanaler, så går der rigtigt lang tid før billedet bliver som på et FHD TV på grund af opskaleringer og bitrater. i DK er vi ganske enkelt ekstremt langt fra hvad teknologierne i dag kan håndtere, og sådan lige umiddelbart kan jeg ikke se nogen udsigt til at det bliver ændret lige med det samme.

Så den eneste måde er BD4K køb for at se tingene i den bedste og mest optimale kvalitet.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 12:13
Du har det bedste, et kabel tv signal. Men dit TV yder først det bedste når det er blevet prof kalibreret. Mener det hedder tvkalibrering.dk, han skriver her på siden.

Og alle DR kanaler er i 1080i. Og TV2 kanaler er i 720p. Begge opløsninger står knivskarpt, men du skal ha dit TV kalibreret.
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Spørgsmålet er: 
Hvad kan jeg gøre for mit tv (og mig selv) for at få mest muligt ud af det til dagligt tv-kiggeri?
Som jeg læser det efterlyser du input med 4K.
Der ligger ret meget 4K video på youtube, så en Chromecast Ultra med 4K ville være en mulighed for at se noget 4K.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 16:40
Det behøves der jo ikke en CC for at se You Tube, det kan TVet vise.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 17:15
Du burde forkæle dig selv med en afspiller, lige nu sparer man små 1000,- på denne, i min optik bedste afspiller til prisen:


Besparelsen kan man jo bruge på 4-5 film, så man igang. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 17:18
Nu kan jeg kun svare ud fra kvaliteten som vises i hhv. Yousee og DR apps på Android Tv. I Yousee app er kvaliteten forholdsvis god, mens der i DR App er en væsentlig forringelse i forhold til kabel tv via Yousee.

Redigeret af jacobn - 27-Oktober-2019 kl. 17:20
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:18
Okay. Jamen ... det er jo suuuuper fedt (ironi kan forekomme).
Kan jeg udnytte CA-modulet i tv'et hvis jeg gerne vil slippe for YouSee-boksen?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:23
 Ja, et kort kan også bruges til bland selv, men ikke til Steraming tjenester.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Spørgsmålet er: 
Hvad kan jeg gøre for mit tv (og mig selv) for at få mest muligt ud af det til dagligt tv-kiggeri?

Det er faktisk ret nemt : træk et kabel, fra Yousee kabel-tv til dit tv.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu