recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BoxerTV vs Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BoxerTV vs Yousee

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Toke1981 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toke1981 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BoxerTV vs Yousee
    Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 09:56
Vi overvejer at udskifte yousee kabel tv-pakke med BoxerTV.
Idet priserne hos Boxer er bedre, og fordi vi trætte af at genstarte yousee-boksen konstant.
 
Men jeg begynder at tænke på, om kvaliteten, dvs. skærmbilledet, er lige så godt hos Boxer som hos yousee på live-kanalerne? Boxer kører via luften, mens yousee kører som kabel tv. Vi bor ca. 2,8 km fra nærmeste mast.
 
Har nogen erfaringer med skifte fra yousee til boxer ift. billedkvalitet.
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:13
 Der er mange kanaler på de 4 Mux, så det er pænt komprimeret, og en forholdsvis lav bitrate, godt nok bruges der T2, men alligevel det er ikke det bedste. Billigere, egentlig ikke. Kr. 500/måned for de kanaler de har, der fås næsten 3 gange flere hos You See for de penge
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Toke1981 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toke1981 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:21
Tak for dit svar. Jeg ville vælge "vælg selv 8" hos boxer til 292/392 per måned, som svarer godt til det, jeg efterspørger.
Jeg er mere i tvivl om, hvorvidt billedkvaliteten hos Boxer kan matche yousee.
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:27
 Kvaliteten er ikke den samme, den bedste er Sattelit, så Kabel TV/Fiber, så kommer de øvrige typer af levering derefter. DR vil nok blive bedre i det nye år når de lukker 3 kanaler, så kan der komme forbedring i kvaliteten, da der bliver mere plads.


Redigeret af Radiomanden - 29-Oktober-2019 kl. 10:30
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Toke1981 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toke1981 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:35
Mange tak for dine svar.
Så du skriver, at yousee er bedste kvalitet, og herefter Sattelit/Viasat, så Kabel/Fiber, og så de andre?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:51

 Du har vist ikke helt læst hvad jeg skrev.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Toke1981 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toke1981 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 11:18
Du skriver:
 
"Kvaliteten er ikke den samme, den bedste er Sattelit, så Kabel TV/Fiber, så kommer de øvrige typer af levering derefter. DR vil nok blive bedre i det nye år når de lukker 3 kanaler, så kan der komme forbedring i kvaliteten, da der bliver mere plads"
 
Jeg kunne bare ikke læse, hvordan du placerer yousee i den sammenhæng? Jeg er ikke fagperson som dig, så det er ikke lige så indforsået for mig. Men jeg er taknemmelig for dine råd :-)
 
 
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Toke1981 Toke1981 skrev:

Vi overvejer at udskifte yousee kabel tv-pakke med BoxerTV.
Idet priserne hos Boxer er bedre, og fordi vi trætte af at genstarte yousee-boksen konstant.
 
Men jeg begynder at tænke på, om kvaliteten, dvs. skærmbilledet, er lige så godt hos Boxer som hos yousee på live-kanalerne? Boxer kører via luften, mens yousee kører som kabel tv. Vi bor ca. 2,8 km fra nærmeste mast.
 
Har nogen erfaringer med skifte fra yousee til boxer ift. billedkvalitet.
 


Hvor god er god? Når vi taler billedkvalitet, så er alle vurderinger subjektive, og det er min mening også.

Hvis du vil have den bedste billedkvalitet, så skal du gå efter Canal Digital, som sender vi satellit. YouSee og fiberselskaberne leverer også en ganske fin kvalitet, mens Viasat (satellit) og Boxer er bundskraber.

Når det er sagt, så har Boxer TV på de fleste kanaler faktisk en ganske fin billedkvalitet - specielt på deres HD kanaler. Kvaliteten er ikke på højde med YouSee og Canal Digital, men hvis du er en ganske almindelig seer, så er forskellen altså til at overse på en almindelig 55" skærm, hvor du sidder 2,5-3 meter væk.

Dit spørgsmål gik på Boxer, og her er det nok mest relevant, hvilke kanaler, der ikke har en god kvalitet. De kanaler som har dårlig billedkvalitet er kanaler som TLC, VH1 og alle børnekanalerne. Resten af kanalerne sendes i HD.

Og før en eller anden begynder at fable om bitrates, så skal vi lige huske på, at Boxers kanaler ikke sendes med en fast bitrate, men derimod med Variabel bitrate afhængig af indholdet. Derfor skal man ikke sammenligne Boxers bitrates med konkurrenterne, der kører med fast bitrate. Det er det med æbler og pærer, som man ikke skal sammenligne...

Jeg vil dog lige bemærke, at hvis du have stillet samme spørgsmål tilbage i 2011 eller 2013, så ville mit svar være, at Boxers billedkvalitet var under al kritik. Billedkvaliteten er altså blevet markant bedre over de seneste par år - specielt på HD kanalerne.
Til top
Toke1981 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toke1981 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:05
Kære branchekender
 
Mange tak for det fyldestgørende svar, der er meget brugbart.
 
Jeg ser primært DR og TV2 samt fodboldkanalerne (TV3+, 5'eren ,6'eren og 9'eren mv.). Og her kan jeg forstå på din vurdering, at kvaliteten med HD ikke skulle være synligt dårligere ift. yousee.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:32
 DR er ikke så ringe, og som skrevet når der lukkes 3 kanaler, så er der plads til at forbedre kvaliteten, så det skulle man mene at det vil blive gjort, da der ikke kommer andre kanaler ind i stedet for, da Mux 1 og 2 er Digi TV og bruges af DR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Toke1981 Toke1981 skrev:

Kære branchekender
 
Mange tak for det fyldestgørende svar, der er meget brugbart.
 
Jeg ser primært DR og TV2 samt fodboldkanalerne (TV3+, 5'eren ,6'eren og 9'eren mv.). Og her kan jeg forstå på din vurdering, at kvaliteten med HD ikke skulle være synligt dårligere ift. yousee.


Tidligere var der ofte pixelering på de nævnte kanaler, og der er der altså ikke ret meget af længere. Så man tidligere F1 på 3+, så var der tydelig pixelering både på den grå vejbane (næsten ensfarvede overflader er rent tortur for en H.264 encoder), og der er der altså ikke ret meget af længere. Lige ledes var en grøn græsplane ofte ganske utydelig under en fodboldkamp, og her er kvaliteten altså også meget bedre i dag.

Jeg vil vurdere, at de kanaler du nævner har ganske fin kvalitet. Men der er faktisk kun én måde at teste det på, og det er at finde et TV og selv kigge efter. Hvis du ikke kender nogle Boxer kunder, så find en lokal Boxer forhandler: https://www.boxer.dk/find-boxer-forhandler/

Du kan selv vælge en forhandler, men hvis du vil have en seriøst vejledning, så kunne det måske være en ide at finde en forhandler, som ikke er provisionslønnet og som har mere erfaring end 6 måneders ansættelse og 3 salgskurser som erfaringsgrundlag... Det er sjælden at finde det hos de store giganter med masser af power i deres TV-reklamer.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 17:06
Jeg er så lidt mere skeptisk overfor Boxer vs YouSee, på trods af Branchekenders velkomne og seriøse redegørelser.Det handler jo  også lidt om hvilket TV du ser det på. Et 65” OLED vil være mere afslørende end en Ipad . . .
Uanset kompressions algoritmer,så er bitraten stadig kongen mht billedkvalitet - og der vil YouSee efter min bedste overbevisning overall være bedre end Boxers variable(?).
Jeg har retfærdigvis ikke selv erfaring med Boxer,men fornemmer udfra brugere både her,og ikke mindst på Flatpanels,at Boxer vil være en nedgradering . . 

Så kan jeg forøvrigt heller ikke lige genkende dine problemer mht YouSee boxen, - er der tale om den nye? I så fald må der være en defekt et eller andet sted.Jeg genstarter max een gang hvert halve år . .

Mht fodbold, så var VM sidste sommer i 4k via den nye YouSee box helt outstanding,og med afstand den bedste kvalitet jeg nogensinde har set fodbold broadcastet! Jeg ved ikke om YouSee gentager det i forb med EM, eller om Boxer og andre måske magter at følge trop . .(?) 


Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu