recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Umuligt at optage selv fra TV boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Umuligt at optage selv fra TV boks?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Umuligt at optage selv fra TV boks?
    Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 22:18
Hej,

jeg har anskaffet mig et hus i Glostrup og er ved at kigge på internet-/TV-mulighederne.
Der er fiber, men så vidt jeg har kunnet finde ud af betyder det at man også skal have TV gennem fiberen.
Det var uklart for knægten jeg fik fat i hos yousee om man kunne få TV gennem kobber, men under alle omstændigheder skulle man så også have internet gennem kobber.

Waoo ser ud til at have det bedste tilbud på internet og TV (meget billigere end yousee og med anstændig upload), men sammen deal: begge over fiber og en boks der skal tilsluttes med HDMI.

Det er manglen på antennestik der generer mig. Jeg har været glad for mit eget setup med tuner -->  dvbviewer media server --> plex. Der er ingen begrænsninger og  brugerfladen er super.
Men det kan man jo ikke umiddelbart, når det eneste jeg kan forbinde er HDMI. Jeg ved Waoo har deres egen cloud recorder som sikkert er ganske fin til det meste. Men jeg kan godt lide at kunne beholde nogle optagelser. For eksempel nogle tegneserier jeg sample på.

Så her kommer spørgsmålet: Er der noget jeg har overset? Er der overhovedet nogen måde hvorpå jeg kan optage fra TV som jeg har lyst til? Der er noget USB på Waoos boks, men det lyder ikke som om de kan bruges til for eksempel at sætte en harddisk til. De 30 optagelser man kan lave rækker nok heller ikke langt hvis den skal have tegneserier med det kører hele tiden.

Sælger har brugt Boxer. Det er vel antennestik over deres egen antenne af en art? Desværre ser kanaludvalget lidt spartansk ud. Overveje næsten at få fra både Boxer og Waoo. Så kan jeg vel i det mindste optage de kanaler jeg kan få dér?

Nogle gode råd eller andre løsninger jeg ikke har fundet frem til?




Redigeret af kamakamadaun - 02-November-2019 kl. 17:02
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 22:55
 Hvis der kun kan leveres TV fra You See på DSL, så er der korrekt at det ikke kan gøres uden bredbånd, da TV jo leveres derigennem.
Hvis der på Fiber kan fås en Fiberboks med RF, så kan du få det fordelt via Coax (DVB-C), og bruge det udstyr der haves, går ud fra at det har været brugt på Kabel TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 22:58
Der findes convertere, der kan lave et HDMI-signal om til fx DVB-C, og som derved kan optages med en Panasonic-recorder.
Jeg kender ikke WAOO's boks, så jeg ved ikke, om der er kan være lagt spærringer ind i signalet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 23:04
 Der er HDCP, som sikkert er en hindring for kopiering, udbuyder bokse er beskyttet mod den slags.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 23:12
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 06:49
Hej.

Her er et link til Ovenstående SYMARIX SR1500-HD Kompakt-Modulator med et tysk datablad:


Hilsen Carsten.


Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 07:26
Under alle omstændigheder, så vil en sådan boks jo kun kunne sende én kanal ud på HDMI ad gangen (den kanal, boksen står på), så det vil ikke (umiddelbart) være muligt at "programmere" to optagelser på forskellige kanaler uden at man (manuelt) skal skifte kanal på boksen.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 08:43
Ved hjælp af Dvbviewer kan du optage IPTV signalet fra waoo. Desværre er kanalerne krypterede, så det er kun de kanaler der i forvejen er free-to-air.
/Peter
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 12:26
Nu ved jeg ikke, om du er dansker. Men apps på apple TV som DRTV og TV2 giver dig et udmærket tilbageblik over udsendelser i de sidste uger, og du kan streame dem, når du vil. Kun film og visse udenlandske udsendelser er der copyright på, og de kan ikke streames. At optage synes derfor at være lidt forældet.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

At optage synes derfor at være lidt forældet.

Held og lykke med at se Aliens (som DR sendte i 2013) via DRTV eller TV2 Play...

Det kan jeg via min NAS, hvor jeg optog filmen ned på...

Og generelt held og lykke med at se film efter mere end en måned via TV-stationernes Streaming Apps...

Hvis du ikke vil være afhængig af streaming-leverandørernes vindue, så er eneste mulighed at optage udsendelserne og gemme dem...

F.eks. vil du snart ikke længere kunne se Marvel-film på NetFlix. Hvis du derimod har optaget dem fra TV, så kan du se dem i al evighed lige så ofte du vil (og beholder optagelsen). Helt lovligt, endda...

Redigeret af HeartWare - 01-November-2019 kl. 13:46
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 16:04
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 16:23
Spørgsmålet lød:
"Er der overhovedet nogen måde hvorpå jeg kan optage fra TV som jeg har lyst til?"
Det var det, der blev svaret på.
Der er også billigere modeller, som kunne være uden gennemsløjfning og uden DVB-T konvertering.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu